Yakın gelecekte otomobiller hacklenebilir!
Yapay zekanın hayatın her alanında kullanımının yaygınlaştığı son birkaç yılda, otonom arabalar da dikkatleri çekiyor.
Otonom araçların yaygınlaşmasının kazaları yüzde 80 oranında azaltacağı öngörülse de araç sahiplerini fidye yazılımlarıyla karşı karşıya getiriyor.
F-Secure Araştırma Bölümü Başkanı Mikko Hypponen, iyi bir güvenlik çözümü olmazsa hackerların otonom araçları kontrolü altına alması riskinin yüksek olduğunu belirtiyor.
İş yerinize gitmek üzere arabanızı çalıştırdığınızda ekranda “Arabanızı hackledik! Geri almak için 10 bitcoin ödeyin!” yazısıyla karşılaşmanız mümkün! Cihazı hackleyip fidye karşılığı serbest bırakma olarak bilinen ‘’ransomware’’ uzun zamandır hayatımızda.
Şimdiden, bir hackerın, içinde bulunduğu yolcu uçağının eğlence sisteminden giriş yapıp uçağa “yükselme komutu” verdiği iddia ediliyor. Başka bir hacker grubunun 2015 Temmuz ayında bir cipin eğlence sisteminden aracın yazılımına giriş yaparak kaza yapmasına sebep olduğu biliniyor.
2011 yılındaki Defcon Konferansı’nda ise hackerlar arabadan arabaya bulaşabilecek bir virüs yazıp yazamayacaklarını sorguluyordu.
Hypponen’a göre 5 tür hacker bulunuyor:
-İyi “beyaz şapkalı” hackerlar; güvenlik açıklarının bulunup tamir edilmesi ve geliştirilmesi için çalışanlar,
-Aktivist hackerlar; Anonymous gibi, politikler fakat motivasyonları kalıcı değil,
-Ulus devletleri ve yabancı istihbarat örgütleri; son on yılda büyüyen bir mesele,
-Aşırılık taraftarları; IŞİD gibi, bugüne kadarki en gerçek tehdit oluşumu,
-Suçlular; şu an yüzde 95 oranında kötü amaçlı yazılım yapan ve bunu kullanarak milyonlarca dolar çalanlar.
Sigorta Bilgi Enstitüsü tahminlerine göre; 2030 yılında satılan araçların yüzde 25’i otonom araç olacak ve Google yükselişinden biraz daha yavaş bir şekilde yükselecek. Sigorta Bilgi Enstitüsü Başkanı Robert Hartwig’e göre; sürücüsüz araçların artan güvenliği ile trafik kazaları da yüzde 80 oranında azalacak. Kullanım alışkanlıkları, güvenlik ve ne kadar mesafe kat edildiğine bağlı olarak gelişen kuralların olduğu veriler ise kritik hale gelecek. Ayrıca; yeni arabalar çeşitli görüntüleme sistemleri içeren kapsamlı elektronik tanı sistemleriyle, polise “hızlı araba sürmüyorum” diye yalan söylemeyi de zorlaştıracak. Hartwig’e göre; yollar otonom araçlar için bakımdan geçirilmesi gereken tek yer değil. Norveç’in şimdiden otonom feribot için araştırmalara başladığını belirten Hartwig, yanı sıra uçakların iniş ve kalkış dahil olmak üzere otomatikleştiğini ve pilotların yeteneklerinin köreldiğini vurguluyor.