Yaz sıcağında ev yapımı dondurmayla serinliyoruz
Sağlıklı beslenmenin önemi ile ilgili farkındalığın artması ve kendi seçtiği malzemeyi belirlediği miktarda kullanabilme isteği, tüketiciyi ev yapımı gıdalara yöneltti. GittiGidiyor’un satış verilerine göre, evde yoğurt, kıyma-sucuk ve dondurma yapma makinelerinin satışları 2014-2017 arası dönemde üç kata varan oranda arttı. Satış artışında yüzde 182 ile dondurma yapma makinesi başı çekerken, bu kategoride en çok tercih edilen ürünlerin ortalama fiyatı 250 TL oldu.
Sağlıklı beslenme konusunda farkındalığın artması, tüketicilerin beslenme alışkanlıkları ve alışveriş trendlerine de yansıdı. Türkiye’nin lider e-ticaret sitesi GittiGidiyor’un son üç yılın ilk yarılarını kıyaslayan satış verileri de tüketicilerde yiyeceklerini katkı maddesiz ve kendi seçtikleri malzemelerle hazırlama isteğinin yükselişe geçtiğini ortaya koydu. Evde dondurma, yoğurt, kıyma-sucuk yapımını sağlayan elektrikli mutfak aletlerinin GittiGidiyor üzerinden gerçekleşen satışı 2014’ten 2017’ye üç kata varan oranlarda artış gösterdi.
Satışı en çok artan ürün dondurma yapma makinesi
GittiGidiyor verilerine göre, dondurma yapma makinesi adet bazında yüzde 182 artışla tüketicinin bu kategoride en çok tercih ettiği ürün oldu. Dondurma yapma makinesini sırasıyla son üç yılda yüzde 162 artışla kıyma makinesi ve yüzde 154 artışla yoğurt makinesi izledi.
“Anne-babanın tercihi belirleyici oluyor”
GittiGidiyor’un verilerine göre, tüketicilerin dondurma makinesinde en çok tercih ettiği ürünlerin ortalama fiyatı 250 TL, kıyma makinesinde 200 TL oldu. Yoğurt makinesinde ise en çok fiyatları 110-140 TL arasında değişen ürünler ilgi gördü.