
Z Kuşağı’nı hedefleyenler için izlenmesi gereken 4 pazarlama stratejisi
200 milyar dolarlık satınalma gücüyle, milenyumların birçok marka için kutsal olduğu yadsınamaz bir gerçek. Onlar önemlerini korurken resme dikkat çeken başka bir figür girdi; Z Kuşağı. 1990’lardan bugüne doğan bireyleri içine alan bu jenerasyonun 44 milyar dolarlık bir satınalma gücü var. Bu veriye Z Kuşağı’nın dünya nüfusunun yüzde 26’sını oluşturduğunu da eklediğinizde durum ciddileşiyor.
Z Kuşağı an itibariyle hedef kitleniz olmasa da yakın gelecekte olacak ve bu kuşaktaki bireylerin dikkatlerini şimdi çekmek sektörde rakiplerden 1-0 önde olmak anlamına geliyor.
Tüketicilerin beğenisini kazanmak istiyorsanız, onları işleten gücün ne olduğunu belirlemeli ve değerlerinizi bu verilere göre şekillendirmelisiniz. Bunun için başlıca ipuçları şöyle:
1-Kendi markalarını yaratmalarına yardımcı olun
Kendilerinden önceki kuşak milenyumların üniversite sonrası iş bulmada zorlandıklarını gören Z Kuşağı, iş dünyasına erken atılmanın önemini biliyorlar. Mahallelerinin süpermarketinde çalışmak onlara yetmediği için gönüllü olarak, online mağazalar kurarak ve büyük şirketlerin elçileri olarak çalışıyorlar.
Her daim kişisel markalarını geliştirmenin yollarını arıyorlar. İşte siz de tam olarak burada devreye giriyorsunuz.
Z’leri onlar markalarını yaratırken kendi markanızın bir parçası olmaya davet edin. Sosyal medya elçilikleri, influencer kampanyaları ve görsel deney grupları oluşturmak Z’lileri erkenden sizin şirketinizin bir parçası gibi hissettirmekle kalmayıp, kendi online varlıklarını geliştirmelerini de sağlayacak.
2-Selfie çıtanızı yükseltin
Z Kuşağı’ndan bireylerin Instagram sayfalarını taradığınızda gördüğünüz birden çok selfie (özçekim fotoğrafı) olacak. Siz de markanızı onların kendilerini ortaya koyduğu gibi öne çıkardığınızda dikkat çekersiniz.
Z’ler yüzü olmayan bir şirketle konuşmak istemiyorlar, aksine ilgi çekici bir kişilikle iletişime geçmek istiyorlar. Kamera arkasında neler döndüğünü açık edin ve daha planlı ve sıkı olmaktansa spontane ve dürüst gönderiler tercih edin.
Ekstra olarak, insanların empati kurabileceği bir konuşmacı seçin. Bu kişiler YouTuberlar ya da Vine fenomenleri olabilir. Z Kuşağı, halkın beğenisiyle bir noktaya gelen bu ünlülerin söylediklerine değer verir.
3-Önce kaliteye yoğunlaşın
Deneyimlere yatırım yapmayı tercih eden milenyumların aksine, Z Kuşağı “cool” ürünlere sahip olmayı tercih ediyor –ama burada da bir püf noktası var. Dünyadaki bütün verinin parmak uçlarında olmasıyla Z’ler aynı zamanda tercihlerinde çok seçiciler. Satın almadan önce etraflı bir araştırma yapan Z’lere sunacağınız ürün kalite testini geçmezse hiçbir pazarlama kampanyası yeterli olmaz.
4-Etki hala önem taşıyor
Milenyumlar ve Z Kuşağı arasında önemini yitirmeyen değerlerden biri de dünya üzerinde bir değişime vesile olmak. Ancak bu durum Z’lerde biraz daha değişiyor; onlar etkiyi istemekle kalmayıp, etkinin yarattığı değişimi görmeyi de istiyorlar. Şirketinizin Z Kuşağı’nın önemsediği değerlere önem verdiğini söylemeniz değil, aynı zamanda bunu göstermeniz de gerekiyor. Sosyal sorumluluk projelerini çalışma stratejinize entegre edip Z Kuşağı’nın yardımını kullanıp bunu güncellemeler, videolar ve yaşanan hikayelerle desteklediğinizde bir taşta iki kuş vurup hem Z’lerin dikkatini çekersiniz, hem de markanızın itibarını yükseltmiş olursunuz.
Z Kuşağı genç olabilir ama bilgili ve hırslı. Bu özellikleri, jenerasyonu en önemli tüketici grubu haline getirecek. Vakit gözlerinizi açıp harekete geçme vakti.
Kaynak: entrepreneur.com