9 Mayıs Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Yapay zeka ile daha az hasarlı paketleme mümkün!
Haberler

Yapay zeka ile daha az hasarlı paketleme mümkün!

Marketing Türkiye
14 Haziran 2020
1 dk okuma

Her yıl dünyanın pek çok noktasına milyarlarca ürün dağıtan Amazon, paketleme için yapay zekâ destekli yeni bir yöntem kullanmaya başladı. Amazon tarafından yapılan açıklamalar ise hayli olumlu yönde: “Paketleme sırasında meydana gelen ürün hasarları yüzde 24 azaldı.”

Dünyanın en büyük perakende satış şirketi olan Amazon, yapay zekâ destekli paketleme yöntemini kullanmaya başladı. Ürünlerin lojistik özelliklerine göre özel paketleme teknikleri atayabilen bu yeni sistemle, ürünlerin transferi esnasında gerçekleşen hasarları yüzde 24 oranında azaltmayı başardı.

Amazon’un sistemlerinin kaynağını kullanıcılara açması durumunda, istemsiz hasarlardan şikâyetçi olan binlerce perakende şirketi de bu sistemden faydalanabilecek.

Daha önce kullanıcıların karar verdiği paketleme seçenekleri arasında; polietilen çanta, T şekilli katlanabilir kutu, karbon kutu gibi pek çok seçenek bulunuyordu. Kullanıcıların daha dayanıklı seçenekleri tercih etmesi kendilerine daha pahalıya mal olurken, daha dayanıksız seçeneklerin tercih edilmesi de zaman zaman ürünlerin hasar görmesine ve Amazon’un müşterilerine yüklü miktarlarda tazminat ödemesine ya da kargo bedellerini geri ödemesine sebep oluyordu.

Nasıl çalışıyor?

İki aşamalı bir yol izleyen Amazon’un yeni paketleme sistemi, ilk olarak her ürünün taşıma esnasında alabileceği hasarı; var olan paketleme sistemlerini, ürünün özelliklerini, taşıma standartlarını, ürünün ağırlık, genişlik, uzunluk ölçülerini ve aynı ürünlerin geçmiş taşımalarda aldığı hasarları karşılaştırarak hesaplıyor.

İkinci aşamada ise sistem, hangi ürünler için dayanıklı paketlemenin seçilmesinin daha uygun olabileceğini ve diğer paketlemelerin daha dayanıklı olabilmesi için paketin içine hangi materyallerin eklenebileceğini araştırıyor. Sistem ayrıca paketlerin taşıma giderlerini de göz ardı etmeyerek, ağırlıklarını ve paket boyutlarını optimum seviyede tutuyor.

Kazanımlar

Amazon’un yeni paketleme sistemi yalnızca hasar oranını azaltmakla kalmıyor. Ürünlerin taşıma maliyetinde sağlanan yüzde 5’lik küçülme ve paketleme malzemeleri maliyetindeki yüzde 2’lik azalma Amazon’un kazanımları arasında yer alıyor.

 

Amazon paketleme
1 Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer'ları
Influencer Rating Report yayında: İşte sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları
2 2025'in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
2025’in ilk çeyreğinde en çok ziyaret edilen dijital platformlar belli oldu!
3 Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
Tüketiciler harcamalarının yüzde 74’ünü giyime ayırdı!
4 Boykot ediyorum, öyleyse varım!
Boykot ediyorum, öyleyse varım!
5 Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Nisan ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Marketing Türkiye C Level Club araştırmaların değişen işlevini Trakya Baharı’nda konuştu…
Espressolab, "boykot çağrılarına dava açtı" iddialarına karşı açıklama yaptı
Espressolab, “boykot çağrılarına dava açtı” iddialarına karşı açıklama yaptı
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Girişimcilikte yeni dönem: Yapay zeka yükseliyor, yatırımlar hızlanıyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Boykotun Tesla'ya faturası ağır oldu
Haberler
Boykotun Tesla’ya faturası ağır oldu
Nafizcan Önder
3 Nisan 2025
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Haberler
İş dünyasında haftanın atamaları (5-11 Nisan)
Nafizcan Önder
4 hafta önce
YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki "gezginler" belli oldu!
Haberler
YouTube’da seyahat zamanı: Zirvedeki “gezginler” belli oldu!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Ramazan'da marketteki 39 üründen 30'unun fiyatı arttı!
Haberler
Ramazan’da marketteki 39 üründen 30’unun fiyatı arttı!
Sena Tufan
28 Mart 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.