“İstanbul’un merkezinde ev sahibi olmak ister misiniz?” sorusuyla neredeyse her gün bir reklam mecrasında karşılaşıyoruz. Ancak çoğu zaman gerçek farklı oluyor. “İstanbul’un kalbinde” denilerek satılan, aslında Metrobüs’ün son durağının kalbinde olan ev projeleri İstanbul’dan uzak olduğu kadar gerçeklikten de uzak kalıyor.
Lokal ajans, IVA Yapı için hazırladığı kampanya ile “merkezdeki ev projeleri” denilerek tüketiciyi yanıltan projelerle alay ediyor. Son derece soğuk bir atmosferde yanlış yerden ev alan bir beyaz yakalının dramının anlatıldığı reklam filmlerinde kahramanımız bazen yemek uygulaması için yaşadığı şehri Tekirdağ olarak seçmek sorunda kalıyor. Arkadaşlık uygulamasının mesafe aralığını 100 kilometre seçmek de bu “merkezi” evlerde yaşayanların başına gelen şeylerden biri…
Marka için oluşturulan strateji doğrultusunda hazırlanan kampanya, öncelikle 3 ayrı reklam filminden oluşuyor. “ Hayatından Vazgeçme” mottolu ilk reklam filmi, merkezden uzakta yaşamanın yarattığı hisler üzerine kurulu. Postmodern Sürgünler, temalı ikinci ve üçüncü reklamlar ise, konuya mizahi bir bakış açısı getirmeye çalışıyor. Çekimleri 3 gün süren filmler İstanbul, Edirne, Babaeski, Lüleburgaz ve Silivri’de geçiyor. Kampanya ilan, sinema, sosyal medya gibi mecralarla da destekleniyor.
Künye
Reklamveren: İva
Reklamveren yetkilisi: Kurtuluş Erek, Tekin Okumuş
Reklam Ajansı: Lokal
Yaratıcı Yönetmen: Ali Göral, Boran Erem
Stratejik Planlama: Haluk Sicimoğlu
Yaratıcı Grup: Erdost Çalış, Ulaş Şahin, Zeynep Yıldız, Samet Üstündağ, Can Özaydınlı
Müşteri İlişkileri Direktörü: Onur Baki
Müşteri Grubu: Gizem Yıldız, Hazal Altunoğlu
Ajans Prodüktörü: Cansu Hasbay
Yapım Şirketi: Marlon Film
Yönetmen: Ozan Varışlı
Yapımcı: Türker Akkuş / Sarper Soyuret
Görüntü Yönetmeni: Akın Çetin
Post Prodüksiyon: IPD
Montaj: Deniz Çizmeci