4 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Küresel devin Ceo’sunun keşkeleri ve akıllı bir kadın
Köşe Yazıları

Küresel devin Ceo’sunun keşkeleri ve akıllı bir kadın

Günseli ÖZEN
7 Haziran 2017
3 dk okuma

Ülkenin sıcak gündemine karşın Unilever’in Türkiye’ye inancı tam. Bunun kanıtı da 350 milyon avro yatırımla açılan Konya Fabrikası. Şirketin global CEO’su Paul Polman hem bu dev yatırımın gerisindeki stratejiyi hem de “keşkelerini” anlattı…

Unilever’in 350 milyon av­roluk Konya fabrikasının açılışı için bir masanın çev­resinde tüm habercilerle global CEO Paul Polman’ın sorularımıza verdiği yanıtları dinliyoruz.

Algida fabrikasıyla Konya’ya ilk yatırımı yapan küresel şirketin, kişisel ve ev bakım ürünleri üretimi yapan ikinci yatırımının Unilever’in bugüne değin yapılmış en büyük yatırımları arasında yer aldığını, büyüklü­ğün tedarikçileriyle birlikte toplam 350 mil­yon avroya ulaştığını öğreniyoruz.

Ülkenin içinde bulunduğu süreç ve olası gelecekten endişe edip etmediğine ilişkin soruya, “Yatırımlarımız hakkında Unilever Türkiye yöneticileriyle ilk konuşmamızı 4-5 yıl önce yaptığımızı hatırlıyorum. Biz, tüm stratejilerimizi uzun vadeli yaparız” diye ya­nıtlıyor. Peki, neden?

Tüm dünyada FMCG kriz dinlemeden büyü­yorken Türkiye pazarı diğerlerine fark atmış durumda. Eh talep varsa arz da bunu mem­nuniyetle karşılamalı. Bu nedenle tedarik zinciri ve yönetimi de mükemmelleştirilmeli diyor Mr. Polman.

Bence Konya Unilever kompleksi tedarik kö­yüyle birlikte ince elenip epeyce sık dokun­muş. Hiç ihtiyacı yok ama maksadım Unile­ver mantalitesine methiye dizmek de değil ancak bu bütüncül bakış açısından Türk şir­ketleri için öğrenilecek çok şey var.

Ekosistemiyle birlikte Konya’ya taşınan şir­ketin uzun yıllardan beri sürdürülebilirlik konusundaki iş modeline önderlik ettiğini biliyoruz. Çevreci bir yaklaşımsa olmasının yanı sıra tasarruf, performans ve verimlilik de demek.

Teknik soruların cevabını günlük yayınlardan fabrika açılışı günlerinde almış olduğunuzu kabul ederek daha uzun yazmayacağım. Kah­valtı ederken epey soru yağmuruna tutarak lokmaları boğazına dizdiğimiz Paul Polman’a her şeyiyle mükemmel tasarlanan Unilever yönetim sürecini de düşünerek, “Keşkeleriniz var mı?” diye soruyorum. İşte yanıtı, “Benim keşkelerim yok. Çünkü geçmişe takılmıyorum. Bilakis geçmişteki başarılarımdan ya da hata­larımdan öğrenerek bir sonraki adımımda neyi nasıl daha iyi yaparım diye bakıyorum. Yine de neyi daha erken yapabilirdim diye sorarsanız, ‘Keşke Unilever’de işe çok daha önce başlasay­dım’ derim. Çünkü Unilever gerçekten uygu­lamaları ve sorumluluklarıyla üyesi olmaktan gurur duyduğum ve fark yaratan bir şirket. Bir de ben işe başladığımda bazı şeyleri geleceğe dönük ilk planlarımıza dahil etmediğimizi iki-üç yıl sonra fark ettik. Örneğin kadın-erkek fır­sat eşitliği konusu… Bunun şirket anayasasın­da eksik olduğunu fark ettiğimiz an harekete geçtik ve ‘5 milyon kadına iş imkanı yaratma’ hedefimizi raporumuza koyduk. Bir de geçtiği­miz yıl ilk ‘İnsan Hakları Rapor’umuzu yayın­ladık. Bizim ölçeğimizdeki şirketler arasında ilkiz. Bunu da daha önce çıkarmak isterdim” diyor.

Konya Unilever fabrikasının şehre yaratacağı katma değer saymakla bitmez ancak fabrika­nın pek çok açıdan rekabetçi olduğunu ve ihra­cat odaklı çalışacağını öğreniyoruz. Cari açığı­mızı düşünürsek en küçük katkının bile önemli olduğunu takdir edersiniz.

Ben oldum olası çok uluslu şirketlerin üretim­den daha çok insan kaynağına yaptığı yatırımı önemserim. Bırakın Unilever’de çalışanları bir biçimiyle Türk şirketlerine transfer olan Türk­lerin bu dünya deneyimini taşıdığını ve hatta yaydığını da göz ardı etmemek lazım.

Paul Polman’ın kadın-erkek eşitliği meselesine de müsaadenizle bir atıfta bulunacağım. Yatı­rım için Türkiye’nin ve de Konya’nın mesken seçilmesinde Unilever Yönetim Kurulu’nda yer alan bir kadının, Nihal Temur’un katkısı­nı söylemeden geçmeyelim. Konya kendisine büyük bir teşekkür borçlu. Konyalılar ne yapar bilmiyorum ama ben durumu atlamadan ka­yıtlara geçiriyorum!

Başkentte bir kuluçka merkezi

Prof. Dr. Zeli Eser, Başkent Üniversitesi Ekin Ön Kuluçka Merke­zinin Müdürü. Okulda pek çok etkinliğin yanı sıra bu yıl 5’incisi düzenlenen “İş’te Başkent Buluştayı”nı da organize ediyor. Ni­san ayında yapılan Buluştay’a Prof. Dr. Zeliha Eser ve Prof. Dr. Ali Ha­beral’ın davetiyle konuşmacı olarak katıldım. Konu, deneyimlerden yola çıkarak Başkent Üniversitesi öğrencilerine mezuniyet sonrasına ilişkin bir perspektif sunmaktı. Organizasyonun içeriği değişik alanlardan dene­yimli profesyonellerin birikimlerin aktarması biçiminde tanımlanmıştı. Öğrencilerin dikkatli soruları ise memnuniyet vericiydi.

Çok farklı birikimlerin paylaşıldığı iki günlük konfe­ransın ilk gün konuşmacıları arasında Limak Yönetim Kurulu Başkanı Nihat Özdemir, Opet Yönetim Kurulu Üyesi Nurten Öztürk, Torlak Çiftliği Kurucusu Arma­ğan Portakal, Mezura Sağlıklı Beslenme Danışmanlık Hizmetleri Kurucusu Dilara Koçak, TÜGİAD Ankara Başkanı ve Çepaş Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Kah­raman, Devlet Opera ve Balesi Sanatçısı Murat Karahan yer alırken ikinci gün projenin destekçilerinden ANGİ­KAD Ankara Girişimci Kadınlar Derneği Başkanı Ye­şim Belli, Siemens Healthineers Genel Müdürü Şevket On, Tink-Teknoloji ve İnsan Kolejleri Kurucusu Zeynep Dereli, TAI Milli Muharip Uçak Projesi Direktörü Dr. Eyüp Serdar Gökpınar ve Girişim­ci-Teknolojist – ABD’li Diplomat Ameer Khan’a da yer verilmiş. Her geçen yıl büyüyerek devam eden İş’te Başkent Buluştay’ları gelenekselleşirken salondaki kalabalık ve soruların çokluğu etkinliğin öğrenciler tarafından beklenen organizasyonlardan biri haline geldiğini gösteriyor.

 

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik "askıya" yönlendirildi
beije’den Black Friday’e ters köşe: Satışlar durduruldu, tüm trafik “askıya” yönlendirildi
Güncel Haberler
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları...
Haberler
Yılın en dikkat çeken Halloween kampanyaları…
Sena Tufan
28 Ekim 2025
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Haberler
Sleepy Easy Clean: Temizlik dünyasının yeni yıldızı!
Advertorial
23 Ekim 2025
2026’da gündem "kültür bütçesi" olmalı!
Haberler
2026’da gündem “kültür bütçesi” olmalı!
Marketing Türkiye
3 hafta önce
Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Haberler
Meme kanserine dikkat çeken sokak sanatı: “Street Nipples”
Sena Tufan
2 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.