11 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
"YouTube kararı reklamverenlere bazı sınırlamalar getirebilir"
Haberler

“YouTube kararı reklamverenlere bazı sınırlamalar getirebilir”

Marketing Türkiye
20 Ağustos 2015
3 dk okuma

Google’ın YouTube için reklam satın almalarında yaptığı değişiklikler, bir süredir tüm dijital pazarlamacılar tarafından konuşuluyor. Google’ın aldığı karar, üçüncü parti reklam satışı yapan şirketleri ortadan kaldırarak direkt olarak kendi kanalından satış yapılmasını sağlamaya çalışıyor. Reklamverenler Google’ın tekel oluşturarak YouTube’un gelirlerini arttırmaya çalıştığını düşünüyor.

Peki pazarlamacıların bakışı nasıl?"YouTube kararı reklamverenlere bazı sınırlamalar getirebilir"

iProspect ve AMNET genel müdürü Ayşe Güvençer’e sorduk.

Ayşe Güvençer kimdir? 
 
Koç Lisesi sonrasında, Ekonomi ve Politika Double Major’ını Chicago Northwestern Üniversite’sinde tamamladı. Kariyerine Razorfish’de Performans Pazarlaması Senior Account Manager olarak başladı. Türkiye’ye 4.5 sene önce dönüş yapan Ayşe Güvençer 4 seneyi aşkındır Dentsu Aegis bünyesinde bulunan iProspect ve AMNET’in Genel Müdürlüğünü yapmaktadır. Seyahat, Eğlence, Telco, Perakende, Pharma, FMCG, Auto ve daha bir çok sektörde deneyime sahiptir.

 

 

Google daha Nisan’da Programmatic I/O Konferansında açıkladığı, Youtube True View reklamlarının Adexchange’e geleceğini duyurduktan cok kısa bir sure sora, üçüncü partilerden AdEx’e YouTube reklamlarının alınamayacağını bu hafta itibariye Wall Street Journal’da duyurdu. 

Dijital pazarlama uzmanları True View reklamlarına sevinmeye daha yeni başlamıştı ki böyle bir karar geldi. Şu anda YouTube reklamları ya Doubleclick Bid Manager (DBM) üzerinden ya da direkt YouTube Google satış ekibi üzerinden satın alınabiliyor. Bu da pazarlamacılar için oldukça büyük bir sorun oluşturuyor.

Google her ne kadar bu hareketin  YouTube tarafında daha kreatif kullanımlar getireceğini soylese de, DBM kullanmayan ya da YouTube’dan direkt reklam satın almayan partiler için bu gerçek bir sorun teşkil ediyor. Hali hazırda pazarın sadece 5%’i YouTube reklamlarını AdEx’den satın alıyordu. Türkiye’nin de bulunduğu MEA bölgesi için böyle bir olanak da henüz yok. Ancak  bir çok reklam veren bu durumu Google tarafından rekabeti azaltmak için ve kendi ürünlerini kullandırtmak amacıyla yapıldığını düşünüyor.

Google tarafında bakıldığı zaman DBM’i öne çıkartmak, özellikle Türkiye gibi bir pazarda mantıklı. Pazar daha yeterince olgun (mature) değil, ve represantasyonu olan tek DSP, şu anda DBM. Ayrıca oldukça da iyi bir servisi var. Ancak teknoloji agnostik çalışan Trading Desk’ler için,  Dentsu Aegis’in AMNET’i gibi, bu bir sorun teşkil ediyor. Video DSP kullanan Trading Desk’ler için de durum aynı şekilde.

Yorumlar bununla da bitmiyor. AdEx’in sadece DBM ile satın alınmasının istendiğine kadar gidiyor. Ancak benim kendi tecrübelerime dayanarak şu ana kadar Türkiye Google ekiplerinden bu şekilde bir geri dönüş almadım; her türlü DSP’ye açık olduklarını sıklıkla dile getiriyorlar.

Reklam veren açısından bakıldığında; DBM ile sync olmayan bir Data Management Platform  (DMP) kullandığı zaman kullanıcı segmentasyonu yapması Google’ın bu kararı ile zor görünüyor. Ayrıca daha iyi performans sağladıkları DSP’leri de YouTube’u almak için AdEx’de kullanamayacakları için sorun biraz daha rekabet haline geliyor. 

Doubleclick’in su anda Amerika’da kendi DMP’sini denediğini biliyoruz beta versiyonu ile birlikte. Bu da eğer bizim gibi pazarlara gelirse, rekabet durumunu iyice kızıştırabilir. Şu anda bir çok Trading Desk kendi DMP’lerini müşteriye sunmakta ve kullanıcı segmentasyonu ile 1.parti data, 2.parti data, ve 3. Parti data bu DMP’lerde tutulmakta. Google’ın DMP’sinin de geldiği bir ortamda Google bunu reklamverenlere sunmak için daha agresif ve sıkı bir tutum takınacaktır. DBM yanında DMP’leri ile beraber neredeyse bütün AdX’i kendi ürünleri ile satın almaya yönlendirmeye başlayabilirler. Halbuki reklam veren hangi DSP’nin algoritması iyi ise KPI’lar bakımından onu kullanıyor şu anda; Turn, Appnexus, Mediamath, etc…

Bu kararın sonuçları rekabet yasağına kadar gidebilir düşüncesindeyim. Tabi eğer Google sadece kendi ürünlerini kullandırmak amacındaysa. Ayrıca onlar için bir avantaj olduğunu da düşünmüyorum. Bir çok DSP AdX’den satın alma yapıyor; burada da ayrıca bir ciro kaynağı var. Bunu da göz önünde bulundurmak lazım.

 

1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
3 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
4 Garanti BBVA ile A&B İletişim'in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi...
Garanti BBVA ile A&B İletişim’in çeyrek asırlık yolculuğu sona erdi…
5 Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: "Shell, BP’yi satın alabilir"
Enerji sektörü bu iddiayı konuşuyor: “Shell, BP’yi satın alabilir”
Güncel Haberler
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Dijital haritalarda yeni marka skoru: Deprem dayanıklılığı
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Mobil oyunlarda yeni oyun kurucu: Yapay zeka
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Brezilyalı kozmetik markası Boticário, çocuk isteyen kadınların mücadelesine ortak oluyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Brandverse Awards başvuruları sona eriyor!
Haberler
Brandverse Awards başvuruları sona eriyor!
Sena Tufan
24 Mart 2025
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Haberler
Ayın öne çıkan global kampanyaları (Nisan 2025)
Sena Tufan
1 hafta önce
CMO'ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Haberler
CMO’ların ortalama görev süresi uzadı (Ama çok değil!)
Sena Tufan
6 Nisan 2025
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Haberler
AI döneminde güç, cevapta değil sorgulamada
Marketing Türkiye
1 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.