20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Köşe Yazıları

Doğruluğu kanıtlanmış “akıllı büyüme stratejileri”

Günseli ÖZEN
18 Kasım 2018
2 dk okuma

Garenta ve ikinciyeni.com Genel Müdürü Özgür Maraş şirketin kuruluşuyla beraber, 2016’da gö­reve başlamış. Uzun yıllara da­yanan bir finans kariyerine sahip olan Maraş, ilk iş olarak şirketin iş yaptığı alan­lardaki yatırımları finansal riskler açısından tek­rar değerlendirmek ve “Her alanda büyüme ye­rine, alınan risklerle orantılı kâr edilen ve değer yaratan alanlarda “Akıllı Büyüme Stratejileri”ni devreye almak olmuş. Maraş “Bu sene özelikle ikinci el otomobil ticareti alanındaki online giri­şim ikinciyeni.com’a, şirket içi digital girişimler ‘Bulur’ ve ‘Praticar’ ile saatlik kiralama olarak bilinen, kulanbırak ve kullandığın kadar öde felsefesiyle çalışan ‘MOOV’ girişimlerine önemli yatırımlar yaptık” diyor.

Geleceğe yönelik yatırımlar yeni ürünler olarak ortaya çıkarken Genel Müdür Özgür Maraş bu­günden tedbiri elden bırakmayıp dövizle borç­lanmayı ciddi biçimde azaltmış.

Finansı yönetmek önemli ama bir o kadar önem­li olan yeni çağın gereklerini önceden görerek ürün geliştirmek. Garenta dijital platformda iş yapmayı ve kritik iki yetkinliği kullanmayı Özgür Maraş’ın birikimiyle yakalamış gözüküyor.

Yeni nesil için yeni nesil ürünlere yeni nesil satın alma süreci

Garenta’da geleneksel ürünlere ulaşmak için di­jital markalar yaratılmış. Sonuçlar ise şaşırtıcı!  İşin özü insanların ulaşım ihtiyaçlarını karşıla­mak. Ancak gerek kiralamak gerek sahiplenmek için farklı alternatif modeller geliştirmek gere­kiyor. Günümüz tüketicisinin daha iyi, hızlı ve pratik hizmet alma isteği hizmetleri dijitalleştir­meyi gerekli kılıyor.  ikinciyeni.com bu ürünlerden biri. 270 binden fazla üyesi bulunan ikinciyeni.com üzerinden ta­mamen online açık arttırmayla günde ortalama 200 araç satılmaya başlanmış.

Hizmette kusur bulamayacaksınız

Praticar’ın sloganı iddalı; “Siz aracınızın sefasını sürün, Praticar tüm sorunlarınızı çözsün” Peki ama nasıl?  Aplikasyon üzerinden çalışan Praticar’ı kullan­mak isteyenlerin uygulamayı indirip araç bilgi­lerini girmeleri yeterli.

Ya sonra;

➞ Praticar uzmanları gelip aracı alıyor, yetkili servise götürüp gereken bakımın ne olduğunu tespit ettiriyor. Bütün bunları yaparken ekstra masraflar da dahil minimum maliyetleri bulu­

yor. Bu da yetmiyor eğer gelecekte zamlardan etkilenmek istemiyorsanız hem yedek parçaları hem de bakım paketini bugünden satın alabili­yorsunuz.

➞ Sisteme eklenen verilerle muayene, bakım veya lastik değişim zamanları da ücretsiz hatır­latılıyor. Diğer yandan garantisi bitmiş araçlar da ihmal edilmiyor.

➞ “Tatilde kendi aracımı kullanmak isterim” di­yenler için de bir hizmet kalemi var. 2 ila 5 gün içerisinde araçları kendilerine ulaştırılıyor.

➞ Praticar uygulamasını bugüne kadar 20 bin kişi indirmiş. Uygulama İstanbul ağırlıklı olarak başlamışsa da önümüzdeki dönemde tüm bölge­lere yayılması hedefleniyor.

“Araç sahibi olmak istemiyorum” diyenlere de çözüm var

Araç satın almanın tüketicilere getirdiği mali yükler malum. Kiralamanın çok daha avantajlı bir yöntem olduğu ortada. Y kuşağı da araç sa­hibi olmak yerine, kiralamayı tercih ediyor.

Saatlik araç kiralama ise dünyada bir trend olarak yaygınlaşıyor. Garenta müşterileri de bundan böyle sadece ihtiyaç duydukları zaman diliminde kiralama yapabilecekler.

➞ MOOV by Garenta da ücretsiz indirilen bir aplikasyon üzerinden çalışıyor. Kullanılmak is­tenen araç müşterinin istediği lokasyonda tes­lim edilip MOOV by Garenta’nın hizmet alanı içerisinde istedikleri lokasyona bırakabilecek. Araçlar yaklaşık 10-12 dakika içinde belirtilen adrese gidebiliyor.

➞ Araçlar aplikasyon üzerinden anahtarsız ola­rak açılıp kapanıyor. Yurt dışında geliştirilmiş bir IOT cihazı ile de araçlar her an izlenebiliyor.

➞ Kullanım esnasında yakıtı bitenlere en yakın çözüm Petrol Ofisi. Kullanıcılar PO’dan ücretsiz dolum yapabiliyor.

➞ MOOV by Garenta da ilk etapta İstanbul, İzmir, Çeşme ve Bodrum’da şimdilik 700 araçla hizmet veriyor. İl sayısını artırmak he­defleniyor.

➞ Bugüne değin mobil uygulamayı 40 bin kişi indirmiş, hizmeti deneyimleyenlerin yüzde 70’i ise hizmeti tekrar kullanıyor.

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
4 İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
İş dünyasında haftanın atamaları (8-14 Kasım)
5 OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
OpenAI, GPT-5.1’i tanıttı: ChatGPT artık daha kişisel, daha anlaşılır ve çok daha “insansı”
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (14-20 Kasım)
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Haberler
Reklam Kurulu’ndan otomotiv ve temizlik sektörüne yönelik dikkat çeken kararlar
Sena Tufan
9 Eylül 2025
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Haberler
Aptamil Çocuk Devam Sütleri’nden bilime dayanan güven
Advertorial
29 Eylül 2025
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Nafizcan Önder
4 hafta önce
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Haberler
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
İrem Alimoğlu
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.