Yeni bir reklam deneyimi: BleshAds

Tüketicilerin bulundukları konuma göre anlık fırsat ve kampanyalar göstererek yeni bir reklam deneyimi sunduklarını söyleyen BleshAds’ın Satış Direktörü Didem Kutluk Dağtaş, BleshAds olarak global reklam devleri karşısında ne kadar iyi ve rekabetçi bir reklam ürünümüzün olduğunu göstermek istediklerini söylüyor.

BleshAds nedir? Ne zamandır faaliyet gösteriyor?

BleshAds akıllı bir konum bazlı reklam ve iletişim platformu. Tüketicilerin bulundukları konuma göre anlık fırsat ve kampanyalardan yararlanmalarını aynı zamanda markaların doğru zamanda ve doğru yerde onlarla iletişime geçebilmelerini sağlıyoruz.

2017 ortasında ilk kampanyalarımızı gerçekleştirdik ve şu anda pek çok ajansla hem beacon hem de geofencing teknolojilerini kullanarak reklam gönderimleri gerçekleştiriyoruz. Bu gönderimler ağımızda yer alan mobil uygulamalar üzerinden push notification (bildirimler) ile gerçekleştiriliyor.

BleshAds olarak, global reklam devleri karşısında ne kadar iyi ve rekabetçi bir reklam ürünümüzün olduğunu göstermek istiyoruz. Bunun yanı sıra ülkemizin reklam bütçesini ülkemizde tutmak Blesh olarak ana hedefimiz.

Nasıl çalışır?

Öncelikle belirtmeliyiz ki BleshAds, tamamen tüketici izinleri ve onayı ile çalışan, tüketiciye fayda sağlamayı ve onlara en uygun içeriği iletmeyi hedefleyen bir iletişim platformu sunuyor. Bu iletişimden yararlanıp yararlanmama kararını tüketiciler veriyor. Tüketiciler izinleri hem akıllı telefonları üzerinden hem de mobil uygulama üzerinden yönetebiliyorlar.

Türkiye genelinde 100.000+ Beacon cihazımız bulunuyor. Hedeflenen lokasyon bazında bu Beacon cihazları, Bluetooth ve Geofence ile Blesh SDK’lı uygulamalar (şu anda sayısı 350’yi aştı) üzerinden gönderim sorguluyor. Gönderim tanımlı ise; Blesh SDK yüklü uygulama üzerinden bildirim gönderiliyor. Gönderilen bildirimler yüzde 100 oranla ana ekranda görüntüleniyor.

Geo-fence üzerinden bildirim gönderebilmek için ise kullanıcının Bluetooth’unun açık olması şart değil. Türkiye genelinde AVM’ler, cafe&restorantlar, süpermarketler, havalimanları gibi birçok lokasyonda yer alan 100.000+ Beacon cihazı üzerinden bildirim gönderebilmek için ise kullanıcının Bluetooth’unun açık olması gerekiyor. Operatör baz istasyonları, GPS ve RFID ile kullanıcının konumunu belirlediğimiz Geo-fence teknolojisiyleyse dünya üzerinde herhangi bir nokta hedeflenebiliyor.

Hedef kitle belirlemede nelere dikkat ediyorsunuz?

Aylık 11,5 milyon tekil kişiye ulaşabiliyoruz. Türkiye genelindeki 100.000 üzeri beacon cihazı ile günlük 550.000 tekil reklam verilebilir erişim rakamına sahibiz. BleshAds ile araç sahipleri ve otomotiv meraklıları, AVM ziyaretçileri, gayrimenkulle ilgilenenler, beyaz yakalılar, kahve severler, café & restorant müşterileri, modayla ilgilenenler, müzik severler, seyahat etmeyi sevenler, teknoloji meraklıları ve gamerlar gibi çok farklı ve geniş bir gruba seslenebiliyoruz.

Hedef kitleye ulaşmak amacıyla belirleyeceğiniz lokasyonda bulunan kullanıcılara beacon ve geofence ile erişim sağlamak mümkün. BleshAds database’indeki, kullanıcıların lokasyon ve app kullanım alışkanlıkları üzerinden oluşturduğumuz hedef kitle içinden doğru hedefleme yapılabiliyor. Mobil siteye yerleştirilen script ile mobil site ziyaretçilerini offline lokasyonlarda bildirimler üzerinden yeniden hedefliyoruz (retargeting). Aynı şekilde lokasyonda gördüğümüz kullanıcıları, DMP üzerinden online’da yeniden hedefliyoruz.

BleshAds ile kaç markaya hizmet veriyorsunuz?

Şu ana kadar Adidas, Magnum, Akbank, P&G, Vodafone, Doğuş Grubu, Huawei, Beymen, Opet, Samsung gibi markalara hizmet verdik.

BleshAds ile yapılan çalışmaların sonuçları ne yönde oluyor? Değerlendirmesini nasıl yapıyorsunuz? Başarı oranınız nedir?

Gerçekleştirdiğimiz çalışmalarda yüksek bir etkileşim oranı yakalıyoruz (yaklaşık yüzde75) çünkü kurulan iletişim hedefli, anlık ve izinli. Sunduğumuz raporlar kampanyayı tüm yönleriyle kapsıyor; En İyi Etkileşim Oranına Sahip Gün, En İyi Etkileşim Oranına Sahip Saat, Bildirimlerin Ana Ekran Görüntüsü, En İyi Etkileşim Oranına Sahip Lokasyonlar, Gönderim Yapılan Lokasyonların Yoğunluk Haritası gibi bilgileri markalarla detaylı olarak paylaşıyoruz.

BleshAds ile hedef kitlesine ulaşmak isteyenlere tavsiyeleriniz ne olur? BleshAds’i en efektif şekilde kullanmak için ne yapmak gerekir?

Hem Blesh beacon platformu hem de BleshAds kampanyaları üzerinden elde ettiğimiz veriler, kitleleri ve lokasyonları segmentleştirmemize, onları tanımamıza yardımcı oluyor. Böylece reklamverenler, bir lokasyondaki herkesi anlık hedefleyebildikleri gibi, sadece o an o lokasyondaki alışveriş sevenleri hedefleyip bütçelerini daha etkili kullanabiliyorlar. Bunun yanı sıra kullandıkları iletişim tonu, saati ve içerik formatı da performans için çok önemli. BleshAds ile şu ana dek yaptığımız kampanyalardan çok şey öğrendik ve öğrendiklerimizi çalıştığımız markalarla kampanya öncesinde ve sırasında paylaşarak bu deneyimin hem marka hem de tüketici için anlamlı olması için çalışıyoruz.

BleshAds’e alternatif bir uygulama var mı? Rakiplerinizden farkınız nedir?

Şu an BleshAds’te olduğu gibi geofencing ve beacon teknolojileriyle bildirim gönderimi yapan ve bunu üçüncü parti uygulamalarla işbirliği yaparak yapan bir oluşum yok. Bu anlamda bir ilk yarattığımızı düşünüyoruz. Konum bazlı reklam mesajları aslında yıllardır hayatımızda var.  Ancak tüketicin ilk defa bu denli güçlü çünkü kendisiyle iletişim kurulmasını istediğinde bu platformun bir parçası oluyor. Bu yüzden de kurulan iletişim hem onlar hem de markalar için daha anlamlı oluyor.

Geleneksel ve bilinen dijital reklam araçlarına kıyasla BleshAds’i nerede görüyorsunuz?

BleshAds, müşterileri veya ziyaretçileri ile doğru yerde ve doğru anda iletişim kurmak isteyen reklamverenlere yeni ve etkili bir mecra sunuyor. Buradaki kilit nokta hep bahsettiğimiz gibi gücün tüketicide olması. Tüketicileri izin verdikleri sürece, iletişime en açık oldukları noktalarda yakalamak istiyoruz. Özellikle “reklam” demekten kaçınıyoruz, onlarla iletişim kurmak ve onlara bulundukları noktada almak isteyebileceklerini düşündüğümüz mesajı iletmek istiyoruz.

Push Notification İstatistiklerini açıkladınız. Bu çalışmayı yapma süreciniz, hedef kitle, verilerin elde edilme süresi, kapsamı vs. hakkında detayları aktarır mısınız?

BleshAds reklam gönderimlerinin hepsi push notification bildirimi olarak gerçekleşiyor ve kullanıcıların bu gönderimlere verdikleri tepki bize sonraki kampanyalar için bir öğreti oluyor ve reklamverenler için de bir performans göstergesi oluyor. Bir sonraki gönderimlerini öncekilerin performansına göre optimize ediyorlar ve de müşterileriyle ilgili yeni bilgiler ediniyorlar.

Buradaki verileri BleshAds ve geleneksel reklam uygulamaları açısından yorumlayabilir misiniz?

BleshAds gönderimlerinde yüzde 75’e varan etkileşim oranlarına ulaştık. Bu dijital reklam mecralarında çok az gördüğümüz bir oran. Bunda da tüketicileri doğru anda ve doğru yerde, doğru mecra üzerinden yakalamamızın rolü çok büyük. Verileri incelediğimizde kullanılan kelimelerin önemini gördük. Kullanıcılar anlık kampanyalara ve yeni fırsatlara çok açıklar. Aynı zamanda kendilerini o anda özel hissetmek istiyorlar ve bu yüzden içinde bunu hissettiren bildirimlere daha iyi tepki veriyorlar. Biz de çalıştığımız reklam verenlere bu gibi içerikleri kullanmalarını öneriyoruz.

infografik_push-notification_bildirim_istatistikleri

İLGİLİ HABERLER