Yakın geleceğin 17 pazarlama trendi

Gittikçe dijitalleşen bir dünyada yaşıyoruz. Pazarlama da teknolojide yaşanan gelişmelerle beraber şekilleniyor. Pazarlamanın gittikçe önem kazanan trendlerini sizler için derledik…

1 – İnteraktif İçeriksponsored-content-native-ad1-ss-1920-800x450

Hangisini tercih edersiniz, okuyup geçeceğiniz içeriği mi yoksa bizzat müdahil olabileceğiniz içeriği mi? Yapılan rating analizleri ikinci seçeneğin şu sıralar daha popüler olduğunu gösteriyor. Bu durumu fırsata çevirmek isteyen şirketler, BuzzFeed, Onedio gibi popüler platformlara sponsorlu içerik yüklüyorlar. İnteraktif içerikler bu sene en çok kullanılan pazarlama trendlerinden biri.

 

2 – Influencer Marketing476940-636124616902197855-16x9Ürününüzü satarken bir reklamdan daha etkili ne olabilir: Hayranlarına ve takipçilerine ürününüzden bahseden bir sosyal medya fenomeni… Influencer marketing yükselişte olan bir trend çünkü insanlar fikrine önem verdikleri kişilerin önerilerini dikkate alıyorlar. Doğru influencer tüketici ile marka arasında güven köprüsü kuruyor.

 

3 – Mobil Videomobile-video-marketingSon zamanlarda Facebook özet akışına baktıysanız, içeriğin yüzde 95’inin video olduğunu fark etmişsinizdir. Bu durum şaşırtıcı gelmesin, çünkü Facebook ile Google’ın video içerik savaşlarına maruz kalıyorsunuz. Son üç senedir mobil video görüntülenme oranı yüzde 230 büyüdü. 2017 gerçekten de mobilin yılı oluyor ve bu durum pazarlamaya yansıyor.

 

4 – Canlı Yayınlive-streamBu teknoloji zaman zaman kötüye kullanılsa da canlı akışı sınırları zorlamaya devam ediyor. Bu yönde atılmış büyük bir adım, Instagram’ın “Öyküler” özelliğine bir canlı akışı seçeneği entegrasyonu oldu. 2017’de çok daha fazla pazarlama içerikli canlı yayınla karşılaşıyoruz.

 

5 – Chatbot1-m-0lS-68u9JcmZAqsewHRQTeknoloji günümüzde çok daha sofistike hale geldi. Örneğin kullanıcılara haber güncellemeleri, kişiselleştirilmiş yanıtlar ve daha fazlasını sağlayan bot programlarına önemli miktarda kaynak yatıran devasa Facebook… Bir insandan mı yoksa bot’la mı iletişim halindeyiz? Eğer cevabı kolay kolay veremiyorsak, bot amaçlandığı gibi çalışıyor demektir.

 

6 – Sanal ve Artırılmış Gerçeklikmwc-vrPokemon Go’nun dünyayı kasıp kavurmasının ardında belki de sanal ve gerçeği bir arada sunmasıydı. VR ve AR gibi uygulamalar çevrimiçi dünyayı gerçeğe dönüştürmek isteyen pazarlamacılar için ciddi bir seçenek haline gelecek.

 

7 – Kısa ömürlü içerikTaco-Bell-SnapchatSnapchat’in başarısının sırrı içeriğin bir süre sonra kaybolması olarak gösterilebilir. İki senedir diğer sosyal medya platformlarında “taklit edilen” bu özellik yeni dönemin pazarlama trendlerinden biri olacak. Dikkati çabuk dağılan Z jenerasyonunu da hesaba katarsak, pazarlama stratejileri hızlıca tüketilen dijital içeriğe daha fazla kaynak aktarabilir.

 

8 – Mobil öncelikli stratejiDOT_Top-Mobile.originalGelecek mobilde! İçeriğinizi, reklamlarınızı ve çevrimiçi deneyimlerinizi bir mobil kullanıcıya sunmuyorsanız büyük bir fırsat kaçırıyorsunuz. Dijital içerik üretimi sadece mobil cihazlar için “optimize etme” ile ilgili değil; aynı zamanda bu içeriğin hareket halindeki bir kullanıcının yaşam tarzıyla bütünleşmesini sağlamakla da alakalı. Bu nedenle “mobil öncelikli” pazarlama stratejisinden kasıt mobilin tam entegrasyonu olması gerekiyor.

 

9 – KişiselleştirmeLast-ned-vaar-nyeste-eBok-om-Personaliserings-teknologiKişiselleştirme “içeriğin farklı kullanıcı gruplarına ulaşması için bölümlere ayrılması” anlamına geliyor. Bu stratejinin en yaygın örneği daha önce seçtiği tercihler sayesinde kullanıcıları birbirinden ayırıp, belli içeriklerin belli kullanıcılara gönderilmesi olarak görülüyor. Çok fazla içeriğin olduğu dijital dünyada kişiselleştirme, tüketicilerin dikkatini çekmek isteyen markalar için büyük bir kazanç.

 

10 – Native reklamcılıknativemark“Reklam olduğu anlaşılıyor!” Bu söz günümüz pazarlama sektöründe aşılması gereken büyük bir sorun. Tüketiciler artık reklamverenlerin numaralarına eskisi kadar sık kanmıyorlar. Native reklamcılık hali hazırda okuyucuya değerli olan içeriğin içine reklam entegre etmek anlamına geliyor. Reklam gibi görünmediğinden daha etkili olma eğilimi gösteriyor.

 

11 – Pazarlama otomasyonumarketing-automation-1024x694Bir kere yapıp gerisini otomasyona bırakmak yerine aynı şeyi neden defalarca tekrarlayasınız ki? Verimliliği arttırdığından otomasyon pazarlamacılar arasında sıklıkla kullanılan bir yöntem haline geldi. Marketo ve Hubspot gibi aplikasyonlar pazarlama otomasyonuna girmek için oldukça sağlam başlangıç uygulamaları arasında.

 

12 – Amaç odaklı pazarlamafrfdgdfgdfgTüketicilerin sadece reklama maruz kalmaması, aynı zamanda marka ile etkileşime girmesi gerekiyor. Bunu yapmanın bir yolu kar amaçlı olmayan programlar. Sosyal sorumluluk projeleri marka değerini arttırmak için iyi bir yol.

 

13 – Veri güdümlü pazarlamaddmArtık her şey Big Data’nın hakimiyetinde… Veri bize pistonları harekete geçiren gücün gerçekte ne olduğunu söylüyor ve her pazarlamacının veri konusunda bilinçlenmesi şart. Google veya Facebook reklamlarının rakamsal geri dönüşlerini bilmiyorsanız çok güçlü bir pazarlama silahını kullanmıyorsunuz demektir.

 

14 – Sosyal medyada “satın al” butonu02-instagram-shop-now.w1200.h630Artık satınalmanın şirketin kendi uygulamasında olma zorunluluğu kalktı. Sosyal medyada yer alan sporsorlu içeriklere eklenen “satın al” butonları etkileşimi hızlandırıyor.

 

15 – Analitik takibi
Verdiğiniz reklamların tüketici kitlesine ulaşıp ulaşmadığını öğrenmek yetmiyor, izlenme oranları “gerçek” insanlardan oluşuyor mu bilmek gerekiyor. Google Analytics ve GetSocial gibi araçlar ile yapılan analitik takibi hayat kurtarıyor.

 

16. Nesnelerin İnternetiinternet-of-things-2Süt kalmadığında size haber veren bir buzdolabı kim istemez… Peki ya buzdolabınız size bu haberi verdikten sonra size yeni çıkan bir sütü tanıtırsa… İnternet her gün kullandığımız eşyalarla entegre olmaya başlıyor ve bu trend yavaş yavaş markalara ürünlerini tanıtmak için bir kapı aralıyor.

 

17. Sadece görmek yetmez
Bugünlerde çoğu şirket pazarlama ölçümü yaparken görüntülenme sayılarını kullanıyorlar. Ancak saf görüntülenme büyük resmi anlatmıyor. Kullanıcı girişi, indirme ve satınalma gibi yatırım getirisi araçlarının kullanılması markanın bütünde nasıl performans gösterdiğini anlatabilir.

İLGİLİ HABERLER