6 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Y Kuşağına pazarlama yaparken bilmeniz gereken sırlar
Haberler

Y Kuşağına pazarlama yaparken bilmeniz gereken sırlar

Marketing Türkiye
11 Şubat 2016
2 dk okuma

 

Y Kuşağı dünya tarihinin en büyük jenerasyonu. Bunun yanı sıra her daim süregelen fazlaca satın alma/harcama alışkanlıkları dolayısıyla gelecek nesiller için de trend’leri yaratan kuşak kendileri.

Bütün bu özellikleriyle Y Kuşağı -1980 ve 1990 arasında doğmuş herkes- pazarlamacılar için gerçek bir altın madeni.

Peki onlara nasıl ulaşabilirsiniz?

OPEN Forum’daki bir girişte, sosyal medya uzmanı Monica O’Brien Y Kuşağı’na ulaşma yolunda karşınıza çıkabilecek olası soruları yanıtlıyor.

1-Sokaklara takımlar gönderin.

Y Kuşağı bilgilerinin çoğunu güvendikleri kaynaklardan, yani arkadaşlarından alırlar. Çoğu marka kendilerini çalışanlarının dışında insanların temsil etmesinden çekinse de bu durumda Y Kuşağı’nın işbirlikçi, teknolojiye hakim ve birbirleriyle yoğun bir iletişim halinde olduğu gerçeğini göz ardı etmek yanlış bir adım olur. Y Kuşağı sizinle bir marka yaratmak istiyor, ve siz buna izin vermelisiniz. Onlarla herkese açık olmayan bilgilerinizi, resimler, videolar, henüz piyasaya çıkmamış ürünlerinizden haberleri paylaşıp, üstüne, onlara hakkında konuşabilecekleri ve arkadaşlarıyla paylaşabilecekleri ürünleri temin etmelisiniz.

2-Davalarla/sosyal hareketlerle içli dışlı olun.

Y Kuşağı global problemler, politika ve çevre gibi konuları ele alan davalara tutku ile yaklaşmasıyla bilinir. Diversity Inc’e göre, Y Kuşağı “A.B.D tarihindeki ilk siyahi başkanının seçilmesinin kuşkusuz en büyük nedenlerinden biri.”. Tom’s Shoes gibi şirketler, harcama yaptıkları an topluma geri verebildikleri için Y Kuşağı’nın tercihleri arasında. Bu kuşak aynı zamanda, Convio’nun yaptığı bir araştırmaya göre “partiler ve atletik yarışlar gibi sosyal organizasyonların parçası olarak hayır işleri yapmaktan keyif alıyorlar”.

Y Kuşağına pazarlama yaparken bilmeniz gereken sırlar

3-Mobil cihazlarda reklam yapın.

Y Kuşağı evinden telefonsuz çıkmaz. Ad Age’e göre “Facebook’un 400 milyonluk kullanıcılarının çeyreği siteye mobil cihazlardan erişim sağlıyor; ve bu çeyreklik mobil cihaz kullanmayan kesimden iki kat daha aktif”. Foursquare ve Gowalla gibi yer bilgilerinin kullanıldığı uygulamaların başarısı arttıkça Y Kuşağı’na ulaşmak için daha çok fırsat olduğunu görebilirsiniz.

 Kaynak: businessinsider.com

 

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim... İşte The TECH Summit 2025'in programı!
3 gün, 58 farklı oturum, 84 konuşmacı ve eşsiz bir deneyim… İşte The TECH Summit 2025’in programı!
3 Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
Müşteri deneyiminin en iyi markaları The TECHX Awards’ta ödüllendirilecek
4 The TECH Summit oturumlarını mobil app'ten seçin!
The TECH Summit oturumlarını mobil app’ten seçin!
5 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Güncel Haberler
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Haberler
Haftanın marka-ajans iş birlikleri (3-9 Ekim)
Sena Tufan
9 Ekim 2025
The Ordinary "Periodic Fable" ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Haberler
The Ordinary “Periodic Fable” ile güzellik endüstrisine meydan okuyor
Sena Tufan
16 Ekim 2025
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Haberler
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Nafizcan Önder
3 hafta önce
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
Haberler
Skechers, “Yürüyene Hayat Çok” diyerek şehirde ikinci yürüyüşünü gerçekleştirdi
İrem Alimoğlu
5 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.