17 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türk gençliğinde “anlam” arayışı bitiyor! Peki neden?
Köşe Yazıları

Türk gençliğinde “anlam” arayışı bitiyor! Peki neden?

Günseli ÖZEN
12 Aralık 2017
2 dk okuma

Dünya Ekonomik Formu WEF’e bağlı ve kendilerini “Genç İnsanlar Ağı” olarak tanımlayan Global Shapers Community tarafından 186 ülkede 18-35 yaş arası 24 bin gençle yapılan The Annual Survey 2017, KOÇ Holding’in Bizden Haberler kurumsal dergisinin ekim sayısında “Gençlik Rüzgârı Nereye Doğru Esiyor” başlıklı yazıda yer almış.

Yazıda dünya gençliğine ilişkin verilerin yanı sıra Türk gençliğinin durum ve meselelere yaklaşımı da konu edilmiş. Universum İdeal İşverenler Araştırmasının 45 bin gence sorarak yaptığı araştırmada Türk gençliğinin geleceğe ilişkin görüşlerine yer verilmiş.

Bizimkilerin dünya gençliğinden daha başka dertleri olsa da dünya tarihinde en çok gencin yaşadığı günümüzün fotoğrafını çeken araştırmada ilginç bulgular var.

“Kimliğinizi nasıl tanımlarsınız?” gibi en temel soruya verilen yanıtların oranı dünyada milliyet kavramının tartışıldığını gösteriyor.

  • İnsanım %40,8
  • Dünya vatandaşıyım %18,6
  • Bir ülke vatandaşıyım %13

Bir toplumu daha özgür kılmanın yolu nerden geçer dersek ne dersiniz?

  • Herkese eşit imkânlar sağlamaktan geçer, %51
  • Korkmadan yaşama şansı sağlamaktan geçer, %32,2
  • Dilediği yerde yaşayıp çalışabilme şansı sağlamaktan geçer, %25 diyerek sosyal adalete ve fırsat eşitliğine vurgu yapmışlar.

Dünyayı daha iyi bir yer haline getirmek sizce en çok kimin görevidir?

  • Bireylerin %34,2
  • Hükümetlerin %29
  • Uluslararası organizasyonların %9
  • Çokuluslu ve yerel büyük şirketlerin %9
  • Akademik kurumların %7,8
  • STK’ların %4,5
  • Diğer %6,5

Oranlara bakıldığında gençler iş başa düştüğünde göreve hazırım diyorlar.

“Doğayı ve çevreyi kurtarmak için bugünkü yaşam şeklinizi değiştirmeyi kabul eder misiniz?” sorusunun yanıtları gençlerin özverili olduklarını göstermesi açısından çok önemli.

  • Evet %78,1
  • Belki %20,1
  • Hayır %1,8

Ayrıca İklim değişikliğinin sorumlusu insanlardır diyenlerin oranı %69,6. Kısmen katılıyorum %21,7 diyenlerle birlikte toplam %91.3’lük bir oranla asıl suçunun insanlar olduğuna inandığını söylüyor gençler.

Peki, size göre günümüzde dünyayı etkileyen en önemli konu nedir dersek ne dersinize bakınız ne demişler? 

  • İklim değişikliği ve doğanın yıkımı %48
  • Büyük çatışmalar/savaşlar %38,9
  • Eşitsizlik %30,8
  • Yoksulluk %29,2
  • Dini çatışmalar %23,9
  • Şeffaflık %22.7

Araştırmayı değerlendirdiğimizde gençlerin ilk “küresel nesil” olarak benzer davranışlar gösterdiğini, gerçek zamanlı meselelerden haberdar olduğunu ve örgütlü medyaya, bankalara ve hükümetlere güvenmediklerini görüyoruz.

Peki, neye inanıyorlar, güveniyorlar? Okullarına, uluslararası kuruluşlara ve mahkemelere.

En çok neden rahatsız oluyorlar? Açık ara rüşvetten!

Türk gençliğinde “anlam” arayışı neden bitiyor?

Universum İdeal İşverenler Araştırmasında Türkiye’de 25-35 yaş arası 27 milyon, 18-25 yaş arası ise 20 milyon genç olduğu söyleniyor. Türk gençleri için yüreği coşturan tanımlar var; özgürlüğüne düşkün, kolay adapte olan ama çabuk vazgeçen, iyi eğitimli, otoriteye meydan okuyan, teknoloji hayranı! Böyle bakınca “helal” diye haykırasım geliyor!

Her ne kadar dünya gençliğiyle benzeşen yanları varsa da Deloitte Y kuşağı Araştırması 2017 sonuçları bizimkilerin hayattaki duruşlarına ilişkin farklılıklarını veriyor.

Türk gençlerinin en çok endişe duyduğu konu gelecek.
Nasıl olmasın! 15-29 yaş arası gençlerde işsizlik oranı yüzde 30 deniyor. Hal böyle olunca Batılı genç iş ve yaşam dengesine, hayatın anlamına takmışken bizimkiler girişimciliği ve yaratıcılığını kullanabileceği bir iş istiyor.
“Bir işe giriyorlar altı ay ila bir yıl arasında tüm kariyer planları değişiyor. Para kazanmak ilk sıraya yerleşiyor (Onları kim eleştirebilir ki!) Yani baştaki anlam arayışı erozyona uğruyor. “Madem bir şeyi değiştiremiyorum o halde parama bakayım” diyenlerin oranı yüzde 30 ve giderek artıyor.

Ayrıca bizimkiler iş dünyasındaki liderlerin sesi çıkmayan kesimin sesi olmasını, kendilerini net olarak ifade etmelerini, düşüncelerini tutkulu bir şekilde dile getirmelerini ve değişimler konusunda hızlı olmalarını da istiyor. İşletme lideri değil de ülkeye lider arar gibiler. Bu da var olan liderlik yapısından tatmin olmadıklarını gösteriyor.

Gençliğin ateşiyle 18 yaş altındakiler, “yüzde 71 ile ben tuttuğumu koparırım” diyor yani delikanlılar kendini pek önemsiyor.

Varsın daha da çok önemsesinler ama söylemlerinin içini de doldurup kolay vazgeçmesinler…

 

 

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
Restoranlardan dijital platformlara rest: “Komisyon oranlarına çözüm bulunmazsa kendi platformumuzu kurarız!”
3 Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
Coca-Cola’dan beş yıl sonra gelen yeni yıl lezzeti: Holiday Creamy Vanilla
4 Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
Yılın en iyi 50 girişimi belli oldu!
5 Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Güncel Haberler
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen "Coğrafi işaret” hangisi?
Antep Baklavası, Malatya Kayısısı, Adana Kebap, Antep Fıstığı… Akla ilk gelen “Coğrafi işaret” hangisi?
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı...
AI pazarlama jargonuna dikkat! Markalar bu terimlerin peşine takılmamalı…
2026 seyahat trendleri belli oldu: "Lüks kaçamaklar" popülerleşiyor
2026 seyahat trendleri belli oldu: “Lüks kaçamaklar” popülerleşiyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Haberler
Meta Connect 2025’te strateji net: Sürekli bağlılık dönemi başlıyor
Nafizcan Önder
18 Eylül 2025
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Haberler
Gıdada tüketicinin zor tercihi: Fiyat mı sağlık mı?
Nafizcan Önder
4 Ekim 2025
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Haberler
İşiyle sağlıklı bağ kuramayan çalışanlar çağındayız. Peki neden?
Sena Tufan
12 Ekim 2025
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
Haberler
Küçük ama korkutucu! Pop Mart, Chucky blind box serisini tanıttı
İrem Alimoğlu
11 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.