3 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Zumbara, şirket çalışanları arasında paylaşım kültürünü arttırıyor

Marketing Türkiye
3 Ekim 2012
1 dk okuma

 

AirBnb kurucusu Brian Chesky’nin ‘Statüko bir hareket tarafından değiştirilmekte. Eşler arası, insanların “şeyleri” değiştirdikleri, varsayılan yöntem olacak. Bu “şeyler” mekan, eşya, yetenek veya servis olabilir’ derken dünyada büyümekte olan eşler arası (P2P) ve paylaşım ekonomisi hareketine dikkatlerimizi çekmekteydi. Dünyada büyük bir hızla büyümekte olan bu hareketin başarılı bir örneği de Türkiye’den: Zumbara!
Zumbara (Zaman Kumbarası) para yerine zamanın kullanıldığı sosyal bir paylaşım ağı bir alternatif ekonomi hareketi. Sistem birisine 1 saatlik yardım et. Karşılığında 1 saat kazan ve kumbarana at. Bu 1 saat ile topluluktaki dilediğin kişiden istediğin 1 saatlik servisi al mantığı ile işliyor. Ebru Filiz’e 2 saatlik fotoğrafçılığa giriş dersi veriyor, Filiz karşılığında Ebru’ya 2 saat ödeme yapıyor. Ebru kazandığı bu saatleri kumbarasına atıyor ve ihtiyacı olduğunda 1 saati ile Meltem’den sosyal medya stratejisi hakkında bir danışmanlık alıyor, diğer 1 saati ile de Ahmet’den bilgisayar tamiri konusunda yardım alıyor.  Yani sistem alternatif bir ekonomik sistem. Para ile şu anki sistemde servis bazında yapabileceğimiz her şeyi zaman ile yaparız. 
Zumbaranın getirdiği temel farklılık, hali hazırda 33 ülkede uygulanan zaman bankası sistemini tüm dünyada kişiler arasında ilişki, karşılıklılık ve güven yaratmak için sosyal teknolojiler ile birleştiriyor olması. Fikrin tüm dünyada ilgi ile ilgileniyor olmasının diğer bir sebebi ise başarılı bir iş modeline de sahip olması. Zumbara aynı zamanda şirketlere özel kapalı Zumbaralar yaratarak, şirket içerisinde bulunan tüm yetenekleri ortaya çıkaran, kurum içi sosyalleşmeyi, çalışanların ilgi alanı ve ihtiyaçlarının listelenmesini sağlayan ve şirket içerisindeki paylaşım kültürünü arttırarak kurumu öncü işveren markası olarak konumlandıran bir uygulama. 

 

1 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
2 Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa'nın lideri oldu
Türkiye, yoksulluk riskinde Avrupa’nın lideri oldu
3 Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
Dünyanın en değerli şirketi belli oldu
4 Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
Spotify, 2025 yazına damga vuracak şarkıları açıkladı
5 UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
UV kalkanı artık günlük rutin: L’Oréal Paris’ten dört mevsim güneş koruması
Güncel Haberler
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Tüketici açık dondurmayı neden seviyor?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Sena Tufan
7 Mayıs 2025
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Haberler
Midjourney video oluşturan yapay zeka modelini duyurdu!
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Haberler
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
Marketing Türkiye
5 Mayıs 2025
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
Haberler
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.