27 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yazılı basın yüzde 2,6 küçüldü
Haberler

Yazılı basın yüzde 2,6 küçüldü

Marketing Türkiye
25 Temmuz 2019
2 dk okuma

Türkiye’deki gazete ve dergilerin sayısı 2018’de bir önceki yıla göre yüzde 2,6 azaldı. Geçen yıl 5 bin 962 gazete ve dergi yayımlanırken, bu yayınların yüzde 58,7’sini dergiler oluşturdu.

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK), tarafından her yıl açıklanan yazılı medya istatistiklerinin 2018 yılı verilerini içeren sonuçları ortaya çıktı. İstatistiklere göre 2018’de yayımlanan gazete ve dergilerin sayısı 2017’ye göre yüzde 2,6 azalarak 5 bin 962 oldu. Bu yayınların yüzde 58,7’sini dergiler oluşturdu.

Gazete ve dergilerin tirajı geçen yıl 2017’ye göre yüzde 17,6 azaldı. Türkiye’de geçen yıl yayımlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajı 1 milyar 368 milyon 287 bin 463 olurken, bunun yüzde 94,2’sinin gazetelerden oluştuğu kayıtlara geçti. Geçen yıl gazetelerin yüzde 91,3’ü yerel, yüzde 6,9’u ulusal, yüzde 1,8’i bölgesel yayın yaptı. Dergilerin ise yüzde 64,3’ü ulusal, yüzde 31,4’ü yerel, yüzde 4,3’ü bölgesel yayın gerçekleştirdi. Gazetelerin toplam tirajının yüzde 81,6’sı ulusal, yüzde 17,6’sı yerel ve yüzde 0,7’si bölgesel yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yüzde 75,6’sını ulusal, yüzde 20,9’unu yerel ve yüzde 3,6’sını bölgesel yayımlanan dergiler oluşturdu.

Yıllık tirajın yüzde 87,1’i günlük gazetelerden

Geçen yıl gazetelerin yüzde 29,6’sı haftalık, yüzde 28,2’si haftada 2-6 gün arası, yüzde 16,2’si aylık olarak yayımlandı. Dergilerin yayımının ise yüzde 24’ü aylık, yüzde 22,4’ü üç aylık, yüzde 15,9’u altı aylık olarak gerçekleşti. Gazetelerin yıllık tirajının yüzde 87,1’i günlük, yüzde 8,3’ü haftada 2-6 gün arası, yüzde 2,3’ünü haftalık olarak yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yıllık tirajının yüzde 8,3’ünü haftalık, yüzde 56,3’ünü aylık, yüzde 10,2’sini iki aylık ve yüzde 11,4’ünü üç aylık yayımlanan dergiler oluşturdu

Yayımlanan gazetelerin yüzde 87,8’i siyasi-haber-güncel, yüzde 2,2’si yerel yönetim,  yüzde 1,9’u sektörel-mesleki içerikli olurken, dergilerin yüzde 17,5’i sektörel-mesleki, yüzde 13,8’i akademik, yüzde 8,5’i eğitim-sınav içerikli gerçekleştirildi. Gazetelerin yüzde 10,4’ü, dergilerin ise yüzde 8,2’si geçen yıl ek verdi. Basın İlan Kurumunun idari kayıtlarından elde edilen bilgilere göre, 2018 yılında resmi ilan ve reklama yapılan ödemeler yüzde 2,2 artarak 454 milyon 398 bin 951 lira oldu.

1 The TECH Summit'e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’e kayıtlar başladı! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
4 Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
5 B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Güncel Haberler
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi'nde şekillenecek
Yetenek yönetimi ve çalışan deneyimin geleceği The TECH Summit’in EX Sahnesi’nde şekillenecek
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
B2B Excellence Awards, The TECH Summit’te sahiplerini buluyor
Tabuların gölgesinde büyüyen pazar: Menstrüel ürünler
Tabuların gölgesinde büyüyen pazar: Menstrüel ürünler
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Eylül ayının en çok izlenen gazetecileri açıklandı: Zirve ilk kez değişti!
Haberler
Eylül ayının en çok izlenen gazetecileri açıklandı: Zirve ilk kez değişti!
Nafizcan Önder
2 Ekim 2025
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Haberler
General Motors, 10 yıl aradan sonra Türkiye pazarına dönüyor
Sena Tufan
3 hafta önce
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Haberler
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nafizcan Önder
4 hafta önce
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil...
Haberler
Türkiye’nin beslenme karnesi: Her 3 kişiden 2’si yeme düzeninden memnun değil…
İrem Alimoğlu
5 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.