26 Ekim Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Zaman Kaydırmalı İzleme de reyting ölçümlerine dahil ediliyor
Haberler

Zaman Kaydırmalı İzleme de reyting ölçümlerine dahil ediliyor

Marketing Türkiye
14 Mart 2018
1 dk okuma

Televizyon reyting ölçümlerinde yeni dönem başlıyor. Artık kaydedilerek izlenecek bölümler de hesaplamalara dahil edilecek. Yeni uygulamanın reytingleri etkileyeceğini belirten Milliyet gazetesi yazarı Sina Koloğlu şunları yazdı:

“Zaman Kaydırmalı İzleme” yani, bir yayının farklı bir zamanda o hane içindeki ana televizyonda izlenmesi. Diziyi seyredemedik, kaydettik ve sonra izledik durumu… İşte şimdi, bu yapılan işlem de ‘ölçüme’ dahil ediliyor. Konuştuğum TV yöneticileri, “Reytingleri etkiler” diyor. TİAK (Televizyon İzleme Araştırmaları) 2 Mart tarihinde uygulamaya geçti. Şimdi evdeki tek televizyondan yapılan işlem ölçülüyor. Bilgisayar, tablet ve telefon izlemeleri şu anda dahil değil. Bu yılın sonundaysa evde kaç televizyon varsa, her birinde yapılan benzer izleme, ölçüme dahil edilecek. Bazı ayrıntıları bilmekte fayda var…

Örneğin bir diziyi, yayını takiben yedi gün içerisinde ölçüme dahil edilebilmesi için izlemeniz gerekir. Ek bir cihaz olmayacak, mevcut sistem (Audio Matching System) uygulanacak, ayrıca mevcut panelde bulunan haneler üzerinden geçekleştirilecek.

Hem eldeki cihazın hem de, ne tür yayınların bu ölçüme uygun olduğunu bilmek lazım. En önemli soru bu. Digiturk ve D-Smart gibi platformlar da bu tür ölçüme müsait. Örneğin Turkcell TV Plus, son 24 saatlik yayına herhangi bir kayıt işlemi yapmadan erişme olanağı sunuyor. Bir de cihaz tarafı var. Televizyonun ya da televizyona bağlı yayın alma cihazlarının, yayın kaydetme ve kaydettiğini tekrar televizyona aktarma özelliğini bulundurması lazım. Bir de tabii üyelik gerektiren yukarıda bahsettiğim platformların depoladığı kayıtlı içerik de, izlenerek zaman kaydırmalı izleme yapılabilir.

1 WhatsApp'tan chatbotlara yasak!
WhatsApp’tan chatbotlara yasak!
2 adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
adidas’tan “denizaltı” koleksiyonu: SpongeBob’un ikonik ayakkabıları sneaker formunda karada!
3 Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
Ülker’den İstanbul’dan ilham alan yeni çikolata: Ülker Çikolata İstanbul
4 DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
DDB Network için yolun sonu: Omnicom yeni dönemde TBWA, McCann ve BBDO ile devam edecek
5 TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
TV’de kartlar yeniden dağıtılıyor!
Güncel Haberler
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
Şirketlerin yeni rekabet alanı: Esnek yan haklar ve wellbeing deneyimi
"Clean Girl" trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
“Clean Girl” trendi, kozmetik sektörünü nasıl dönüştürdü?
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Influencer paylaşımlarının yüzde 70’i alışverişe yönlendiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

WhatsApp'tan dolandırıcılığa darbe: Yaklaşık 7 milyon hesap silindi
Haberler
WhatsApp’tan dolandırıcılığa darbe: Yaklaşık 7 milyon hesap silindi
İrem Alimoğlu
8 Ağustos 2025
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Haberler
“Biz Varsak Herkes Tam”: Anadolu Efes’ten toplumsal eşitlik odaklı sosyal sorumluluk adımı
Nafizcan Önder
21 Ağustos 2025
Starbucks'tan Güney Kore'de "kafeyi ofise çevirenler" için uyarı: "Yazıcınızla gelmeyin"
Haberler
Starbucks’tan Güney Kore’de “kafeyi ofise çevirenler” için uyarı: “Yazıcınızla gelmeyin”
İrem Alimoğlu
13 Ağustos 2025
"Influencer Marketing"i en etkin kullanan markalar hangileri?
Haberler
“Influencer Marketing”i en etkin kullanan markalar hangileri?
İrem Alimoğlu
2 Ağustos 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.