Yeni ürün mağazada keşfedilir!

 

Roamler Türkiye’nin gerçekleştirdiği “Etkile Beni” araştırmasına göre tüketicilerin reklamlarla en çok karşılaştığı mecralar arasında TV yüzde 76 ile başı çekiyor. Onu yüzde 73 ile dijital mecralar takip ediyor. Yeni ürün keşfetme konusunda ise yüzde 58 ile mağazalar en etkili temas olma özelliğini koruyor…

Haber: Ferruh Altun ferruh@marketingturkiye.com

Kuşkusuz reklam veya tüketiciyi bilgilendirmeye yönelik yapılan diğer iletişim faaliyetleri markadan tüketiciye tek taraflı bir iletişim süreci değil artık. Özellikle dijital dünya marka-tüketici ilişkisini kökten değiştirdiğinden beri iki taraf arasındaki etkileşimde günbegün artıyor. Marka-tüketici iletişimi artık çift taraflı ve tüketici ipleri ele almış gibi görünüyor. Öyle ki, tüketici içinde bulunduğu iletişim kanallarında neyi görmek istediğine ya da neyi görmemek istediğine kendisi karar verebiliyor artık. Bu da yeni süreçte markaların iletişim çalışmalarını daha cazip hale getirmesini zorunlu hale getiriyor. Peki, iletişimin kanallarının yönetiminin bu denli tüketicinin elinde olduğu günümüz pazarlama dünyasında tüketiciler markayla olan iletişimlerini nasıl şekillendiriyor? Marka ile ilgili bilgilendirmeleri gördükleri veya görmek istedikleri kanallar hangileri?

Roamler Türkiye bu sorulara 465 kullanıcıyla akıllı telefon uygulaması üzerinden gerçekleştirdiği araştırmasında cevap aradı. Yüzde 39,7’si hâlâ öğrenci olan genç bir kitleyle yapılan araştırmada kullanıcılara reklamlarla karşılaştıkları mecralardan bilgi ya da promosyon almak için tercih ettikleri yollara kadar birçok konuda sorular yöneltildi. Ortaya çıkan sonuçlar oldukça dikkat çekici.

Dijital önemli ama her şey demek değil

Araştırmada çıkan sonuçlara bakıldığında görülüyor ki dijital mecralar ve sosyal medya tüketicilerin marka mesajlarını alma şekillerini ve markalarla iletişimlerini önemli ölçüde değiştiriyor. Buna rağmen tüketicinin yeni ürün keşfetme veya bilgi alma aşamasında mağazaları büyük oranda tercih ettiğini görülüyor. Buradan hareketle mağazaların ve mağaza içi iletişimin markaların tüketici iletişimi için hâlâ çok önemli olduğunu söylemek yanlış olmaz. Dijitalin yükselişini dikkate alıp stratejilerini belirleyen ama aynı zamanda 360 derece bir pazarlama anlayışından vazgeçmeyen markalar önümüzdeki dönemde tüketiciyle en doğru iletişimi kuracak gibi görünüyor.

Devamı Marketing Türkiye Mart Sayısı’nda…

 

İLGİLİ HABERLER