Yuvadan Uçan Fikirler Ödül Olarak Dönüyor
Marka ve ajansların sosyal medya performanslarını objektif verilere dayalı olarak ölçen ilk ve tek yarışma Social Media Awards Turkey’e başvurular başladı. Marketing Türkiye ve BoomSonar iş birliğiyle hayata geçen yarışmada sektörün saygın isimlerinden oluşan jüri; BoomSonar’ın “Sosyal Medya Marka Endeksi” verilerini de kullanarak, sosyal medyadaki en başarılı işleri ödüllendirecek.
Markaların sosyal medyadaki tüm etkinliklerini, sosyal medyanın doğru kullanımını ve istatistiksel performans kriterlerini göz önünde bulundurarak titizlikle değerlendiren Social Media Awards Turkey, Türkiye’deki tüm marka ve ajansların yer aldığı geniş kapsamlı bir yarışma. Başvuruların 11 Mayıs Cuma günü saat 23:59’a kadar devam edeceği yarışmada ödüller 23 Mayıs’ta Shangri-La Bosphorus’ta gerçekleşecek görkemli bir törenle sahiplerini bulacak.
1 Nisan 2016-31 Mart 2017 tarihleri arasında ilk kez yayınlanmış sosyal medya çalışmalarının ve bu tarihler arasında ortaya konan sosyal medya performanslarının yarışacağı törende reklamverenlerin ve ajansların başarısı hem objektif sosyal medya verileriyle hem de jüri değerlendirmesiyle belgelenecek.
Social Media Awards Turkey, temel olarak sosyal medyaya emek veren kurumlar ve ajanslar için teşvik edici olmayı, içerik ve kampanya üretimindeki kaliteyi her yıl yukarı taşımaya katkıda bulunmayı hedefliyor.
En Başarılı Projeler ve Sosyal Medya Performansları Ödüllendirilecek
Social Media Awards Turkey Jüri Ödülleri, SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri ve Grand Prix olmak üzere üç bölümden oluşuyor.
Jüri Ödülleri, 25 kategoriye başvuru yapan çalışmaları kapsamlı kriterlerle değerlendirecek. Başvuruları incelerken BoomSonar’ın sağladığı performans verilerini de kullanacak olan jüri, tüm kategorilerde en başarılı üç çalışmayı ödüllendirecek.
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri 50’ye yakın farklı sektörlerden markaların geçmişe dönük performanslarının tamamen analitik olarak sıralanmasıyla belirleniyor. Veriler ve sıralama ise BoomSonar’ın “Sosyal Medya Marka Endeksi” SocialBrands’in 30’dan fazla kriterden oluşan benzersiz algoritmasından geliyor.
Sosyal Medya Pazarlamasında hem niteliği hem niceliği göz önünde bulundurmayı prensip edinen Social Media Awards Turkey’de, büyük ödül olan Grand Prix ise markaların yıl boyunca performansının hem SocialBrands’in objektif sosyal medya verileri hem de jürinin tarafsız değerlendirmesi ışığında belirlenecek.
Jüri Uzman İsimlerden Oluşuyor
Yarışmaya katılan projelerin başvurularını değerlendirecek ve kazananları belirleyecek olan jüride sosyal medya ve dijital ajanslardan reklamverenlere, sosyal medya fikir önderlerinden akademisyenlere, derneklerden sosyal medya ağlarının temsilcilerine, medya satın almadan reklam ve PR ajanslarına kadar pek çok sektör paydaşının üst düzey yöneticileri ve temsilcileri yer alacak.
Başvurular Devam Ediyor
27’nci yaşını kutlayan Türkiye’nin lider pazarlama platformu Marketing Türkiye ve Türkiye’nin ilk ve en gelişmiş sosyal medya takip, analiz, yönetim ve akıllı iş platformu BoomSonar, sosyal medyanın gelişimine katkıda bulunan marka ve kurumları bir araya getiriyor olmaktan büyük heyecan duyuyor.
Başvuruların 11 Mayıs’a dek devam ettiği yarışmada, katılım ve başvuru ile ilgili detayları www.socialmediaawardsturkey.com adresinden takip edebilirsiniz.
BAŞVURU KATEGORİLERİ NELER?
Sosyal Medya Kampanyası
Sosyal medyayı merkez alan kampanyaların yarıştığı bu kategoriye Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube başta olmak üzere tüm sosyal medya kanallarında gerçekleştirilen kampanyalar katılabiliyor.
Gerçek Zamanlı Kampanya
Gündemdeki olaylara ilişkin hazırlanan yaratıcı kampanyalar ve sosyal medya paylaşımlarının yarıştığı “Gerçek Zamanlı Kampanya” kategorisinde, markaların sosyal medyada hızlı ve doğru karar alma başarıları değerlendirilecek.
Özel Gün Kampanyası
Sosyal medyada önemli günlere ilişkin hazırlanan en başarılı kampanyaları, içerikleri ve çalışmaları değerlendiren bu kategoriye Facebook, Twitter, Instagram ve YouTube başta olmak bir veya birden fazla sosyal medya kanalında özel günlerle ilgili gerçekleştirilen tüm projeler katılabiliyor.
Mikrosite Kampanyası
Marka, ürün, hizmet veya özel günler kapsamında hazırlanan kampanyalarda sosyal medyayı en etkin ve yaratıcı şekilde kullanan mikrositeler bu kategoride değerlendiriliyor.
Kurumsal Blog
Markalar tarafından kurumsal iletişim ve/veya pazarlama iletişimi amacıyla oluşturulan ya da kurumun yer aldığı sektörle ilgili belirli bir tema üzerine kurgulanan bloglar bu kategoride değerlendirmeye alınıyor.
Medya Satın Alma
Bu kategoride sosyal medya reklamcılığının en başarılı ve/veya yaratıcı örneklerini değerlendiriyor.
Online Reklam ve Viral Video
Sosyal medyada online reklam ve/veya viral video olarak hazırlanan, kullanıcılar tarafından yoğun şekilde izlenen ve paylaşılan tüm video içerikler bu kategoride yer alıyor.
Fikir Önderi Kampanyası
Bu kategoride markalar tarafından sosyal medyada fikir önderi, uzman veya yüksek etki sahibi kullanıcılarla beraber gerçekleştirilen, marka mesajının hedef kitleye etkili şekilde ulaştırıldığı çalışma ve kampanyalar değerlendiriliyor.
Veriden Esinlenen Yaratıcılık
Veriyi yaratıcı ve etkili şekilde kullanarak marka başarısını arttırmayı hedefleyen, veri temelli tüm sosyal medya kampanyaları Veriden Esinlenen Yaratıcılık kategorisinde jürinin karşısına çıkacak.
Sosyal CRM Yönetimi
Sosyal medyayı kullanarak müşteri ilişkilerini yöneten markaların değerlendirildiği bu kategoride, sosyal ağların sunduğu çift yönlü iletişim olanaklarını değerlendiren markaların yıl boyunca uyguladıkları Sosyal CRM stratejileri inceleniyor.
Topluluk Yönetimi
Sosyal medyada hayran topluluğunu en iyi yöneten, takipçi kitlesiyle güçlü iletişim kuran ve marka elçileriyle çift yönlü ilişkiler yöneten tüm marka iletişim stratejileri bu kategoride değerlendiriliyor.
Online – Offline Entegrasyonu
Hem sosyal medyada, hem de offline kanallarda bütünleşik yürütülen tüm çalışmalar bu kategoride yer alıyor.
Medyada Sosyal Medya Kullanımı
Dizi, film, program gibi yapımlar, gazete ve televizyon gibi konvansiyonel medya kurumlarının, başarılı ve/veya yaratıcı sosyal medya proje ve kampanyaları bu kategoride yer alıyor.
Sosyal Sorumluluk İletişimi
Doğrudan sosyal medya üzerinden kurgulanan veya sosyal medyaya uyarlanan yaratıcı ve/veya etkili sosyal sorumluluk projeleri bu kategoride yer alabilir.
SOCIALBRANDS VERİ ANALİTİĞİ ÖDÜLLERİ
SocialBrands Veri Analitiği Ödülleri, 50’ye yakın sektörde en başarılı sosyal medya performansı gösteren markaları seçecek. Yarışmanın bu bölümündeki kategorilere başvuru alınmayacak. Ödüller, markaların sosyal medyadaki performanslarını ölçen SocialBrands’in kullandığı veri analitiği yöntemleri kullanılarak oluşturulan sistem sonuçlarına göre sahiplerine verilecek.
- AVM
- Sadakat Kartları
- Mağazalar
- Zincir Marketler
- Teknoloji Marketleri
- Ev Geliştirme
- Ev, Yaşam ve Küçük Ev Aletleri
- Mobilya
- Özel İlk Orta Eğitim Kurumları
- Üniversiteler
- Yeme-İçme
- Akaryakıt
- Enerji
- Bankalar
- Finans Kurumları
- Kredi Kartları
- Online Bankacılık
- Hazır Giyim Markaları
- Mücevherat ve Aksesuar
- Bebek
- Gıda
- İçecek
- Kişisel Bakım
- Temizlik
- Mekan ve Etkinlikler
- Müzeler
- Sinemalar
- Holdingler
- Kariyer
- Otomotiv Üreticileri
- Lastik
- Motosiklet
- Servis ve Platformlar
- Sağlık Kurumları
- Araç Kiralama
- Havalimanları
- Havayolları
- Oteller
- Tur Şirketleri
- Telekomünikasyon
- Teknoloji Üreticileri
- Kargo Şirketleri
- Sigortacılık
- Bireysel Emeklilik ve Hayat Sigortaları
- Boya
- Emlak
- İnşaat
- İklimlendirme
- Seramik
Social Media Awards Turkey’in Jürisi Açıklandı. İşte o isimler… http://www.socialmediaawardsturkey.com/juri/