Okula dönüş vakti geldi! 

Ali GÜRAK

Okula dönüş döneminin başlamasıyla  birlikte hem zincir mağazalar  hem de e-ticaret siteleri  çeşitli kampanyalarla hem öğrencilerin  hem de ebeveynlerin  ilgisini…
PAYLAŞ

Okula dönüş döneminin başlamasıyla  birlikte hem zincir mağazalar  hem de e-ticaret siteleri  çeşitli kampanyalarla hem öğrencilerin  hem de ebeveynlerin  ilgisini çekmeyi başaracak gibi görünüyor.  Global pazara baktığımızda, Amazon ve Walmart  gibi büyük isimlerin, Back to School kategorisi  altında önemli kampanyalar yapmaya  başladığını görüyoruz. Amazon, okul ekipmanları  kategorisi altında yer alan tüm ürünlere  yüzde 60 seviyelerine kadar ulaşan indirimler  uyguluyor. Farklı sınıf ve yaş kategorilerine ayrılan  bölümde yer alan tüm ürünler, yüzde 60  oranına kadar indirimli olarak satılıyor. e-ticaret  devi, okul çantaları başlığı altında da yüzde  40 seviyelerine kadar çıkan özel indirimler  sunuyor.  Walmart ise bu ürün kategorisinde yer alan  ürünlerde, 25 cent seviyelerine kadar inen fiyatlarla  bu dönemi en iddialı şekilde geçirmeyi  hedefliyor. İnternet üzerinden satış yapan e-ticaret  siteleri özel indirimler için tanımlanmış  kodlarla da sepette anında indirim gibi cezbedici  fırsatları sunuyor.

“Back to School”u fırsata çeviren markalar  

Bu çalışmalar sadece siteler bazında yapılmıyor.  adidas, Reebok gibi giyim markaları, Microsoft  ve Samsung gibi teknoloji markaları da  “Back to School” döneminde hızlı olmak isteyen  markaların başında geliyor.  Ülkemizde de “okula dönüş” çalışmaları yapılıyor.  Geçmiş dönemlere baktığımızda, Türk Telekom’un  yeni dönem internet tariflerini okula  dönüş konsepti altında sunduğu reklamlara  tanık olduk.  Çocuklarımızın en çok ilgisini çekecek olan  reklamların başında Sütaş’ın da başarılı bir çalışmasını  örnek olarak vermek gerekiyor. “Neşeli  Eğlenceli Sütler”in okula dönüş hikayesini  anlatan bu eğlenceli reklam, hem çocuklarımızı  ekranda uzun süre tutan hem de hedefini tutturan  bir reklam çalışması olmayı başardı.  Carrefour’un “Çocuk Olmak Çok Zor” adı ile yayınladığı  reklam çalışması da küçük çocukların  okula dönüş sürecinde ihtiyacı olacağı her şeyi  Carrefour mağazalarında bulabileceği mesajını  net ve eğlenceli bir biçimde veriyor. Hem izletme  hem de sonuca ulaştırma konusunda başarılı  olduklarını düşünüyorum.  Adobe’un geçtiğimiz haftalarda yayınlanan reklam  çalışması da bu konu için çok iyi bir örnek.  2018 okula dönüş dönemi için hazırlanan beş  video çalışmasıyla Creative Cloud yazılımlarının  öğrencilere daha cazip kılınması sağlanmış.  Buna ek olarak, Creative Cloud yazılımlarıyla  çok daha yaratıcı işler çıkartabilecekleri mesajı  da olabildiğince açık bir şekilde verilmiş.

Ebeveynler bu dönemde neler yapmalı? 

Back to School döneminde, ebeveynlerin de  dikkat etmesi gereken hususlar söz konusu.  Hareketli geçen bu süreçte, ebeveynler, satın  alımları, tam olarak ihtiyaçlara ve fırsatlara yö  yönelik  yapabilir. Öncelikli olarak çocuğunuzun  ihtiyaçlarını belirlemek ve bu ihtiyaçları en net  şekilde edinmenizi sağlayacak olan kampanya  ve fırsatları takip etmelisiniz. Bu sayede, alışverişleriniz  hem daha isabetli hem de daha ekonomik  olacaktır.  Kısacası, reklam ve pazarlama dünyası için  hemen her kategoride Back to School döneminin  önemi çok büyük. Hem kampanyalar hem  de reklam çalışmalarıyla bu hareketli geçen  dönemi en iyi şekilde değerlendirmek önemli.  Bu süreçte çocuklarımızın da ilgisini çeken  çalışmalar büyük önem taşıyor. Özellikle de  çocuklarımızın yeni eğitim öğretim döneminde  faydalanacağı şeyleri en iyi şekilde pazarlamak,  bu dönemin gelirini üst seviyelerde tutmak için  son derece önemli.  Back to School dönemiyle birlikte, yaz sürecini  dolu dolu geçiren öğrencilerimize ve çocuklarımıza  başarılarla dolu bir eğitim öğretim yılı  diliyorum.

PAYLAŞ