Yaratıcı zihinlere ilham verecek global kampanyalar!

2020 koca bir hamburger olsa nasıl olurdu?


Bu soruya vereceğiniz yanıtları az çok duyar gibiyiz… Burger King Brezilya işte tam da bu sorudan hareketle 2020 adlı bir burger hazırladı. Yanmış ekmeğin arasında erişte, kuru üzüm, kızıl patlıcan, sardalya, tavuk ayağı, jöle, jackfruit ve karamel hayâl edin! 2020’yi yaşamak ne kadar zorsa 2020’yi yemek de bir o kadar zor.

DAVID SP imzası taşıyan Burger King kampanyasının bir de mesajı var: 2020 ile yüzleşen herkes için 2021 çok daha kolay olacak…

Gucci ve The North Face yeni iş birliğini dev bir anorakla kutluyor

İtalya’nın Milano kentinde The North Face ve Gucci, bir binanın cephesini devasa, kırmızı bir anorağa dönüştüren çarpıcı bir açık hava reklamına imza attı. Gucci ve The North Face’in yeni bir koleksiyon oluşturduklarını duyuran bir reklam filmi yayınlamıştı. Ancak devasa anorak yaratıcı yaklaşımlarıyla diğer tüm iletişim çalışmalarını gölgede bırakan bir etki yarattı.

Duvar yapma, kuzu rosto yap!

Australian Lamb, Avustralyalıları sosyal mesafeye rağmen duvar yerine kuzu yapmaya çağırıyor. 2020 Avustralya ruhunu ciddi anlamda test eden bir yıl oldu. Hatta ülke tarihinde ilk defa eyaletler arasında sınırlara sahip olmak konuşuluyor. Konuyu mizahi bir dille ele alan Australian Lamb, reklam filminde izleyicileri 2031 yılına götürüyor. Eyaletlerin ayrılması konusunun bir duvarın böldüğü iki farklı dünya olarak kurgulandığı reklam filminde umut, güzel bir kuzu rosto şeklinde geliyor. Duvarda açılan çatlaktan geçen insanlar mangal üzerinden yeniden bağlantı kuruyorlar ve birlik beraberlik duygusu pekişiyor.

Ikea’dan Mısır pazarına gösterişli giriş…   

Ikea, kreatif çalışmasıyla Mısır’a gitmeden ses getirdi. Marka, sınırlarını genişleten bu hareketini ilgi çeken reklam çalışmasıyla duyurdu. Genişleme planlarına son dönemde Arap Emirlikleri ve Mısır’ı da ekleyen Ikea’nın Mısır pazarına girdiğini anlatan basılı reklam çalışmaları FP7 tarafından tasarlandı.

“Bir kız yükseldiğinde, bütün kızlar yükselir”

Kamala Harris, 20 Ocak 2021’de Amerika Birleşik Devletleri’nin 49. Başkan Yardımcısı olarak yemin etti ve bu saygın görevi elinde tutan ilk Afroamerikalı ve ilk kadın oldu. Girl Up ve Ogilvy iş birliğiyle hazırlanan “Bugün Yükseliyoruz” kampanyası, Kamala Harris’in yemin töreni esnasında 30’dan fazla gönüllünün aldığı kayıtların bir araya getirilmesiyle oluşturuldu. Etkileyici kampanya filminin tüm dünyaya umut veren bir mesajı var: “Bir kız yükseldiğinde, bütün kızlar yükselir.”

Bir kadeh içki her şeyi mahvedebilir

Renault’nun Brezilya’da “Bir fotoğrafı değiştiren şey kaderinizi de değiştirebilir” sloganıyla yayınladığı basılı reklam çalışması alkollü araç kullanımının tehlikesine dikkat çekiyor. Rehab ajansının imzasını taşıyan reklam afişleri, alkolün görüntüyü birdenbire nasıl da değiştirebileceği konusunda farkındalık yaratarak, alkollü araç kullanımı sebebiyle oluşan kazaları önlemeyi amaçlıyor.

Kim bu Manuel Ritz?

Lab81 imzası taşıyan ve birbirini tamamlayan dört ayrı reklam filminden oluşan erkek giyim markası Manuel Ritz’in kampanya hikayesi ekol haline gelen bir karakterin gizemini çözmek üzerine kurgulandı. Reklam filmindeki insanlar bu esrarengiz karakteri bulmak için ipuçları arıyor. Manuel Ritz gerçekte kim? Bir maskot mu yoksa bir yaşam tarzı mı? Bunu şu anda kimse bilmiyor.

İyi orta IKEA’ya gol getirdi

Vermont Senatörü Bernie Sanders’ın ABD Başkanı Joe Biden’ın yemin töreninde çekilen fotoğrafı törenin ardından belki de en çok konuşulan konu oldu. Sanders’ın tören sırasında el örgüsü eldivenleri ve montuyla bir sandalyede bacak bacak üstüne atıp otururken çekilen fotoğrafı fenomene dönüşürken IKEA da mizahı pazarlama stratejisinin bir parçası haline getirerek Ogilvy iş birliğinde “Get The Look” sloganıyla “katlanır sandalyesini”  ve “fırın eldivenini” tanıttı…

Çocukların resimleri buzdolabından daha iyi bir vitrini hak ediyor

Atıştırmalık markası Goldfish® Crackers, kısa süre önce #FeedImagination platformunu piyasaya sürdü. Kanadalı çocukların hayal gücünü teşvik etmek için oluşturulan bu yeni reklam platformunun lansmanında ebeveynlere, “Çocuklarınızın resimlerini buzdolaplarından daha geniş bir sahnede sergileyelim” çağrısında bulundu. Marka, bu kış yarışmanın galibi olan 11 eseri çocukların imzasıyla birlikte açıkhava reklamlarında ve Goldfish Crackers #FeedImagination platformunda sergiledi.

TikTok’la değişen hayatlar… 

İskoç postacı Nathan Evan’ın hayatı, The Wellerman’ın ünlü şarkısı “Sea Shanty”yi söylediği bir TikTok videosunu yayınladığında bir gecede değişti.

Nathan, 7 milyondan fazla izlenen videosuyla 2021’in de ilk büyük TikTok akımını başlatmış oldu. TikTok’ta bulunan düet özelliğiyle harmonilerini Nathan’ın orijinal videosunun üzerine yerleştiren diğer kullanıcılarla birlikte ortaya enfes işler çıktı.

Nathan’ın bu başarısını kutlamak isteyen TikTok “It Starts on TikTok” serisinin son bölümünde kendisine yer veriyor…

İLGİLİ HABERLER