9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Kids marketing ve sosyal sorumluluk
Köşe Yazıları

Kids marketing ve sosyal sorumluluk

Ali GÜRAK
6 Şubat 2017
3 dk okuma

Çocuk iletişiminin içerisinde sosyal sorumluluk projeleri önemli bir yer ta­şıyor. Markaların bu projeleri viral hale getirmesi onları bir “Love Mark” haline de getirebiliyor. Sadece çocuklara yönelik markalar değil globalde ve Türkiye’de her sektörden marka çocuklara yönelik sosyal sorumluluk projelerine artık daha fazla ağırlık veriyor. Bu projelerdeki etkiyi zincirle­me düşünebiliriz; kişilerin bir amaç uğruna bir araya gelmesi ve bunun yayılması sosyal sorumluluk projelerinin yapı taşlarından birini oluşturuyor.

Önemli olan marka mı, sorumluluk mu?

Markaların kendi isim ve güçlerini kullanarak dünyayı daha iyi bir yer haline getirme­ye çabalamaları şüphesiz çok önemli bir adım ancak önemli bir konu daha var ki o da markanın kendi adını öne çıkarmadan amacını gerçekleştirmesi ve sosyal sorumluluk bi­lincinden uzaklaşmaması. Projeye katkıda bulunan kişilerin kafasında şüphe bırakacak pazarlama çalışmaları, projeyi amacından uzaklaştırabilir ve marka hiç beklemediği olumsuz tepkilere maruz kalabilir.

Yönetim ve üretimde bilinçli olmak da sosyal sorumluluk

Uzun zamandır sosyal sorumluluk alanına zaman harcamış markalar ellerindeki gücü bilinçli bir şekilde kullanarak ortak amaçta birleşen insanlarla birlikte birçok soruna çözüm bulabiliyor; gerek yönetimlerinde ve üretimlerinde bilinçli modeller geliştirerek gerekse insanları bilinçlendirmeye yöne­lik önemli projeler ortaya çıkararak… Örneğin çalışanlarıyla kurduğu gönüllü toplulukla maddi ve manevi bağışlar yapan ya da üretim süreçlerini dünyaya zarar vermeyecek şe­kilde geliştirmek için milyonlar harcayarak yeşil fabrikalar kuran markalar, hepsi yeni nesli olumlu yönde etkileyecek birer adım. Sonuçta dünyada oluşan sorunların büyük çoğunluğundan, biz insanlar ve tabii ki markalar sorumlu. Açlık, susuzluk, küre­sel ısınma… Bu konularda en savunmasız olanlarsa çocuklar.

Globalde çocuklarla ilgili sosyal sorumlu­luk projelerinin sürdürülebilir olması bü­yük önem taşıyor. Geçici bir çözüm üret­mek değil, çocukların hayatında karşısına çıkacak birçok sorundan birine odaklana­rak onu uzun süreli iyileştirmeye çalışmak bu tarz projelerde asıl amaç olmalı. Şirke­tin duruşu, yönetimi ve çalışanlarıyla sos­yal sorumluluk projesinin fikir çatışmasına girmemesi de projelerin başarıya ulaşma­larında önemli bir etken. Ve tabii, tüm ka­nallarını ve gücünü kullanarak; gerekirse şirket ortaklıklarını dahil ederek projenin başarılı olmasına yoğunlaşacak bir beyin ekibi olmazsa olmaz.

Önce temel ihtiyaç

Çocuk sosyal sorumlulukları denilince akla birçok farklı konuda da çalışmalar geliyor; eğitim, sanat, gelişim, eğlence… Ama tabii, hak verirsiniz ki bunların gerçekleşmesi için önce çözülmesi gereken konu; temel ihtiyaçlar. Birçok farklı firma tarafından destek verilen temiz su projeleri bu ko­nunun başında geliyor. Örneğin “Temiz su her çocuğun hakkı” diyen P&G’nin dü­zenlediği kampanya; PUR. Bu kampanya toz-su artıcısıyla bir milyardan fazla insan ve çocuğun temiz suya erişemediği geliş­mekte olan ülkelerde hayatları kurtarmak ve iyileştirmek için kullanılıyor. Her yıl bu bölgelerde iki milyonunu çocukların oluş­turduğu milyonlarca insan sağlıksız su ko­şulları nedeniyle hayatlarını kaybediyor. Bu proje tifo ve koleraya neden olan bak­terileri, kimyasal ilaç ve ağır metaller gibi kirleticileri de önlüyor.

Global örgütlerle birlikte çalışan markalar

Dünyada her yıl 128 bin kişi önlenebilir bir hastalık olan yenidoğan tetanosu nedeniyle hayatını kaybediyor. Bu konuda UNICEF ile bir çalışma yürüten Pampers yıllardır ihtiyaç sahibi ve risk altındaki anne ve ço­cuklara aşı ulaştırılmasını sağlıyor. Aynı zamanda bu alanda tüketiciler de destek veriyor. Tüketicileri kampanyanın içine dahil etmek her zaman katılımı arttırıyor. Bir paket Pampers aldığında bir anne ve bebeğe bir aşı belki de bir hayat bağışlamış oluyorlar.

Globalde sosyal sorumlulukla ilgili en çok ses getiren kampanyalardan biri ise Toms projesiydi. Markanın varoluşundan beri sahip olduğu iş modeli tüm markalara örnek niteliğinde: “Bir ayakkabı sana, bir ayakkabı ihtiyacı olan ço­cuğa.” One for One kampanyasıyla yetinmeyen Toms dijital ortamda da benzer bir kampanya yürüterek “Bir günü­nü ayakkabısız geçirebilir misin?” diye soruyor. Dünya çapında birçok ülkede gerçekleştirilen kampanyada kişiler senede bir gün düzenlenen bu etkinliğe ayakkabısız gidiyor. Gi­demeyenlerse belirli hashtag’lerle paylaşımlar yaparak etkinliğe sosyal medyadan katılıyor ve ayakkabı­ya ihtiyacı olan çocuklara ayakkabı sağlanmasına katkıda bulunuyor. Toms markası bu şekilde sadece ba­ğış yapmakla kalmayarak insanları iyilik projelerine dahil ediyor ve bilincin artmasını sağlıyor. Toms’un iyilik projeleri sadece ayakkabıyla sınırlı değil, artık satılan her Toms Kavrulmuş Kahve paketiyle bir insanın bir haftalık (140 litre) temiz suyunu karşılıyor.

Sadece marka değil birey olarak da bilinçlenmek

İster marka, ister birey olarak dünyaya gelecek nesli korumak ve onlara daha iyi bir dünya bırakmak bizim görevlerimiz arasında. Markaların oluşturduğu kimlik ve etkilediği büyük alan da bunu kullanmak için eşsiz bir fırsat. Daha çok marka ve insanın bilinçlenerek bu kampanyaları arttırmaları daima en bü­yük amaçlarımız arasında olmalı.

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kadınlardan onay çıktı: "Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir"
Haberler
Kadınlardan onay çıktı: “Erkek sporcular istediği gibi doğurabilir”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Başak Ünal: "Türkiye 1906’dan beri yuvamız"
Haberler
Başak Ünal: “Türkiye 1906’dan beri yuvamız”
Sena Tufan
3 Nisan 2025
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Haberler
En çok konuşulan dizi oyuncuları: Genç yetenekler sosyal medyada, tecrübeli oyuncular geleneksel medyada öne çıkıyor!
Marketing Türkiye
16 Mart 2025
YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki "gezginler" belli oldu!
Haberler
YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki “gezginler” belli oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.