Sosyal medyada kullanıcıların tüm yüz özelliklerini düzenlenerek paylaştığı selfie’ler gün geçtikçe popülerliğini arttırırken “gerçeklik”, güzellik standartlarının karşısında hızla önemini yitiriyor. Bu durumun kadınların özgüvenini olumsuz etkilediğine dikkat çeken Dove, Ogilvy ortaklığında “Tersine Selfie” (Reverse Selfie) başlıklı yaratıcı bir reklam kampanyasına imza attı. “Yüz düzenleme uygulamaları tek tuşla özgüven kaybına neden oluyor.”, “Hızlı düzenleme, uzun süren hasar” gibi sloganlarla öne çıkan kampanya, aynı zamanda ebeveynleri ve öğretmenleri #NoDigitalDistortion hareketine davet ediyor. #NoDigitalDistortion kapsamında, konuya ilişkin detaylı bilgiler içeren bir broşür de yayınlayan Dove, 2030 yılına kadar 250 milyon gence ulaşmayı ve dış görünüşleriyle ilgili özgüven aşılamayı hedefliyor.
Kampanyanın Künyesi
Reklam Ajansı: Ogilvy
Unilever Global Yürütücü Kreatif Direktörü: Daniel Fisher
Global Creative Director: Juliana Paracencio
Sanat Yönetmeni: Liam Bushby
Copywriter: Alison Steven
Reklam Yazımı Direktörü: Ollie Jarrott
Sanat Direktörü: Matt Nankivell
Film Prodüktörü: Sally Lipsius
Film Prodüktörü: Sue Lee Stern