20 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Y Kuşağı İşleri X Kuşağına nasıl tanımlanıyor?
Haberler

Y Kuşağı İşleri X Kuşağına nasıl tanımlanıyor?

Marketing Türkiye
1 Mayıs 2016
3 dk okuma

 

X,Y ve Z kuşakları iş hayatına bakış açıları ve çalıştıkları alanlar açısından birbirlerinden keskin çizgilerle ayrılabiliyor. Z kuşağının büyük bir çoğunluğunun yakın gelecekte şu anda henüz tanımlanmamış işlerde çalışacakları görüşü, Y kuşağının X kuşağına olan durumunu da tanımlamış oluyor.

Y kuşağı günümüzde Dijital Pazarlama Uzmanı, Sosyal Medya Uzmanı, Müşteri Deneyimi Yöneticisi gibi işleri X kuşağına anlatmakta güçlük çekiyor.

Web tabanlı müşteri deneyimi platformu olan Pisano’nun Müşteri Deneyimi Yöneticisi Serap Melikoğlu Y ve X kuşakları arasındaki bu durum hakkında ipuçları verdi:

“X ve Y kuşağına dahil olan bizler teknolojinin hızla gelişmesine şahit olduk. Y kuşağı teknolojiye daha hızlı adapte olurken X kuşağı teknolojik gelişmeleri takip ederken biraz daha çekingen davrandı.

Fakat bugünlerde genellikle ebeveyn olan X kuşağının hakkını yememeli ve sosyal medyaya, akıllı telefonlara ve bunun gibi birçok gelişmeye ne kadar iyi uyum sağladıklarını görmeliyiz. Yine de bazı terimler onlara hala çok uzak, hatta bazen mesleğimiz bile onlar için yabancı birkaç sözcükten ibaret olabiliyor.

Y Kuşağı İşleri X Kuşağına nasıl tanımlanıyor?

Peki, siz Y kuşağından bir “müşteri deneyimi uzmanı” olsanız X kuşağından ebeveynlerinize mesleğinizi en pratik yoldan nasıl anlatırdınız?

Müşteri Deneyimi Nedir?

Müşteri deneyimi en basit tanımla müşterilerinizin firmanıza verdiği değeri yaratan tecrübedir. Müşterinin işletmeye gelmeden önce başlayan, hizmeti aldığı sırada devam eden ve işletmeden ayrıldıktan sonra bir süre devam eden süreçte müşterinin işletmeye verdiği değerdir.

Ebeveynler İçin Çeviri

Eve misafir çağırdınız diyelim. Eve çağırdığınız misafirin gelmeden önce “… Abla da şu yemeği çok güzel yapar. Evi de tertemizdir” şeklinde yaptığı yorumla evinize gelmek için oldukça güçlü motivasyonu olduğunu anlarız. Daha sonra kendi evine dönünce “pastanın tadı damağında” kaldı yorumuna kadar bu misafirinizin müşteri deneyimi sürecini kapsar.

Y Kuşağı İşleri X Kuşağına nasıl tanımlanıyor?

Müşteri Deneyimi Uzmanı Kimdir?

Müşteri deneyiminin işletme için olumlu sonuçlar doğurması için müşteri deneyimi adımlarını oluşturan ve yöneten kişidir.

Müşteri Deneyimi Adımları

1-Mekanik Deneyim Öncesi

Müşteri işletmeye gelmeden önce alacağı hizmet için araştırma yapar. O işletme ile ilgili daha önce edinilmiş tecrübeleri öğrenmek ister. Bu kısımda işletme müşterinin isteklerini iyi öğrenip onu kendine çekmeye çalışır.

Ebeveynler İçin Çeviri

Misafir gelmeden önce evi dip köşe temizleyen anne, daha sonra gelecek misafirin sevdiği sevmediği yemekleri öğrenerek ona göre bir menü hazırlar. Kime kuzu eti dokunur, kim maydanoz sevmez bilir. Bu tarz bir misafirperverlikle karşılaşacağını bilen konuk da annenize misafirliğe zevkle ve sık sık gelir.

2. Mekanik Deneyim

Müşteri işletmeye geldikten sonra işletmenin müşteriyle birebir iletişimde olduğu dönemdir. Hizmetin verildiği dönem olduğu için en önemli müşteri deneyimi fazıdır. İşletme burada müşterisinin sorunlarına hızlı çözümler üretir ve beklentilerini karşılayabilirse büyük oranda başarılı bir müşteri deneyimi stratejisi gerçekleştirmiş olur.

Ebeveynler İçin Çeviri

Ebeveynlerimizin, eve misafir geldiği akşam tüm alışkanlıklarını onlar için değiştirdiklerini gözlemlemişsinizdir. O akşam televizyonda seyredilecek program bile misafirin zevkine göre ayarlanır, ebeveynlerin favori dizisi o akşam olsa bile. Anne misafirlik boyunca konuklarının hoş vakit geçirmesi için kendi çocuğunu kendisinden yaşça küçük misafir çocuğuyla oynamaya zorlar. Mutfak misafir evden ayrılana kadar hizmeti sürdürür.

3. Mekanik Deneyim Sonrası

Müşteri mağazadan çıktıktan sonra da müşteri deneyimi devam eder. Çünkü müşteri hala aldığı hizmet ya da ürünün etkisi altındadır. Eğer müşteri olumlu bir deneyim geçirmişse bu işletmenin imajına da olumlu yansıyacaktır.

Ebeveynler İçin Çeviri

Misafir evine uğurlanırken çayın yanında yenen kek ve böreğin olduğu bir çanta hazırlanır. Bir daha gelmeleri için ısrar edilir. Misafir arabasına binip gidene kadar camdan onlara bakıp el sallanır. Evin fiziksel yapısı müsaitse misafir aşağı kadar geçirilir. Misafir uzaktan geldiyse evlerine vardılar mı diye aranır.

Sonuç olarak:

Evinize gelen konuğa gelmeden önce aç mısın diye sorup ona göre hazırlık yapan, misafir geldiğinde ona tam teşekküllü sofra hazırlayan ve misafirini rahat ettiren ve misafir gittikten sonra onu arayıp yolculuğunun nasıl geçtiğini soran ve onları tekrar davet eden ebeveynlerimiz alanlarında oldukça başarılı müşteri deneyimi uzmanlarıdır.

İşletmeniz, eviniz mutlu müşterilerle, misafirlerle dolsun!”

1 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
2 TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
TELE1’den ayrılan ekipten yeni girişim: TELE2 Haber yola çıkıyor
3 Türkiye'nin en sevilen temizlik markaları...
Türkiye’nin en sevilen temizlik markaları…
4 Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
Spotify’dan Türk müziğinin efsanelerine saygı duruşu: ICON Türkiye yayında!
5 Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Kombiler akıllanıyor, tüketici kazanıyor!
Güncel Haberler
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Geleceği kodlayan buluşma: Deloitte Technology Day 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Müşteri deneyiminin “en”leri The TECHX Awards’da ödüllerine kavuşuyor!
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

10 CEO'dan 7'si için yatırım önceliği "yapay zeka"
Haberler
10 CEO’dan 7’si için yatırım önceliği “yapay zeka”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
TBWAIstanbul’da istifalar!
Haberler
TBWA\Istanbul’da istifalar!
Marketing Türkiye
2 Ekim 2025
Tüketiciler "sürdürülebilir restoranlara" yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Haberler
Tüketiciler “sürdürülebilir restoranlara” yüzde 11 daha fazla ödemeye hazır
Sena Tufan
5 gün önce
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Haberler
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Nafizcan Önder
16 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.