11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Köşe Yazıları

İnternet teknolojisi maliyetleri 20’de 1’e kadar düşürüyor

Günseli ÖZEN
1 Aralık 2014
3 dk okuma

Görünen en yalın haliyle bir iletişim aracı olarak gözüken internet için Google Yönetim Kurulu Başkanı Eric Schmidt ve Google Fikirler Yöneticisi Jared Cohen birlikte yazdıkları Yeni Dijital Çağ adlı kitapta, “İnternet insanoğlunun tam anlamıyla anlamadan inşa ettiği az sayıdaki şeyden biridir” der. Google’ın iki yöneticisi fikirleriyle hayatımızın her alanına getirdiklerinin yanı sıra internet üzerinden yeniden inşa edilen dünyanın geleceğine ilişkin bir de ufuk turu yapıyorlar. “İnsan enerjisinin sonsuz ölçüde çok yönlü bir çıkış kanalı aracı” olarak da tanımladıkları internette yeni kurallardan ve yeni iş yapış biçimlerinden de söz ediliyor. Bana göre yeni işler ve işlerin yeni yapılış biçimleri üzerinde dikkatle durmamız gereken bölüm.

Kitapta, Alman European Telecommunication Holding ETH. AG’nin adı geçmiyor ama yaptığı işler anlatılıyor. Şirket 2004 yılında Türkiye’de telekomünikasyon sektöründeki serbestleşmeyle beraber Millenicom Türkiye adıyla lider alternatif operatör olma iddialı hedefiyle kurulmuş. Şirketin CEO’su Şevki Kuyulu, “Rekabet iyidir eğer olmazsa her şey lider şirketin genel müdürünün vizyonuyla sınırlanır” diyor. Kuyulu ile geçmişte konuşmuş ancak itiraf etmeliyim ki anlattıklarını anlamakta zorlanmıştım. Eric Schmidt’in internete ilişkin söyledikleri ise içimi rahatlattı. Onu icat edenler bile nelere kadir olduğunu tam anlamıyla bilemezken internetin sınırları herkes için hayal edebileceği noktaya kadar ulaşıyor.

Teknolojinin İngilizce kavramları Türkçe’ye zorlanarak çevrildiğinden anlamakta zorlansak da yılmamak gerek. Her birisi hayatımızı, işimizi kolaylaştıran operasyonel destekler. Millenicom’un hizmetleri de öyle ve işin en ilginç yanı bütün bu hizmetleri Türk Telekom altyapısını kullanarak yapıyor. Kısacası internetin sunduğu olanakları biliyor, ihtiyaçları öngörüp paketliyor ve satıyor. Ödemede esneklik, ucuzluk ve hizmette tek muhatap deyip Toplu Sabit Telefon Hat Hizmeti veriyor. İnternet Servis Sağlayıcılığı Hizmeti (İSS), Altyapı İşletmeciliği Hizmeti (AİH) ve Sanal Mobil Operatör (MVNO) lisanslarıyla da hem bireysel hem de kurumsal müşterilere tek elden (bu işin önemli kısmı) bütünleşik telekom ve iletişim hizmetleri sunuyor.

Evlere nasıl gireceklerini çözmüşler

Şevki Kuyulu, giderek yavanlaşan televizyon programlarına alternatif olacak, sinema tutkunlarının vazgeçemeyeceği internet üzerinden izlenecek film deposu Doping Box’tan söz ediyor. Aslında Doping, genişbant internet bağlantısı ve sabit telefon hizmeti sunan bireysel bir ürün. 200’e yakın filmle evlerde hüsnükabul görecek olan Doping Box bizim, “Abla al götür, beğenmezsek geri getir” söyleminin bir yeni dünya versiyonu. Doping Box’ı alanın bir süre sonra internet ve telefon bağlantılarını alacağını da biliyor Millenicom’cular. Yani talep gören bir içerik ile cihazı birleştirerek satmak çok akıllıca.

Maliyetleri 20’de bire indiren örnekler

Yeni iş yapış biçimlerine iki örnek veriyor Millenicom CEO’u, “Aynı anda hizmete girse toptan alınır ancak Türkiye’ye yayılmış 20 otellik zincirde birbiriyle uyum sorunu yaşayan 20 cihaz ve yazılım, 20 IT uzmanı, rezervasyon ve sorular için CRM hizmeti almak gerekiyorken bizim hizmetlerimizle bunları tek elden almak mümkün. Bir de enerji, zaman ve insan kaynağından tasarruf ettiğiniz rakamı düşünün. Operasyonel gideriniz 20’de 1’e düşüyor.

İkinci örnek ise bir restoran zincirinden. Bir gün içinde 100 sipariş geldiğini, bunlardan 35’inin alındığını, diğerlerinin kaçtığını ve hatta müşterilerin cevaplanmasında aynı standardın verildiği düşünürse yeni iş yapış biçimi demekten ne kastettiğimi daha iyi anlatmış olurum” diyor.

Para kazanmak giderek zorlaşıyor biliyorsunuz. Kar marjları yerlerde sürünüyor. Anadolu’da da İstanbul’da da beline vuruyor KOBİ’lerin. Hal böyle olunca iş süreçlerinin her aşamasında tasarruf kaçınılmaz oluyor. “Günde 50 kadar KOBİ’ye ürünlerimizi satıyoruz” diyen Şevki Kuyulu, “Kurumsal ses hizmetlerimizi Türkiye genelinde yaygın çalışan şirketlerden kamu kuruluşlarına kadar 30.000’den fazla şirket kullanıyor. ADSL2+ hizmeti sunduğumuz Doping markasıyla da 150 binden fazla aboneye ulaştık” diyor. Önerim işletmenizin büyüklüğü önemli değil, internet üzerinden her boyutuyla yeni iş yapış biçimlerine gözünüzü ama özellikle kulağınızı kapatmamanız.

Üründe yenilik yaptı, ticarileştirdi şimdi de satıyor

İPZ Anadolu konferansı için Konya’dayım. İttifak Holding Kurumsal İletişim Direktörü Ecevit Abdullah Öksüz’ü ziyaret ediyorum. İttifak Holding’in pek çok markası var. Hatırlarsınız Selva makarnayı yenilikçi ürünlerle sofrada farklı bir boyuta taşımıştı. Bu kez buğdayın özü rüşeymden söz ediliyor. Hiç bilmiyorum! Şehirde büyümüş veya da organik beslenme trendine takılmadığım için olabilir mi diye cehaletime mazeret arıyorum. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Korkmaz da aramıza katılıyor. Başkan Korkmaz yeni ürün konusunda çok heyecanlı, “Daha önce kıymeti bilinmez iyi koşsun diye yarış atlarına verilirdi. Bir tondan sadece bir kilo çıkıyor. Buğdayın filizlenen yaşam merkezi, özü. Bir nevi embriyo, cenin. Doğal enerji deposu. Kalbe, sinir sistemine iyi geliyor yaşlılığı geciktiriyor. Kısırlık tedavisinde, güzellik ürünlerinde ve E-B vitaminlerini kapsadığından ilaç endüstrisinde kullanılmakta. Aman fazla kaçırmayın süt ya da yoğurtla günde sadece 2 kaşık tüketilmeli. Tarım ürünlerindeki uzmanlığımızı endüstrileştirebileceğimiz yeni ürünlerle sürdüreceğiz” diyor. Ürün çok kıymetli ama endüstrileştirmekten kast edildiği üzere çok makul fiyatlarla yarım kiloluk paketlerle Adese’lerde satılıyor. İnternetten de sipariş edilebiliyormuş. Başka markaların da farklı ürünleri var. Eğer reklamdan saymazsanız ben de deneyeceğim. Ya deneyimlerimin sonucunu bekleyin ya da siz de deneyin.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
5 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
Güncel Haberler
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Şenpiliç “itibarını” korumalı
Şenpiliç “itibarını” korumalı
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
“TikDoc” ve “SkinnyTok” tehlikesi: Sosyal medyada yeni nesil aldatmacalar
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

OpenAI, ChatGPT'nin görüntü oluşturma yeteneklerini yükseltti
Haberler
OpenAI, ChatGPT’nin görüntü oluşturma yeteneklerini yükseltti
Sena Tufan
27 Mart 2025
HOKA, Türkiye pazarına giriyor!
Haberler
HOKA, Türkiye pazarına giriyor!
Nafizcan Önder
7 Mart 2025
CEO’lar CMO’lara artık daha fazla güveniyor ama onlara tam yetki vermiyor!
Haberler
CEO’lar CMO’lara artık daha fazla güveniyor ama onlara tam yetki vermiyor!
İrem Alimoğlu
30 Mart 2025
IBM, Türkiye'deki şirketini sattı!
Haberler
IBM, Türkiye’deki şirketini sattı!
Sena Tufan
10 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.