Yeni nesil sendikalar internet platformları mı?
Starbucks çalışanları, Coworker.org üzerinde biraraya gelerek şirketin katı dövme politikasına karşı önemli bir galibiyet aldı.
2014 yılının Ekim ayhına kadar Starbucks çalışanlarının dövmelerini kapatarak çalışmaları gerektiğiyle ilgili olan politikası daha serbest bir kıyafet uygulamasına geçti. Bunun iki önemli sebebi vardı: Biri Atlanta’da çalışan Kristie Williams isimli Starbucks baristası ve onun Coworker.org üzerinden başlattığı kampanya.
2013 yılında kurulan Coworker, tüm sektörlerden şirketlerin çalışanlarının biraraya gelerek daha iyi şartlarda çalışabilmek adına iş arkadaşlarını organize edebildiği bir online platform. Birçok markanın çalışanının organize ettiği kampanyaları barındıran Coworker.org’u kurucusu Michelle Miller, 250 bin kişinin üye olduğu platformda şimdiye kadar 70 bin kişinin kampanyalara katıldığını ve bunların 20 bininin de Starbucks çalışanı olduğunu söylüyor.
Çalışanların haklarını korumak adına biraraya geldiği Coworker, yeni nesil sendika oluşumlarının ortaya çıkabileceği bir platform olarak göze çarpıyor. Çalışanların, daha iyi şartlarda çalışabilmek adına söylenmek yerine birlik olup yaratıcı kampanyalarla ve inovatif bir şekilde işverenlerin karşısına çıkması gerektiğini söyleyen Michelle Williams, önümüzdeki yıllarda Coworker ve benzeri platformların özellikle hizmet sektörü çalışanları arasında yaygınlaşacağına inandığını belirtiyor.