21 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Z Jenerasyonu doğal olarak mobil
Haberler

Z Jenerasyonu doğal olarak mobil

Marketing Türkiye
11 Ocak 2018
2 dk okuma

Araştırmalara göre, Z jenerasyonu kendinden önceki tüm nesillerden daha mobil ve daha fazla mobil satın alma gerçekleştiriyor.

FreakOut, Z jenerasyonunun mobile olan ilgisini ve bu nesle ulaşmak için atılması gereken adımları açıklıyor. 1995 ila 2009 yılları arasında doğanların yer aldığı bu jenerasyon, yalnızca dijital olarak yaşamıyor, dijital olarak nefes alıyor. Birden fazla işi aynı yapabilme konusunda önceki nesillere göre daha başarılı olan bu neslin satın alma davranışlarına bakıldığında ise daha yaşlı insanlara göre beklentilerinin çok daha yüksek olduğu görülüyor. Bununla birlikte markalara bağlı olmak yerine markaların onlara bağlı olmasını bekliyorlar.

Mobil satın alma Z jenerasyonundan soruluyor

Google’ın Ipsos ile birlikte yaptığı çalışmaya göre, ABD pazarında Z jenerasyonu, 12 yaşlarında ilk akıllı telefonlarına sahip olarak bugüne kadarki en erken akıllı telefona sahip nesil olma özelliği taşıyor. Z jenerasyonunun 3’te ikisi online alışveriş gerçekleştirirken, yarısından fazlası telefonlarından alışveriş yapıyor. Kantar Millward Brown araştırmasına göre, önceliği mobil olan Z jenerasyonun yüzde 74’ü, günde bir saatten fazlasını mobil cihazlarında geçiriyor. Çok daha kısa süreli videolar izlemeyi tercih eden bu nesil reklam engelleme yazılımı yükleme konusunda ise önceki nesillere kıyasla daha hevesli görünüyor.

Z jenerasyonu gerçeğin peşinde

Z jenerasyonu kendinden önceki tüm nesillerden önce akıllı telefon kullanmaya başladığına dikkat çeken FreakOut Türkiye Ülke Müdürü Okay Tuğ, “Google’ın Consumer Barometer verilerinde, 2017 yılında 25 yaş altı Türkiye’deki nüfusun yüzde 99’unun internete erişimi olduğu, yüzde 94’ün günlük olarak internete girdiği görülüyor. İnternet tüketiminin çoğunlukla mobil cihazlardan yapan bu nesil, kişiselleştirilmiş, çok daha gerçekçi, doğal reklamlar görmek istiyorlar” dedi. Tuğ, Z jenerasyonuna ulaşmak için dikkat edilmesi gereken 3 adımı şöyle özetliyor:

  • Mesajınızı sadeleştirin. Günde 100’den fazla sosyal medya hesaplarını kontrol eden nesle ulaşmak için olabildiğince yalın ve hızlı olmak gerekiyor. Mesajınızı verirken herhangi bir başka unsurun karışıklık yaratmasına izin vermeyin.
  • Gerçekçi olun. Daha önceki nesillerden farklı olarak idealleştirilmiş geleneksel kanallar yerine daha gerçekçi, kişiliğini yansıtan içerikler ilgi çekiyor.
  • Onları dahil edin. Yaratacağınız kampanyanın içerisine Z jenerasyonun da kendisinden katabilecekleri olduğunu unutmayın ve onlara fırsat tanıyın.
1 CarrefourSA, A101'e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi...
CarrefourSA, A101’e mi satılıyor? Sabancı Holding’den açıklama geldi…
2 Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
Duygusal yatırımın en parlak objesi: Takı sektörü altın çağını yaşıyor
3 YouTube'da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları...
YouTube’da son 3 ayın en çok izlenen haber kanalları…
4 Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
5 LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
LinkedIn CEO’su Roslansky’den kariyer uyarısı: Beş yıllık plan dönemi kapandı!
Güncel Haberler
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Envato, 2026’nın yaratıcılık trendlerini açıkladı: Kusursuzluktan özgürlüğe geçiliyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Haberler
Rekabet Kurumu çalışan transferine nasıl bakar?
Marketing Türkiye
2 Kasım 2025
108 milyar dolarlık hamle: Paramount, Warner Bros. için devreye girdi
Haberler
108 milyar dolarlık hamle: Paramount, Warner Bros. için devreye girdi
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Mahkemeden Papara kararı: Faaliyetler devam edecek
Haberler
Mahkemeden Papara kararı: Faaliyetler devam edecek
İrem Alimoğlu
5 gün önce
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Haberler
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Nafizcan Önder
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.