Yeme-İçme Sektörü Zomato Restoran Zirvesi’nde Buluştu
22 ülkede faaliyet gösteren, dünyanın en kapsamlı restoran keşif rehberi Zomato’nun düzenlediği ve sektör profesyonellerini bir araya getiren “Zomato Restoran Zirvesi 2015”te; alanında başarılı isimler deneyimlerini katılımcılar ile paylaştı.
Türkiye’de 13 şehirde 40 binin üzerinde restoran hakkında detaylı bilgi sunan, 22 ülkede faaliyet gösteren, restoran arama ve keşif platformu Zomato, düzenlediği zirve ile yeme-içme sektörünün önde gelen isimlerini bir araya getirdi. BKM Express, Sodexo ve Protel’in sponsorluğunda 15 Eylül, Salı günü Baltalimanı Portaxe’de gerçekleşen Zomato Restoran Zirvesi 2015’te; deneyimli restoran yöneticileri, üst düzey pazarlama profesyonelleri, dünya çapında şefler ve fenomen blogger’lar konuşmacı olarak yer aldı.
Bugüne kadar Türkiye’de yeme-içme sektörü özelinde düzenlenmiş en büyük ve en kapsamlı etkinlik olan Zomato Restoran Zirvesi’nde; Yeni Nesil Restoranlar ve Teknolojiyle Dönüşüm, Zincir Restoranlarda Servis ve Hizmet Kalitesi, Global Markaların Türkiye Deneyimi, Değişen Trendler, Müşteri Sadakati ve Sürdürülebilirlik gibi başlıklar altında paylaşımlar yapıldı. Aynı sektördeki kişilerle iletişime geçmek, iş potansiyellerini görmek ve tecrübeleri paylaşmak açısından da önemli bir platform oluşturan Zomato Restoran Zirvesi, katılımcılara yeni girişim fırsatları da yarattı.
Teknolojiye entegre olan restoran sektörü hızla büyüyor…
Zomato Türkiye Ülke Müdürü Ali Servet Eyüboğlu yaptığı açılış konuşmasında, Zomato Restoran Zirvesi’ni geleneksel hale getirmeyi hedeflediklerini belirterek şunları söyledi: “Ev dışı tüketim sektörü rakamlarına baktığınızda büyük bir gelişme görüyoruz. Restoran sektörü teknolojiye de entegre olmaya başladı. Zomato olarak bizler de işletmeleri daha karlı bir işleyişe sahip olmaları yönünde destekleyici çalışmalar yapıyoruz. Zomato alarak son 6 ayda 8 şirket satın aldık ve 3 bin çalışanımızla dünya çapında sektöre hizmet veriyoruz. Aldığımız 225 milyon dolarlık yatırımla daha güçlü bir şekilde yolumuza devam ediyoruz.” Türkiye’de 60 kişilik bir ekiple hizmet verdiklerini söyleyen Eyüboğlu, çok hızlı büyüdüklerini ve bu ekibin kısa sürede iki katına çıkacağını da söyledi. Ayrıca Eyüboğlu, Zomato’nun mobil ödeme platformunun yakın zamanda Türkiye’ye geleceği bilgisini de verdi. Eyüboğlu, sektörün gelişimi adına önemli bir platform olan Zomato Restoran Zirvesi’nin hayata geçirilmesinde destek olan BKM Express, Sodexo ve Protel’e de katkılarından dolayı teşekkür etti.
“Güvenli ödeme sistemleriyle geleceği şekillendiriyoruz”
BKM Express Genel Müdür Yardımcısı Serkan Yazıcıoğlu, etkinliğin ana sponsoru olmaktan büyük gurur duyduklarını belirttiği konuşmasında, nakitsiz ödemelerdeki gelişmeler hakkında şu bilgileri verdi. “Türkiye’de 13 milyon adet kartlı işlem yapılıyor. Vizyonumuz, nakitsiz ödemelerde kullanıcılara geleceğin deneyimini yaşatmak. BKM ve Türk bankaları olarak nakitsiz toplumu büyütmeyi hedefliyoruz. Dünyada 1897 yılında başlayan kartlı ödeme sistemi Türkiye’ye 1963 yılında geldi. Ülkemize gelen turistlerin talebi üzerine doğan ihtiyaç zamanla gelişti ve 2004 yılında ilk temassız kartlarla tanıştık. 2010 yılında da kartlar dijitalleşti. Cep telefonuyla alışveriş deneyimine de ilk 2010 yılında başladık. Tüketim harcamalarımızın %40’ını kartla ödüyoruz. Halen %60’ını nakit ödüyoruz. BKM olarak geliştirdiğimiz basit ve güvenli ödemelerle bugünden geleceği şekillendiriyoruz.”
Türkiye’de internet ve mobil reklam konusunda gelişmeleri aktaran Mobilike Kurucu Ortağı Şekip Can Gökalp, mobil reklam platformunun 6 yıl önce kurulduğunu belirterek, mobil cihazlardaki kullanıcılara ve reklam verenlere destek verdiklerini söyledi. Gökalp, Zomato gibi platformlarda yapılan kullanıcı yorumlarının işletmeler açısından taşıdığı öneme de dikkat çekti.
5. yıldızı kazanmak!
5. yıldızı kazanmak konu başlığı altında bir oturumda buluşan; Four Seasons Halkla İlişkiler Müdürü Sibel Benli, Divan Hotel Operasyon Müdürü Cem Doğan, Frankie İstanbul’un İşletmecisi Ayşem Saraçoğlu ve ST Regis Hotel İstanbul F&B Direktörü Serap Akkuş, otelcilik sektöründe servis ve hizmet eğitimlerinin öneminden bahsettiler. Dinleyicilere marka hikayeleri ve örneklerle konuyu detaylı şekilde aktaran deneyimli isimler, sürdürülebilirliğe verilen önemi de vurguladılar.
Protel Genel Müdürü Murat Sıcakkanlı ise yeni nesil restoranların teknoloji ile dönüşümü hakkında bilgiler aktardı. Sıcakkanlı, restoranların otomasyon sistemlerinin yıllar geçtikçe büyük gelişmeler gösterdiğini vurgulayan bir sunum yaptı.
Zincir Restoranlarda Servis ve Hizmet Kalitesi oturumuna konuşmacı olarak katılan; Big Chefs Operasyon Müdürü Abdurrahman Özyavaş, İstanbul Yiyecek İçecek Grubu Kurumsal Şefi Cihan Çetinkaya, Develi Avrupa Yakası Şubeleri Koordinatörü Abidin Demir, Midpoint Operasyon Sorumlusu Batı Kaan Murat ve Hardal Kurucu Ortağı Uğur Karabayır gibi isimler sektör deneyimlerini anlatırken zincir restoranların standartlarından bahsettiler.
Zomato Restoran Zirvesi’nde masaya yatırılan diğer konular ise; Paket Serviste Mükemmeliyet, Doğru Zamanda Büyüme, Global Markaların Türkiye Deneyimi, TURYID tarafından başlatılan Yeşil Restoran Hareketi, Sosyal Medyada eleştiri Yönetimi oldu. Sektör profesyonellerinin yoğun ilgisi ve katılımıyla gerçekleşen zirve, akşam verilen kokteyl ile son buldu.