Doğruluğu kanıtlanmış “akıllı büyüme stratejileri”
Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Özgür Maraş şirketin kuruluşuyla beraber, 2016’da göreve başlamış. Uzun yıllara dayanan bir finans kariyerine sahip olan Maraş, ilk iş olarak şirketin iş yaptığı alanlardaki yatırımları finansal riskler açısından tekrar değerlendirmek ve “Her alanda büyüme yerine, alınan risklerle orantılı kâr edilen ve değer yaratan alanlarda “Akıllı Büyüme Stratejileri”ni devreye almak olmuş. Maraş “Bu sene özelikle ikinci el otomobil ticareti alanındaki online girişim ikinciyeni.com’a, şirket içi digital girişimler ‘Bulur’ ve ‘Praticar’ ile saatlik kiralama olarak bilinen, kulanbırak ve kullandığın kadar öde felsefesiyle çalışan ‘MOOV’ girişimlerine önemli yatırımlar yaptık” diyor.
Geleceğe yönelik yatırımlar yeni ürünler olarak ortaya çıkarken Genel Müdür Özgür Maraş bugünden tedbiri elden bırakmayıp dövizle borçlanmayı ciddi biçimde azaltmış.
Finansı yönetmek önemli ama bir o kadar önemli olan yeni çağın gereklerini önceden görerek ürün geliştirmek. Garenta dijital platformda iş yapmayı ve kritik iki yetkinliği kullanmayı Özgür Maraş’ın birikimiyle yakalamış gözüküyor.
Yeni nesil için yeni nesil ürünlere yeni nesil satın alma süreci
Garenta’da geleneksel ürünlere ulaşmak için dijital markalar yaratılmış. Sonuçlar ise şaşırtıcı! İşin özü insanların ulaşım ihtiyaçlarını karşılamak. Ancak gerek kiralamak gerek sahiplenmek için farklı alternatif modeller geliştirmek gerekiyor. Günümüz tüketicisinin daha iyi, hızlı ve pratik hizmet alma isteği hizmetleri dijitalleştirmeyi gerekli kılıyor. ikinciyeni.com bu ürünlerden biri. 270 binden fazla üyesi bulunan ikinciyeni.com üzerinden tamamen online açık arttırmayla günde ortalama 200 araç satılmaya başlanmış.
Hizmette kusur bulamayacaksınız
Praticar’ın sloganı iddalı; “Siz aracınızın sefasını sürün, Praticar tüm sorunlarınızı çözsün” Peki ama nasıl? Aplikasyon üzerinden çalışan Praticar’ı kullanmak isteyenlerin uygulamayı indirip araç bilgilerini girmeleri yeterli.
Ya sonra;
➞ Praticar uzmanları gelip aracı alıyor, yetkili servise götürüp gereken bakımın ne olduğunu tespit ettiriyor. Bütün bunları yaparken ekstra masraflar da dahil minimum maliyetleri bulu
yor. Bu da yetmiyor eğer gelecekte zamlardan etkilenmek istemiyorsanız hem yedek parçaları hem de bakım paketini bugünden satın alabiliyorsunuz.
➞ Sisteme eklenen verilerle muayene, bakım veya lastik değişim zamanları da ücretsiz hatırlatılıyor. Diğer yandan garantisi bitmiş araçlar da ihmal edilmiyor.
➞ “Tatilde kendi aracımı kullanmak isterim” diyenler için de bir hizmet kalemi var. 2 ila 5 gün içerisinde araçları kendilerine ulaştırılıyor.
➞ Praticar uygulamasını bugüne kadar 20 bin kişi indirmiş. Uygulama İstanbul ağırlıklı olarak başlamışsa da önümüzdeki dönemde tüm bölgelere yayılması hedefleniyor.
“Araç sahibi olmak istemiyorum” diyenlere de çözüm var
Araç satın almanın tüketicilere getirdiği mali yükler malum. Kiralamanın çok daha avantajlı bir yöntem olduğu ortada. Y kuşağı da araç sahibi olmak yerine, kiralamayı tercih ediyor.
Saatlik araç kiralama ise dünyada bir trend olarak yaygınlaşıyor. Garenta müşterileri de bundan böyle sadece ihtiyaç duydukları zaman diliminde kiralama yapabilecekler.
➞ MOOV by Garenta da ücretsiz indirilen bir aplikasyon üzerinden çalışıyor. Kullanılmak istenen araç müşterinin istediği lokasyonda teslim edilip MOOV by Garenta’nın hizmet alanı içerisinde istedikleri lokasyona bırakabilecek. Araçlar yaklaşık 10-12 dakika içinde belirtilen adrese gidebiliyor.
➞ Araçlar aplikasyon üzerinden anahtarsız olarak açılıp kapanıyor. Yurt dışında geliştirilmiş bir IOT cihazı ile de araçlar her an izlenebiliyor.
➞ Kullanım esnasında yakıtı bitenlere en yakın çözüm Petrol Ofisi. Kullanıcılar PO’dan ücretsiz dolum yapabiliyor.
➞ MOOV by Garenta da ilk etapta İstanbul, İzmir, Çeşme ve Bodrum’da şimdilik 700 araçla hizmet veriyor. İl sayısını artırmak hedefleniyor.
➞ Bugüne değin mobil uygulamayı 40 bin kişi indirmiş, hizmeti deneyimleyenlerin yüzde 70’i ise hizmeti tekrar kullanıyor.