23 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Bir sosyal amacınız yok mu, mutlaka olmalı!
Köşe Yazıları

Bir sosyal amacınız yok mu, mutlaka olmalı!

Günseli ÖZEN
13 Mayıs 2018
2 dk okuma

Sosyal amacı olan markalar öne çıkıyor. Buna ister rekabette farkındalık yaratmak, ister ticari kaygılar deyin hangi gerekçeyle olursa olsun toplumsal bir konuya deva oluyorsa başımızın üstünde yeri var. Milano’daki EuroCucina Fuarı’nda Beko ve Grundig’in yeni ürünleri sahiplendikleri sosyal alanlar üzerinden tanıtıldı. Samimiyetle itiraf edeyim: Ürünler yeni yetenek ve tasarımlarıyla göz doldurduysa da Beko’nun Barselona Futbol Takımı sponsorluğu kapsamında yaptığı “Eat Like a PRO” ve Grundig’in ünlü şef Massimo Buttora ile sürdürdüğü “I am Food” kampanyaları ürünlerin cazibesini geride bıraktı.

Matematik basit. Dünyanın hemen her coğrafyasında 300 milyonu aşkın taraftarı olan Barselona futbol takımının sponsorlarından biri Beko. Dünya ölçeğinde iddiası olan markanın Barselona ile yollarının kesişmesi elbette tesadüf değil. Marka yönetimi bir süre önce süreci yeniden tanımlamış, uzatmış ve genişletmişti. Sosyal medyada sponsorluk bedelinin yüksekliğiyse epey konuşulmuştu. Anlaşılıyor ki bu bedel Milano’da duyurulan “Eat Like o Pro” kampanyasını da kapıyormuş.

“Eat Like a Pro’nun” ana fikri şu; günümüzde 30 milyon çocuk obez. Yakın bir gelecekte bu rakamın kendisini katlayacağı da öngörülüyor Buna bir dur demek lazım! Çocukların sağlıklı yemek tanımına giren yiyecekleri reddettiği biliniyorken annelerin ısrarı üzerinden onlara ulaşmak yerine genel kabul görmüş kahramanlarla mesajı verme fikri bir içgörü olarak ortaya çıkmış. Barselona takımı futbolcuları bireysel ve takım başarılarıyla neden rol model olmasın denmiş.

beko

Ana fikir için çok akıllıca diyebilirim. Kampanyanın lansmanı için EuroCucina’nın seçilmesiyse dünya markası olmaya hedeflenmiş Beko ve Grundig için doğru alan. İki markanın vizyonuyla da örtüşüyor. “Eat Like a Pro” Arçelik Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı olarak kısa bir süre önce göreve başlayan Zeynep Yalım Uzun’un kurumdaki ilk küresel kampanyası. Beko standı kalabalık. Basın toplantısına dünyanın her yerinden haberciler ilgi göstermiş. Bir reklam filmiyle de desteklenen “Eat Like a Pro” iyi örülmüş çok yönlü bir kampanya olarak çocuklarının sağlığını düşünen ebeveynleri ve  sporculara öykünen genç hedef kitleyi yakalayacaktır. Kampanya kırk ülkenin yanı sıra Türkiye’de de gösterilecek.

Grundig hem nostaljik hem de geleceğin markası

Mutfak tezgâhının ardında bu kez “Besinlere saygı duyun” söylemiyle ortaya çıkan ve farklı tarifleriyle “her türlü yiyeceği ziyan etmeden kombinleyebilirsiniz” diyerek dünyadaki açlığa dikkat çeken Massimo Buttora var. “I am Food” diyen kampanyasında aykırılığının da farkındalığıyla “Devrimler doğası gereği yıkıcıdır ama içinde bir güzellik barındırır” diyor. Çarpıcı bir yaklaşım. Sahiden her şeyi bitirmek, bitirebilmek için cesaret ve enerji bulmak, yıkıp geçmek ve yeniden başlamak heyecan verici. Şef Massimo Buttora’nun kendine seçtiği yol da fikirlerini ortaya koyuşu da söylemleri gibi devrimci. Şef Bottura için Grunding çocukluğundan severek hatta önemseyerek hatırladığı nostaljik markalardan biri. Bugüne değin hiçbir markayla çalışmadığını söyleyen ünlü şef Grunding’i farklı bir yere koyuyor. Onun kendisini var ettiği düşünsel alanla, Grunding’in üretim felsefesi adeta senkronize olmuş. Üç yıldan bu yana sürdürülen birliktelik yeni kampanyayla güçlü bir ivmeye kavuşturulmuş.

Aynı şemsiyenin altında pek çok marka

EuroCucina dünya mutfak tasarımına yön gösteren önemli vitrinlerden biri. Arçelik’in Beko ve Grundig markaları için de öyle olmalı. Zeynep Yalım Uzun giderek zorlaşan dünya pazarında rekabetçi markalar yaratmak ve ürün ötesinde güçlü kılmak için sosyal projeler yapılması gerektiğinin altını önemle çiziyor. Rekabet kızgınlaşırken sosyal meselelerle farkındalık yaratarak başarılı projelerle öne çıkmak akıllıca.

1 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
4 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
5 Canva'dan 2026 tasarım trendleri: "Kusursuzluk" yerini "karakter"e bırakıyor
Canva’dan 2026 tasarım trendleri: “Kusursuzluk” yerini “karakter”e bırakıyor
Güncel Haberler
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı...
“Yılın İtibarlıları”nı belirleyen The ONE Awards’ta araştırma süreci başladı…
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü'nü "Peki" ile kutladı
ŞOK Market, Dünya Trip Atma Günü’nü “Peki” ile kutladı
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu...
Bvlgari Türkiye’nin yeni marka elçisi Afra Saraçoğlu oldu…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Haberler
Gelişmeleri kaçırmanın dayanılmaz hafifliği: JOMO
Nafizcan Önder
15 Kasım 2025
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Haberler
Yeni yılda zam yağmuru: IMEI’den Çıkış Harcına rakamlar netleşti
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Haberler
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Nafizcan Önder
20 Kasım 2025
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
Haberler
Lahmacun Endeksi Ekim sonuçları açıklandı: Fiyatlar artıyor ama daha yavaş!
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.