Sabiha Gökçen 2018’de irtifa kazanıyor
İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’nın terminal işletmesi ihalesini 2007 yılı Temmuz ayında kazanan İSG, Mayıs 2008’de işletme devrini gerçekleştirdi.
Şirket ilk dönemde Limak (Türkiye), GMR (Hindistan) ve MAHB (Malezya) ortaklığı ile kuruldu. Yeni terminal inşaatı 18 ayda tamamlandı ve 31 Ekim 2009 tarihinde hizmete girdi.
2014 Ocak ayında Hintli ortak, 2014 Aralık ayında ise Limak ortaklıktan ayrıldı. Şirket 31 Aralık 2014 itibariyle yüzde 100 Malezya şirketi (Malaysia Airports Holdings Berhad) olarak yoluna devam ediyor.
Sabiha Gökçen Havalimanı 2009-2016 yılları arasında 7 yıl arka arkaya Avrupa’nın en hızlı büyüyen havalimanı oldu.
Geçtiğimiz yıl 31,2 milyon yolcu sayısı elde eden Sabiha Gökçen, bu sayı ile Türkiye’nin 2. büyük havalimanı olma özelliğine sahip.
Sabiha Gökçen, geçen yıl yüzde 82,3 zamanında kalkış oranı ile dünyada 8. sırada yer aldı ve dünyada ilk 10’a giren tek Türk havalimanı oldu.
Üçüncü havalimanının 2018 Ekim ayında açılması ve Atatürk Havalimanının kapanmasıyla birlikte Sabiha Gökçen önümüzdeki dönemde şehir havalimanı haline gelecek.
Sabiha Gökçen’de halen devam eden 3 büyük yatırım bulunuyor:
Birincisi; 2. pist inşaatı. Devlet Hava Meydanları İşletmesi tarafından yaptırılan 2. pist bittiğinde saatlik uçak iniş – kalkış kapasitesi 40’dan 80’e çıkacak. Pist tamamlanınca okyanus ötesi uçuşlar da başlayacak.
Devam eden bir diğer yatırım, iç hatlar genişleme projesi. Haziran ayında tamamlanması beklenen proje bittiğinde iç hatlar bölümünde 4 ilave körük daha devreye girecek. Proje bitince 8 milyon yolcu için ek kapasite sağlanacak.
Son proje ise metro bağlantısı. Kadıköy metrosu 2019’dan itibaren Sabiha Gökçen’e bağlanacak.
2018 yılı İSG’nin Sabiha Gökçen’de işletmeyi devralmasının 10’uncu yılı. Yani sektördeki 10’uncu yılı…
Onuncu yıl iletişim ve marketing çalışmaları kapsamında öncelikle bir kreatif ajans seçimi yapılmış ve Şirin Ediger’in başkanlığını yaptığı Fakülte Reklam Ajansı ile anlaşılmış. Ajans 10. yıl kampanyası için çalışmalarını sürdürüyor.
İşletmenin iletişim ajansıysa Lobby PR. Lobby ile medya iletişimi faaliyetlerini uzun yıllardır başarıyla sürdüren Sabiha Gökçen Havalimanı, yakın zamanda CEO’su Ersel Göral’la havacılık basını ve ulusal gazetelerin ekonomi müdürlerini ağırladığı iki ayrı toplantı gerçekleştirerek yatırımları ve hedeflerini paylaştı.
Bu süreçte Sabiha Gökçen’in yeni dönemde tam bir şehir havalimanı olacağı mesajının altını çiziyorlar. Metro bağlantısı sağlanmış bir city airport konsepti vurgusu yapıyorlar.
Bu yıl itibariyle büyük bir ivme kazanan iletişim çalışmalarıyla amaçları Sabiha Gökçen’in pozitif algısını ve marka bilinirliliğini yükseltmek imiş. Biz de yeni dönemdeki projelerini merakla bekliyoruz.