21 Ağustos Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kids marketing’e animasyonlar damga vurdu
Köşe Yazıları

Kids marketing’e animasyonlar damga vurdu

Ali GÜRAK
27 Ocak 2019
3 dk okuma

2019’un ilk sayfasını açtık. Artık önümüzde büyük bir heyecan­la beklediğimiz, umut dolu bir yıl var. 2019 yılına girdiğimiz bugünlerde bu yeni yılın yol haritasını çizmeden önce, 2018 yılının nasıl geçtiğine bakmakta fayda var. Kids marketing alanında 2018 yılının Z raporunu merak ediyor musunuz? Geride bıraktığımız yılda çocukla­rımızı ekrana kilitleyen, beğenilerini kazanan reklamların bazılarını değerlendirme fırsatı bulduk. Dilerseniz 2018 yılına keyifli bir geri dönüş yapalım.

Eti Cin

Çocuklarımızın en sevdiği markaların başında geliyor Eti Cin. 2018 yılında yayınlanan Eti Cin reklamı da bu yılın dik­kat çeken çalışmaları arasında. Animasyonla canlandırılan Eti Cin’lerin sahne aldığı görüntüler ve söyledikleri şarkı izlemeye değer bir reklam haline gelmiş. Reklamda yer alan şarkı çocuklarımızı etkile­diği kadar yaşça daha büyük olan ebeveynlerin de hatıralarını canlandıracak türden. “Birisine, birisine, aşık oldum birisine” sözlerini okuduğu­nuz anda bu güzel şarkıyı mırıldanmaya başlaya­cağınızdan şüphemiz yok. Çocukların ve bizlerin severek tükettiği Eti Cin için yapılan bu reklam çalışmasının, çocuklarımızı ve dolayısıyla da biz­leri ekran başında uzunca bir süre tutabileceğini düşünmek hiç de yanlış olmaz.

ABC

Aile içinde oluşabilecek güzel bir alışkanlığı, en sevimli ve eğlenceli yoldan anlatmanın yolunu, uzun yıllardır deter­janlarıyla tanıdığımız ABC bulmuş dersek hiç de yanlış olmaz. Bu yılın ilgi çeken reklamlarından biri de ABC’nin sıvı sabun ürün gamı için yaptığı çalış­ma oldu. Reklamda, çocuk ve ebeveynler sırayla ellerini yıkıyor ve sonrasında ailenin diğer çocu­ğu bir denetmen gibi kontrol yapıyor. Bu sahne, çocuklar için hijyen ve temizlik kurallarına uyu­mu, eğlenceli ve gönüllü hale getirebilecek bir çalışma ve teşvik edici. Bu reklamın fikir sahip­lerine, çocuklarımızı böylesine önemli bir alış­kanlığa yönlendirdikleri için teşekkür etmek de gerekiyor. Eğitim, kişisel gelişim ve alışkanlıkla­rı pozitif olarak şekillendiren bu tür çalışmaların devamını diliyoruz…

Hüpper kahramanlar

Süper kahramanlar, çocuklarımızın en sevdiği ve rol model olarak benimsediği hayal kahra­manları arasında liste başını daima zorlamıştır. Pek çok reklamda da süper kahramanların yer aldığını hatırlamak hiç de zor değil. Danone’nin Hüpper isimli meyveli yoğurtları için yaptığı reklam videosu bu güzel konu­yu bir basamak daha yukarıya taşımış. Reklamın çocuklara verdiği mesaj ise gayet açık ve anlaşılır bir seviyede. Bu yoğurtlardan tüketerek, tıpkı hayranı olduğunuz süper kahramanlar gibi güç­lü, hızlı ve yetenekli olabilirsiniz. Biz ebeveynler bunun gerçekten olmayacağını biliyor olsak da çocuklarımızın yaşayacağı heyecan ve ürüne du­yacağı istek, reklamın ne kadar isabetli olduğunu göstermeye yeter.

“Büyümüş de küçülmüş”

2018 yılı içinde, yurt dışında yapılan reklam ça­lışmaları arasında ise Flipkart reklamları olduk­ça dikkat çekici. Hindistan’ın en büyük e-ticaret sitelerinin başında gelen Flipkart, çocuklarımızı “büyümüş de küçülmüş” konsepti altında farklı senaryolara dahil ederek birbi­rinden eğlenceli video reklam­lar yayınladı. Çocukları, esnaf, asker, komutan ve halktan bi­rileri olarak gördüğümüz rek­lamlarla kids marketing’e bir yetişkin bakışı da sunan marka, izlenme ve beğe­ni oranı yüksek video reklamlarına imza atmayı başarmış. Yetişkin gibi gösterilen çocuklara ya­pılan seslendirmeler ise oldukça eğlenceli görün­tülerin oluşmasını sağlamış. Bu sayede, normal şartlarda belki de çocukların ilgisini çekmekten uzak olan ürünlerin de direkt olarak çocukların radarına girmesi sağlanmış diyebiliriz. Satın al­mak ise yine biz ebeveynlere düşüyor!

Apple – Homework

Son olarak, Apple’ın iPad reklamına değinmek istiyorum. Tabletlerin eğitime katkısını vurgulamak adına hazırlanan bu reklamda iPad’lerle çalışan bir grup öğrencinin deneyimini ve bu durumun ne kadar etkili olduğunu gösteriyor Apple. Markanın bu güçlü iletişiminin ardından ailelerinden iPad isteyen çocukların sayısının arttığına kuşku yok.

https://youtu.be/IprmiOa2zH8

2018 yılı, Kids Marketing dünyası için hareketli ve yaratıcı fikirlerin sahne aldığı bir yıl olarak geride kaldı. Özellikle, animasyon ile hayat kazandırılan ürünlerin ve uyarlanan şarkıların, reklam dünyası için ne kadar önemli olduğunu bu yıl içinde de tekrar görmüş olduk. 2019 yılının da en az geride bıraktığımız yıl kadar hareketli ve keyifli geçmesini diliyorum. Yeni yılın, hem çocuklarımız için hem de biz ebeveynler için mutluluk ve huzur getirmesi dileğiyle…

1 TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
TIME, ilk kez “Yılın Kızları” listesini açıkladı: Türkiye’den Defne Özcan dünyaya ilham veriyor
2 Japonya'daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
Japonya’daki Türk turist sayısı yüzde 77,3 arttı! Peki, nereden çıktı bu Japonya sevdası?
3 İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
İş dünyasında haftanın atamaları (9-15 Ağustos)
4 TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler...
TikTok icadı sözcükler Cambridge Sözlüğü’ne girdi: Skibidi, tradwife, delulu, mouse jiggler…
5 Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı yol haritasını açıkladı: Tek kullanımlık plastiklere veda!
Güncel Haberler
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
Disney+, Londra metrosunu karakterleriyle ele geçirdi
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (15-21 Ağustos)
DMM, "Cumhur Reyonu" haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
DMM, “Cumhur Reyonu” haberlerinin gerçeği yansıtmadığını açıkladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Haberler
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
İrem Alimoğlu
21 Haziran 2025
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
19 Haziran 2025
Cannes Lions'ta bir kısa liste daha açıklandı!
Haberler
Cannes Lions’ta bir kısa liste daha açıklandı!
Sena Tufan
10 Haziran 2025
Pop Mart rekor kâr açıkladı: "Mini Labubu" borsa değerini yüzde 12,5 artırdı
Haberler
Pop Mart rekor kâr açıkladı: “Mini Labubu” borsa değerini yüzde 12,5 artırdı
İrem Alimoğlu
14 saat önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.