XCO’20’nin ana teması: “Bağlantılı zeka çağında insan”
Marketing Türkiye’nin müşteri deneyimini tasarlamak, yönetmek ve neredeyse pazarlamanın ana yaklaşımı olan bu disiplininin nasıl doğru kullanılacağı konusunda vizyon yaratmak amacıyla beşinci kez gerçekleştireceği Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’20 için hazırlıklar başladı. 13 – 14 Mayıs tarihlerinde Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de gerçekleşecek zirvenin bu yılki teması “Bağlantılı Zeka Çağında İNSAN” olarak belirlendi. Bu yıl iki gün sürecek olan zirvenin ilk gününde CX (Customer Experience), ikinci gününde ise UX (User Experience) tüm yönleriyle ele alınırken, alt başlıklarda “Çalışan ve Müşteri Deneyimi” uygulamaları paylaşılacak. Deneyim tasarımına dair dünyadaki gelişmelerin aktarılacağı zirvede katılımcıları zengin bir konferans deneyimi bekliyor.
ürkiye’de UX ve CX kavramlarına odaklanan ilk ve tek etkinlik olan Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO’20 dünyadan ve ülkemizden önemli isim ve markaları beşinci kez bir araya getirecek. Marketing Türkiye’nin öncülüğünde düzenlenen ve Deloitte’un güçlendirdiği, Userspots’un içerik tasarımına katkı verdiği XCO’20, “fark yaratan bir deneyim” yaşatma iddiasıyla yola çıktı. Bu yıl da ilham veren sunumların yapılacağı zirvenin sonunda gerçekleştirilecek olan A.L.F.A. Awards Ödül Töreni ile birçok kategoride “Müşteri Deneyimini En İyi Yöneten Markalar” “Customer Brands” olarak ödüllerine kavuşacak.
“Deneyim” pazarlama profesyonelleri tarafından derinlemesine araştırılıyor, anlamlandırılıyor. Bütünleşik pazarlamanın lider dergisi Marketing Türkiye yükselen bu disiplini Deneyim Tasarımı & Yönetimi Zirvesi XCO ile keşfedilir kılıyor. İlki Salt Galata’da, ikincisi Kemer Country Club Orman Evi’nde, son ikisi ise Yapı Kredi bomontiada’da ilgilileriyle buluşan XCO, bu sene 13 – 14 Mayıs tarihlerinde Hilton İstanbul Bomonti Hotel’de gerçekleşecek. XCO’da bu yıl iki gün boyunca zengin bir konferans deneyimi yaşatılacak. Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’20’nin bu yılki ana teması ise “Bağlantılı Zeka Çağında İNSAN” olarak belirlendi. Deloitte’nin 80 ülkede uzmanlarla yaptığı görüşmelerle hazırladığı “Pazarlamanın Yedi Mega Trendi” araştırmasında da ilk madde “İNSAN”. Zira deneyim zaten “İNSAN” demek. İçinde duyguların olmadığı bir deneyimden söz etmek bile mümkün değil. Bankacılık gibi rakamlarla ifade edilen başarılarda da, özgün tasarımla öne çıkan pek çok alanda da duygusal yansımaları olan deneyim tasarımının odağında “İNSAN” var. İşte bu gerçekten yola çıkan XCO’20 “İnsan deneyimi”ni tüm yönleriyle içeriğine taşıyacak.
Değişen tüketici beklentileri bu zirvede
Bu yıl ilk defa iki gün sürecek olan zirvenin ilk gününde CX (Customer Experience), ikinci gününde ise UX (User Experience) tüm yönleriyle ele alınacak. CX ve UX bütünüyle altı ana başlıkta irdelenirken CX tarafında “Çalışan” ve “Müşteri Deneyimi” aktarılacak. UX Day’de ise “Human”, “Design”, “Work” ve “You” alt başlıklarına yer verilecek. Zirvede alanında uzman isimler birikimlerini katılımcılarla paylaşacak. Bu yıl farklı kuşakların finans ve yatırım alışkanlıklarından değişen bankacılık servisi ve kamu hizmeti deneyimine, sağlık deneyiminden shopper marketing’e kadar pek çok konu ele alınacak. Deneyim tasarımı tasarımının en önemli konusu mükemmel e-ticaret deneyiminden insanlaşan markalara, değişen tüketici beklentilerinden teknolojinin yarattığı yeni fırsatlara kadar her konuda aktarım olacak.
İyi bir deneyim yaratmanın sırrı ne?
Müşteri deneyimi, firmaların müşterileriyle içinde bulundukları ilişki boyunca yaşadıkları etkileşimin sonucu ortaya çıkan algının bütününü oluşturuyor. Müşterinin firmaya dokunduğu her nokta, çevresel faktörler ve müşteri deneyim sürecinin her aşaması bu algıya katkıda bulunuyor. Tüketicilerine mükemmel bir satın alma deneyimi tasarlayan ve aynı zamanda bunu satış sonrası hizmetlerine de yansıtmayı başaran markalar rakiplerinden sıyrılarak öne çıkıyor. Markaların yalnızca ürün ve hizmetlere odaklanmadan tüketicilerle duygusal bir bağ kurması ve büyük markaların neredeyse “insanlaşması” başarıya ulaşmalarında giderek daha önemli bir etken haline geliyor. İyi bir deneyim oluşturmanın temeli, iyi bir hikâye yaratmaya ve tüketiciyi bu hikâyenin bir parçası haline getirmeye dayanıyor.
XCO 2020’de hangi sorulara yanıt aranacak?
Ana teması “Bağlantılı Zeka Çağında İNSAN” olan Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi XCO’20’de katılımcılar müşteriyle uzun ve güçlü temelleri olan bir yolculuğa nasıl çıkacağını deneyimleyerek öğrenme fırsatı bulacak. “Deneyimi tasarlayan ve yöneten platformlar satın alma süreci ve satış noktası tasarımında mükemmelliğe nasıl ulaşıyor? Müşteri sadakati nasıl efsaneleşir? İyi bir deneyim tasarımı yaratmanın sırları neler? Mükemmel müşteri deneyimi yaratmada Big Data nasıl kullanılmalı? Müşterilerinin vazgeçilmezi haline gelen markalar müşteri deneyim yolculuğunu nasıl tasarlıyor?” gibi sorular zirvede derinlikli yanıtlarını bulacak.
XCO mükemmel deneyimin izinde…
✓ Tüketiciyle temas noktalarında yaşatılan farkındalık rekabette avantaja dönüşüyor. Keyif alınmış bir deneyim ise kazandırıyor. Geçtiğimiz yıllarda iddiamız hiçbir sektörün kendini bu disiplinin dışında tutamayacağıydı. Bu yılki güçlü söylemimiz ise; “üretim ve yönetim süreçlerinin tümünün mükemmel deneyim anlayışıyla tasarlanması ve yönetilmesi” olduğudur.
✓ Deneyim kavram olarak her ne kadar şirketlerin gündemine ve iletişim söylemine girdiyse de henüz yeteri kadar anlaşılmadığı görülüyor.
✓ XCO Deneyim Tasarımı ve Yönetimi Zirvesi, deneyimi veri, anlam ve dijital dönüşüm dikey alanında derinlemesine tartışmak üzere beşinci kez düzenleniyor.
“Deneyim” dinamik bir etkileşimdir
✓ Deneyim olarak adlandırdığımız etkileşim statik değil dinamiktir. Ve zamanla değişiklik gösterir. Tasarım dünyasında bu değişime ayak uydurmak için deneyimi yaşayan kişinin beklentilerini ve algılarını güncel olarak takip etmek gerekiyor.
✓ Kullanıcı deneyimi de tam olarak buna odaklanıyor. Kullanıcının kim olduğu, ürün veya hizmeti hangi ortamlarda kullanacağı ve bununla hangi fiziksel ya da duygusal ihtiyaçlarını karşılayacağını dikkate alarak tasarımı oluşturmaya başlarız. Tasarımı ürün, etkileşim ve kullanıcı odaklı bakış açılarıyla şekillendirdiğimiz zaman bir kullanıcının ürünle etkileşiminde yaşadığı deneyim daha verimli sonuçlar doğuruyor.
✓ Tüm bu deneyim sürecinde beslendiğimiz bir kanal var; inovasyon. Yaptığımız her tasarım, insanlar ve teknoloji arasında bağlayıcı bir görev üstleniyor. Teknoloji alanındaki gelişmelerle birlikte inovasyonu deneyime entegre ettiğimizde ortaya çıkan kullanıcı deneyimi elde etmek istediğimiz özgünlüğü sağlıyor.