Reklamveren: Şekerbank
Reklamveren Temsilcisi: Deniz Başaran
Reklam Ajansı: Concept
Kreatif Direktör: Kerem Özkut
Yaratıcı Grup Başkanı: Ertuğ Tuğalan, Namık Ergin
Yaratıcı Grup: Engin Erden, Ferhan Dayıoğlu
Stratejik Planlama Direktörü: Hakan Demir
Stratejik Planlamacı: Suphi Can Sarıgöllü
Ajans Prodüktörü: Mert Turan, Kasım Bektaş
Marka Grup Direktörü: Arda Görgün
Marka Direktörü: Merve Eryelkovan
Marka Yöneticisi: Özlem Najdi
Yönetmen: Ertuğ Tuğalan, Namık Ergin
Fotoğraf ve Retouch: Kerem Çobanlı
Orijinal Müzik: Selami Şahin (Gitme Sana Muhtacım)
Aranje, Yorum : Korkut Peker
Medya Planlama: TIME
Prodüksiyon Şirketi: F28
Kuruluş amacı tarımın finansmanı olan Şekerbank, Kasım 2014’te başlattığı “Aile Çiftçiliği Bankacılığı” projesinin reklam kampanyası kapsamında #senbırakıpgitmediye etiketiyle atılan 10 binin üzerindeki paylaşımı, Twitter’ı hemen hemen hiç kullanmayan çiftçilere ulaştırdı.
Banka’nın sürdürülebilir kalkınma misyonunun bir devamı olarak tarımsal üretimin artırılmasına ilişkin farkındalığının yükseltilmesini hedefleyen proje, yeni bir reklam filmine dönüştürülerek TV ve dijital mecralarda yayınlanmaya başlandı.
Üretimin sürdürülebilirliği için çiftçiler toprağını, köyünü bırakıp gitmesin diye Kasım 2014’te “Aile Çiftçiliği” projesini başlatan ve tarımın önemini kentli insanın gündemine taşıyan Şekerbank, proje için hazırladığı yeni reklam filmiyle de çiftçiler için yazılan on binlerce Twitter mesajını gerçek sahiplerine ulaştırdı.
1 milyon gösterim ve 10 binin üzerinde tweet
“Aile Çiftçiliği”ne ilişkin reklam filmi ve sosyal medyayı da içeren entegre iletişim planı ile tarım ve kırsal kalkınmanın önceliği konusunda kayda değer bir farkındalık oluşturan Şekerbank’ın #senbırakıpgitmediye etiketi altında, 10 binin üzerinde paylaşımda bulunulmuştu. Tweet’ler toplamda 32 milyondan fazla kez görüntülenirken, Facebook’taki kampanya içerikleri 780 bini aşkın kişiye ulaşmıştı. Reklam filmi, sadece YouTube’da 1 milyon kez izlenmişti.
Tarımsal üretimin artırılması hedefleniyor
Büyük ilgi gören kampanyaya verilen desteği çiftçilere göstermek için bu yıl da 14 Mayıs Dünya Çiftçiler Günü’ne özel bir çalışma yapıldı. Yayınlanan yeni reklam filmi, #senbırakıpgitmediye etiketiyle çiftçilere iletilen mesajların, gerçek sahiplerine doğrudan ulaştırılması fikrinden hareketle hazırlandı.
Bu kapsamda Twitter mesajları tabelalara bastırıldı, köylerin en merkezi yerlerine, evlerin ya da çeşmelerin duvarlarına asıldı. Projeyle büyük şehirlerde yaşayan kişiler ile çiftçilerin aynı platformda buluşması ve tarımsal üretimin artırılmasına ilişkin farkındalığın yükseltilmesi hedefleniyor.