YENİ GİRİŞİMCİLERİ BAŞARIYA GÖTÜRECEK 11 ADIM…
Yeni bir girişim demek risk demek, maddi-manevi uzun ve yorucu bir yolculuk demek. Çok çalışmaya ve bu çalışmanın meyvelerini çok geç toplamaya, bazen de başarısız olmaya hazırlıklı olmak demek. Kısacası girişimcilik sadece “Çok iyi bir fikrim var, kesin tutacak bu” demekten ibaret değil. Uzun ve meşakkatli bir yol! Ama başarılı olduğunuz takdirde size birçok kapıyı da açacak bir macera… Peki macerasına yeni başlayan bir girişimci neler yapmalı, hangi adımları hangi sırayla atmalı, en kötü senaryoya nasıl hazırlanmalı? İşte tüm bu soruların yanıtı, Yeni girişimcileri başarıya götürecek 11 adımda gizli. ListeList’ten Duygu Arslan listeledi…
1.ZAMANINIZIN ÖTESiNDE, GELECEKTE YAŞAYIN
Şu andan ziyade yakın gelecekteki insanların ihtiyaçlarını düşünün. Ne isteyecekler, neye ihtiyaç duyacaklar, teknoloji ve dijital dünyanın gelişmesiyle neler yapabilecekler? Bugüne takılı kalmayın, geleceği düşleyin ve geriye yalnızca gerçekleştirmesi kalsın.
2. DÜNYADA EKSİK OLAN NE?
Bir fikri, bir girişimi yerelleştirmek size kısa süreli bir başarı sağlar. Ama sıfırdan ortaya çıkarılan yaratıcı bir fikir ve kimsenin yapmadığı bir iş sizin başarılı olmanızı garanti altına alır. Etrafınıza bakın, tanıdıklara sorun, en çok neyin eksikliğini hissediyoruz/hissediyorlar? İşte büyük fikir orada!
3. AKLINIZA GELENLERİ İYİ KÖTÜ DEMEDEN KÂĞIDA DÖKÜN
Kendi içinizde ve çevrenizdekilerle yaptığınız beyin fırtınası sonucu aklınıza gelenleri sırayla yazın. Kötü olduğunu düşünseniz bile bir yere not edin. Sonrasında bunların çevresinde fikirler üretin. Bunu şöyle geliştirebilirim, bu ihtiyaca şunlar cevap verebilir gibi…
4. BİR PROTOTİP YARATIN
Elinizdekinin mükemmel olmasına gerek yok. Ama nasıl ilerleyeceğinizi görmek ve tepkileri ölçmek (ve tabii yatırımcıların dikkatini çekmek) için bir prototip yaratmalı ve fikrinizi bunun üzerine inşa etmelisiniz.
5. PROTOTİPİNİZİ 100 KİŞİYE ULAŞTIRIN
Ulaştırın ki onlardan geri dönüş alabilin. Nerelerde hata yaptınız, nasıl yapsaydınız daha iyi ve kullanışlı olurdu, eksiklikleri, artıları neler? Bunları öğrenmenin en iyi yolu ise önce küçük bir kullanıcı grubuna ürününüzü/ hizmetinizi denetmek.
6. ÜRÜNÜ/HİZMETİ YAYINLAYIN, PİYASAYA SÜRÜN
Geri dönüşlerden beslenerek iyileştirmeleri yapın ve daha iyisini yapabilirim diye yıllarınızı heba etmeden önce ürününüzü kullanıcılara sunun. Dünya bir şey yarattığınızı bilsin. Instagram nasıl Bourbon’dan Instagram’a dönüştü, sonra Facebook’a rekor fiyata satıldı ve şimdi nasıl para kazanıyor bizim kadar siz de biliyorsunuz.
7. YATIRIM ARAYIN, BU SIRADA YENİ VERSİYONUNU GELİŞTİRMEYE UĞRAŞIN
Bir ürün yarattınız. Bunun daha iyisi olması için tabii ki paraya ihtiyacınız var. Ürününüzün gelecek vaat ettiğinin görülmesi için zaten ilk prototipi yayınlamıştınız, şimdi size ve ürününüze inanan yatırımcıları bulmakta sıra. Ama bu sırada tembellik etmeyin ve ürününüzün yeni versiyonu için çalışmaya devam edin.
8. BİR ORTAK BULUN
Yine Bourbon-Instagram örneğine dönersek bir ortak her zaman işinizi kolaylaştıracaktır. Sizin eksik olduğunuz noktaları o tamamlayacak, bağlantılar kurmanıza yardımcı olacaktır. Denemeye değer…
9. PROTOTİP İŞE YARAR OLMAYA BAŞLAYINCAYA KADAR GELİŞTİRMEYE DEVAM EDİN
İşte bu noktada sıkılıp ümidini kaybedenler eleniyor. Ama vazgeçmez, daha çok çalışır, bu sırada kullanıcı geri dönüşlerini de dinlemeye devam ederseniz hedefinize daha çok yaklaşmış olursunuz.
10. İLK KULLANICILARINIZI KONTROL EDİN, GİREGELİYORLAR MI, ÜRÜNÜNÜZÜ TEKRAR KULLANIYORLAR MI?
Gelmiyorlarsa yapmanız gereken tek çözüm var: Ürünü yeniden hayata geçirin. AirBnB başarıya ulaşana kadar üç kere relansman yaptı mesela. Ama sonuç ortada. Ürün kullanılmaya devam ediliyorsa bir sonraki adıma geçin…
11. AMACINIZ ÖNCE 1000 KULLANICIYA ULAŞMAK; HAFTADA YÜZDE 5 ARTIŞ OLSUN
Biraz zor görülüyor ama tarihteki başarılı girişimlere baktığımızda bu çok da imkansız değil. Bir ürününüz var, ilk kullanıcılar çok beğendi, sırada liderlik etmek var. Eğer bu grafiği tutturursanız 4 yıl içinde 25 milyon kullanıcıya ulaşmanız içten bile değil. Ve tebrikler, başardınız!