13 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yoluna askeri ürün üreterek başlayan 10 dünya markası
Haberler

Yoluna askeri ürün üreterek başlayan 10 dünya markası

Marketing Türkiye
31 Aralık 2017
3 dk okuma

Dünyaca ünlü birçok markanın aynı zamanda askeri geçmişi olduğunu biliyor muydunuz? Bazı markalar bu geçmişlerini kendi logolarında halen kullanırken, bazıları ise askeri geçmişlerinden bahsetmek bile istemiyor. Bu markalar ilk kurulduklarında sadece askeri alanda ürünler üretiyorlarken şimdi ise dünya çapında birer marka haline geldiler…

İşte geçmişinde askeri ürün olarak başlayan 10 dünya markası…

Ray-Ban

Dünyanın önde gelen gözlük markalarından biri olan Ray-Ban, ilk kurulduğu zamanlarda sadece askeri alanda üretim yapıyordu. ABD ordusu, yüksek irtifalarda uçan pilotların bulantı ve baş ağrısı azaltıcı güneş gözlüğü üretmesini talep etmesiyle bu tarzı geliştirdi. İlk orijinal prototip 1936’da tasarlandı ve yeşil objektiflere sahipti.

ray-ban


Kotex

Kotex hijyenik pedleri aslında I. Dünya Savaşı sırasında askerleri tedavisinde kullanılması için tıbbi amaçlı gazlı bez olarak kullanılıyordu.

kotex


Jeep

İlk olarak Jeep askeri amaçla 1941’de üretime geçti. Willys MB Jeep’leri, 2 Dünya Savaşı’nda ABD ordusun çoğu Jeep araçlardan oluşuyordu.

jeep


Mars

Şirketin sahibi Forrest Mars Sr., İspanya İç Savaşı sırasında askerlerin üzerleri şeker kaplı çikolatalar yediğini ve bu sayede sıcakta çikolataların erimediğini görür ve böylece M&M tarifini bulur.

mm


Vodafone

Vodafone, 1980’li yılların başında İngiltere’nin en büyük askeri radyo-teknoloji üreticisi olan Racal Electronics’in yan kuruluşu olarak kuruldu. Aşağıda bulunan telefon Vodafone’un ilk cep telefonu olan Mobira, tam tamına 11 kilo ağırlığındaydı.

vodafone


Victorinox – (İsveç Çakısı)

1864’te Ibach-Schqyz, askerler için aşağıda bulanan resimdeki  ilk prototipi üretiyordu.

isveç çakısı


Hugo Boss

Hugo Boss, o dönem Nazi Partisinin bir üyesiydi ve 1928’de SS subaylarının ve partinin üniformalarını üretiyordu.

hugo boss


Fanta

1.Dünya Savaşı sırasında Coca-Cola’ya Almanya’da ticari ambargo uygulanıyordu. O tarihte Coca-Cola Deutschland, peyniraltı suyu ve cibre(şurup) gibi malzemelerle yapılmış Fanta adında yeni bir içecek hazırladı.

fanta


Volkswagen – Beetle

Adolf Hitler, yeni araç pazarı oluşturmak amacıyla sağlam ama ucuz bir araç talebi sonrası Volkswagen Beetle üretiliyor.

vw

Burberry

1856 yılında kurulan Burberry, ilk olarak Birinci Dünya Savaşı’nda giyilen trençkotun yaratıcısı. Avrupa’da yıllar boyunca süren siper muharebelerinde askerlerin rahat hareket edebilmesi için bu kabanı üreten Burberry kısa sürede küresel bir marka haline geldi.

burberry2_ps

 

1 The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
2 Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
Uber, Getir için 1 milyar dolarlık teklifle masada
3 Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu...
Amazon Türkiye açıkladı: Türk halkı indirim yorgunu…
4 General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
5 DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
DİMES yeni logosu ve “İçecek Bi’Şey” sloganıyla dönüşümünü duyurdu
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Haberler
The Tech Summit 2025: Yapay zeka ile güçlendirilmiş gelecek nasıl olacak?
Marketing Türkiye
2 gün önce
Getir Araç Tiktak'a satıldı
Haberler
Getir Araç Tiktak’a satıldı
Sena Tufan
6 Ekim 2025
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Haberler
ALJ Türkiye, sattığı her otomobil için 10 fidan dikecek. Hedef yılda 1.4 milyon fidanı!
Günseli ÖZEN
26 Eylül 2025
Türkiye, "çalışan mutluluğu" konusunda dünya ortalamasının "çok" gerisinde...
Haberler
Türkiye, “çalışan mutluluğu” konusunda dünya ortalamasının “çok” gerisinde…
İrem Alimoğlu
20 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.