Yılbaşı sepetinde neler var?
“Yılbaşı Sepetim” adlı Roamler Türkiye araştırmasında kullanıcıların kendileri için ideal yılbaşı sepetini oluşturmalarını istendi.
15-22 Aralık tarihleri arasında yapılan araştırmada, kullanıcılarına akıllı telefon uygulaması üzerinden sorular soruldu.
Araştırmada, katılımcılara ürün kategorileri sunularak hayalindeki yılbaşı sepetini oluşturmaları istendi.
İşte katılımcıların yılbaşı sepetinde en çok tercih edilen ürünler:
Kuruyemiş (74,26%),
Çikolata (71,75%)
Cips (64,46%).
Yılbaşı sepetlerine konulması yasaklanan alkollü içecekleri ise katılımcıların yarısından çoğunun sepetinde kendisine yer buluyor (51,94%).
Sepetlerde alkollü içeceği, alkollü içeceğin mezesi takip ediyor. Bunların dışında meyve, gazlı içecek, ice tea, kurabiye, kahve, kırmızı et ve bisküvi de sepette yer alıyorken sepette bulunan yılbaşı süsü ve mum tüketicilerin yılbaşı sepetinden tek beklentisinin gıda ürünleri olmadığını gösteriyor.
Sonuçlar, kadın ve erkek kullanıcı bazında ayrı ayrı değerlendirildiğinde ise sepet genel itibari ile benzerlik gösteriyor. Fakat dikkat çeken bir nokta kadınların sepette yılbaşı süsü ve mumu tercih ederken erkeklerin yalnızca gıda ürünlerini seçmeleri.
Süpermarketler kadın tüketiciyi etkileyebilmek için farklı seçenekleri de sepetlerine eklemeli gibi görünüyor.
Araştırmaya marka bazında baktığımızda kuruyemiş seçimimizde alışkanlıklarımızdan vazgeçemediğimiz görülüyor.
Katılımcıların 60,1%’i kuruyemişlerin açık tezgahtan olmasını istiyor. Paketli kuruyemiş tercih edenler arasında öne çıkan marka Tadım’ı (26,4%), 9,1% ile Peyman takip ediyor.
Çikolatada tüketicilerin ilk tercihi
Nestle (18,4%)
Torku (15,87%)
Ülker (15,56%)
Toblerone (15,24%)
Eti (10,16%).
Cips kategorisinde yılbaşı sepetinde yer alması en çok istenen marka Doritos olurken (33,9%)
Pringles (21,9)
Ruffles (15,2%)
Gazlı içeceklerde ise sepetin lideri oyların büyük bölümünü alan Coca Cola (40,5%).
Red Bull
Schweppes’in takip etmesi şüphesiz alkollü içecek tüketimiyle ilintili.