Kadınların annelik sürecinde iş yaşamında karşılaştığı sorunları tespit etmek ve çözmek için işbirliği yapan Kadın Girişimcileri Derneği (KAGİDER) ve Danone Türkiye tarafından hazırlanan kampanya, sosyal medyada ses getirdi. Süt sağma odasının ofislerde en az temizlik, toplantı odası kadar gerekli bir ihtiyaç olduğunu vurgulayan film ile kampanya sosyal medyada 1 milyondan fazla kişiyi harekete geçirdi. Ofislerin sadece yüzde 9’unda süt sağma odası bulunduğu gerçeğinden yola çıkan farkındalık kampanyası süt sağma odası olmadığı takdirde, çalışan annelerin tuvalet gibi uygun olmayan ortamlarda süt sağmak durumunda kaldıklarına ve bu durumun anne bebek sağlığı için taşıdığı risklere dikkat çekiyor.
Kadınların iş yaşamından kopmaması için
2015 yılında Danone’un, Ipsos’a Türkiye’de annelerin iş yaşamında yaşadığı sorunların tespiti için yaptırdığı Çalışan Anneler Araştırması sonuçlarının referans gösterildiği filmde, bu odaların kurulmasının, çalışan anneler için motivasyon yaratarak, iş hayatında kalmalarını destekleyeceği belirtiliyor.
Çalışan Anneler araştırması, kadınların yüzde 40’ının evlendikten ve çocuk sahibi olduktan sonra işi bıraktıklarını ve bu kadınların yüzde 56’sının “mutsuzluk, pişmanlık, sıkılmış, güvensizlik, işi özlemek, boşlukta olmak, asosyallik” gibi olumsuz duygular hissettiğini ortaya çıkarmıştı.
İşyerlerinin sadece yüzde 2’sinin kreş için maddi yardım verdiği, sadece yüzde 5’inde kreş ve sadece yüzde 9’unda süt sağım odası olduğu da araştırmanın öne çıkan sonuçlarından bazılarıydı.
Künye
Reklamveren: Danone
Reklamveren Yetkilileri: İrem Önal, Elif Aydın
Reklam Ajansı: Rhino Runner
Kreatif Direktör: Bekir Şirin
Yaratıcı Ekip: Göktül Bilirgen, Nurdan Babacan, Sinan Şahin, Abdülkerim Güner, Ahmet Kantar
Ajans Prodüktörler: Kutay Soysal, Çağrı Evcit
Müşteri İlişkileri: Ayşenur Sarıpınar
Yönetmen: Kutay Soysal