1967’den beri sağlıklı yaşam alışkanlıklarının benimsenmesine yönelik sosyal yardım kampanyaları yapan ve toplumsal sağlık konusunda bilinçlendirmeyi hedefleyen Fundacion Española del Corazon (İspanyol Kalp Vakfı), reklam ajansı lamaquinadehumo (LMDH) ile 3 farklı hikayeyi barındıran reklam filmi serisine imza attı.
İlk reklam filminde evin bodrum katından gelen seslerden irkilen bir gencin alt kata inip sesi kontrol ettiğinde sadece bir koltuktan korktuğunun, ikinci filmde korku içinde ormanda koşan bir kadının ve son filmdeyse otoparkta yürürken tedirgin olan bir kadının hikayesini konu alıyor. Reklam filmlerinin sonundaysa “egzersiz eksikliğinin erken ölümlerin yüzde 10’uyla ve özellikle de kardiyovasküler ölümlerle ilişkili olduğu” yazısını görüyoruz. Kampanya bir katilin sizi öldürmesi olasılığının kalp rahatsızlığınızın sizi öldürmesi olasılığından daha düşük olduğu mesajını hedef kitlesine direkt olarak rakamsal veriyle ulaştırmaktansa daha farklı bir yolu tercih ederek sağlıklı yaşamanın, tütün ürünlerinden uzak durmanın ve diğer etkenlerin kalp sağlığı açısından önemini belirtiyor.
Kampanyanın Künyesi:
Reklamveren: Fundacion Española del Corazon
Reklam Ajansı: LMDH, Sevilla
Müzik: Estudiomathica
Yönetmen: Dani Zarandieta
Yapımcı: Juanma Rufian
Sanat Yönetmeni: Salva Ruiz
Yaratıcı Yönetmen: Rosko Ruiz