26 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni ustalar: IKEA hacker'ları
Haberler

Yeni ustalar: IKEA hacker’ları

Marketing Türkiye
12 Haziran 2018
2 dk okuma

Bir ürünü kişiselleştirmenin yolu el becerisini hayal gücüyle harmanlamaktan geçiyor. IKEA’nın “kendin yap” felsefesi IKEA hacker’ları tarafından ortaya yeni bir kavram çıkardı. IKEA’dan çeşitli modüller ve ürünler satın alıp tamamen farklı bir ürüne dönüştürenlere verilen bu isim, IKEA’nın kurumsal olarak da desteklemesiyle hack’lenme sözcüğüne de gayet pozitif bir anlam kattı. www.ikeahackers.net sitesinin kurulmasıyla iyiden iyiye hayata giren hareket, büyük bir markayla onun öncülüğünü yaptığı yaptakçılık kültürüne yeni bir buluşma platformu yaratmış durumda.

ikea

Dönüştürülmüş ürünlerin paylaşılmasıyla IKEA hacker’larının sergi alanına dönüşen sitede, tasarım planlarından daha öteye gidecek şekilde yeniden yaratılan nesneler yer alıyor. Eşyalara ilk planın ötesinde yeni bir anlam katmak ve senaryoyu yeniden yaratmak, yeni bir tür estetik ve tasarım kültürünü de temsil ediyor. Yaratıcı süreç, küresel üretici kültürüyle paralel giden bir topluluk ortaya çıkardığından bu hack’leme kapalı kapılar ardında değil. Salata kâseleri retro hoparlörlere ve oyuncak bebek evleri sehpalara dönüştürülebiliyor örneğin. IKEA’nın ünlü mavi alışveriş çantası, havalı bir sırt çantası haline gelebiliyor.

ikeaa

Geçen yıl en ünlü Game of Thrones kostümü olan pelerinin aslında bir IKEA kilimi olduğuna dair haberler çıktığında, herkes IKEA’dan gelecek tepkiyi merak ediyordu. Vinter-skulderwarmer kiliminin birtakım değişikliklerle pelerin olarak stilize edildiği ortaya çıkar çıkmaz IKEA da vakit kaybetmeden harekete geçerek Game of Thrones pelerininin nasıl hack’lenebileceğini gösteren talimatları da içeren bir katalog yayımladı.

Bu da muhtemelen sahibi tarafından olumlanan ve sürüp gitmesi teşvik edilen ilk hack’lenme vakası olarak tarihe geçti. Bu vakanın neden başka bir markanın değil de IKEA’nın başına geldiğini sorguladığımızda ise şu yanıtı bulabiliyoruz: Modern ve sade olan şekiller basit, kolay, erişilebilir ve yeniden yaratılmak için sınırsız olasılıklar sunuyor. IKEA bir ilk olabilir ama tek tek hack’lenenin o kalmayacağı kesin gibi.

Bu yazı Mavi’nin gençlik dergisi Maviology’in İlkbahar-Yaz 2018 sayısında yayınlanmıştır.

Diğer yazıları için: https://www.mavi.com/Maviology

1 Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
Yapay zeka nedeniyle işten çıkarma yapan şirketler belli oldu!
2 Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: "Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!"
Şirketlerin 2026 hedefleri değişti: “Büyümesek de olur, mevcudu koruyalım yeter!”
3 Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
Bir metnin yapay zeka tarafından yazıldığı nasıl anlaşılır?
4 Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası...
Google uzmanlarından 2026 için dijital pazarlamanın yol haritası…
5 Yılbaşı hediyelerinde "değer" dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Yılbaşı hediyelerinde “değer” dönemi: Tüketici artık kontrollü harcıyor
Güncel Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Aralık)
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek...
Türkiye tanıtımına katkı sağlayan diziler Bakanlık tarafından desteklenecek…
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında...
The TECH Summit’in akıl açan sunumları Marketing Türkiye YouTube kanalında…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri...
Haberler
Markalardan Ata’ya saygı duruşu: İşte yılın öne çıkan 10 Kasım filmleri…
Sena Tufan
10 Kasım 2025
Vine efsanesi geri dönüyor: "DiVine"
Haberler
Vine efsanesi geri dönüyor: “DiVine”
Nafizcan Önder
18 Kasım 2025
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Haberler
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Sena Tufan
2 hafta önce
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (7-13 Kasım)
İrem Alimoğlu
13 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.