19 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yeni AVM açma konusunda Rusya’nın gerisinde Avrupa’nın önündeyiz…
Haberler

Yeni AVM açma konusunda Rusya’nın gerisinde Avrupa’nın önündeyiz…

Marketing Türkiye
2 Mayıs 2016
2 dk okuma

Son yıllardaki ekonomik büyümeye bağlı olarak Türk perakende sektörü hem yatırımcı hem de tüketiciler açısından önemli bir sektör haline gelirken, bu sektörde başı çeken AVM sayılarının da ülke çapında hızla artmaya başlaması dikkate değer bir gelişme haline gelmiştir. Aslına bakıldığında Türkiye, Avrupa ülkeleri içerisinde modern AVM konseptini en son kucaklayan ülkelerden biri olmasına rağmen, sayı olarak öncülerini geride bırakmayacak bir hızı yakalamıştır.

  • Avrupa’nın en genç nüfusa sahip ülkelerinden olan Türkiye’deki potansiyel gayrimenkul yatırımcılarının ilgisini çekerken, yeni AVM inşa hızı da Rusya hariç bölgedeki diğer ülkeleri geride bırakmış durumda.
  • Toplam AVM yatırımları 2009 yılında 25 milyar dolarlık bir büyüklüğe sahipken 2014 yılında bu rakam 45 milyar dolar olarak açıklandı.
  • Hali hazırda büyümekte olan AVM yatırımlarının önümüzdeki uç sene içerisinde yüzde 17,5 artışla 77 milyar liraya ulaşması bekleniyor.

Fordham Universitesi’nden Prof. Dr. Sertan Kabadayi ve Bilgi Universitesi MBA Programı’ndan Banu Paksoy’un Türkiye’deki AVM tüketicilerini segmente etmek için altı büyük şehir olan İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Samsun, Bursa’da 390 kişiyle gerçekleştirdikleri anket oldukça çarpıcı veriler koyuyor ortaya.

AVM Ziyaretçilerinin Segmentasyonu          

Birinci Segment: Ciddi Tüketiciler: Bu ilk segment toplam örneklemenin yüzde 20,3’üne (S=77) tekabül etmektedir ve bu segmentteki tüketicilerin AVM’ye hedef odaklı yaklaşımlarının diğer gruplardan daha yüksek olduğu gözlemlenmiştir.

İkinci Segment: Rekreasyonel Tüketiciler: Katılımcıların yüzde 28,8’ini (S=109) içine alan bu grup segmentler içerisindeki ikinci büyük topluluktur. Deneyim ve sosyalleşme bu gruptaki tüketicilerin iki temel güdüsüdür.

Üçüncü Segment: Meraklı Tüketiciler: Bu grup katılımcıların üçte birinden fazlasına tekabül ederek (S=131, yüzde 34,6) en büyük segment olmuştur. Deneyimsel ve sosyal güdüler bu grup için önemli olmakla birlikte yüksek oranda hedef odaklı olmaları bakımından rekreasyonel tüketicilerden farklılık göstermektedirler.

Dördüncü Segment: Pragmatik Tüketiciler: Bu segmentteki tüketiciler en küçük grubu oluşturmakla birlikte (S= 62, yüzde 16,3) hedef odaklı yaklaşımları ve çok zaman gözetmeksizin uygun fiyat arama güdüleri en belirgin özellikleridir.

Yazarlar: Prof. Dr. Sertan Kabadayi, Fordham Universitesi, Gabelli School of Business, Marketing Dept. Chair – Banu Paksoy, MBA, Bilgi Universitesi

Araştırmanın ayrıntıları için burayı tıklayın!

 

 

1 Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
2 2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
3 SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
SES güncellendi: Türkiye’de sosyo-ekonomik statü tanımı yeniden yapıldı
4 TIME dergisi, "yapay zekanın mimarları"nı yılın kişisi seçti
TIME dergisi, “yapay zekanın mimarları”nı yılın kişisi seçti
5 Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce "özel hayat" soruluyor!
Sorun iş görüşmelerinde başlıyor: Beyaz yakalı kadınların yüzde 72’sine önce “özel hayat” soruluyor!
Güncel Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (12-18 Aralık)
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Hepsiburada, 2030’a kadar 120 bin girişimci kadını e-ticarete kazandıracak
Miu Miu'dan 25 bin liralık UNO destesi!
Miu Miu’dan 25 bin liralık UNO destesi!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Bosch'tan önemli adım ancak eksik...
Haberler
Bosch’tan önemli adım ancak eksik…
Ali SAYDAM
11 Ekim 2025
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Haberler
Disney–OpenAI ortaklığı, eğlence sektöründe yeni bir oyun alanı açıyor
Nafizcan Önder
7 gün önce
Çalışanlar yapay zekaya istekli, "şirket kültürü" ise direniyor...
Haberler
Çalışanlar yapay zekaya istekli, “şirket kültürü” ise direniyor…
İrem Alimoğlu
8 Kasım 2025
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Haberler
Güvenli alan mı, görünmez kapan mı? Türkiye’de “Ev Genci” gerçeği
Nafizcan Önder
2 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.