9 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Viski’deki ÖTV düşüşü, Türk Rakısı’nın geleceğini tehdit mi ediyor?

Marketing Türkiye
7 Mayıs 2012
2 dk okuma
Alkollü içkide ÖTV düzenlemesi hakkında bir açıklama yapan GİSDER (Geleneksel Alkollü İçki Üreticileri Derneği) Başkan Yardımcısı Egemen Demirtaş, viskide gerçekleştirilen ÖTV düşüşünün, Türk Rakısı’nın geleceğini tehdit ettiğini belirtti. Demirtaş, kamuyona yaptığı açıklama şöyle: “Yüksek alkollü içkilerin AB mevzuatı çerçevesinde vergi oranlarının yeniden belirlenmesi” ile ilgili düzenlemeler geleneksel alkollü içkimiz Rakı’nın yok edilerek onun yerini, yabancı içkilerin alacağı konusundaki endişelerimizi arttırmaktadır. Bugün yürürlüğe giren Özel Tüketim Vergisi Kanunu ile aralarında viskinin de bulunduğu bazı alkollü içkilerin ÖTV’si düşürülürken maalesef milli içkimiz Rakı’da ÖTV artırımına gidilmiştir. Rakı’da litre başına alınan asgari maktu vergi tutarı 63,48 TL’den 66 TL’ye çıkarılırken, viskinin vergisi 105,8 TL’den 87,12 TL’ye düşürülmüştür. Viskiye uygulanan ÖTV tutarındaki düşüş, Türk Rakısı’ndakinin 7 katından fazladır.

 

Konu Türk Rakı sektöründe milyonlarca üreticiyi, aracıyı ve sektör çalışanını yakından ilgilendirmektedir. Türk Rakısı yerli hammadde ve tarımsal ürünlere yüksek katma değer sağlayan, ithal ürünler yerine yerli üretim alkollü içeceklerin tüketilmesi sağlayan, coğrafyamızla bütünleşmiş bir yerel alkollü içkidir.  IBS araştırma kuruluşunun raporuna göre Türkiye’deki yıllık rakı tüketimi 40 milyon litre civarındadır ve bu da boyları 20–100 cl arasında değişen 80 milyon adet şişe demektir. Üretimde kullanılan üzüm yıllık 280.000 tondur. Alkollü içki üreticileri rakı üretimi için 2.000 kişiyi doğrudan istihdam etmektedir. Şehirleşmiş bölgelerde ortalama hane halkı büyüklüğü 4,5 olarak kabul edildiğinde, 9.000 kişinin geçiminin rakı üretimine bağlı olduğu ortaya çıkmaktadır. Rakının üretim, dağıtım ve tüketimi faaliyetleriyle geçinen toplam 1,3 milyon kişi bulunmaktadır. GİSDER (Geleneksel Alkollü İçki Üreticileri Derneği) olarak rakının vergisinin Yunanistan’da Uzo’ya uygulandığı gibi diğer içkilerin yüzde ellisi dolayında tutulmasının doğru olacağını savunuyoruz. Bu yönde ülkemize yapılan baskıları haksız buluyoruz. Bugün AB’nin tam üyesi ve finansal kamburu haline gelmiş olan Yunanistan’da, yerel içki olan Uzo’nun vergisi dahi %50 seviyesinde korunmaktadır. Yunanistan’da yabancı içki firmalarının pazara üretici olarak girişi sonrasında yaşananlara bakarsak, yaklaşan tehlikeyi daha net biçimde görebiliriz. Bugün Yunanistan’ın milli içkisi Uzo, yerini hızla ithal ürünlere terk etmiş durumdadır. Yunanistan’da artık raflarda en alt yerlerde kendine yer bulabilen Uzo, restoranlarda yerini çoktan viskiye bırakmış durumdadır. Aynı akıbetin Türk Rakısının başına da gelmemesi için Türk Rakısı’na uygulanan vergilerin mevcut seviyelerde korunması gerekmektedir. GİSDER, Türk Rakısı’nın içki tüketimindeki yerini korumasını amaç edinmiş olan bir dernektir. Bu yüzden derneğimiz kamuoyunu  konu ile ilgili bilgilendirmeye devam edecektir.

 

1 The TECH Summit'te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
The TECH Summit’te kayıtlar devam ediyor! Geleceği deneyimlemeye hazır mısınız?
2 Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
Müşteri deneyimi yönetimi, rekabetin yeni kaldıracı!
3 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
4 Black Friday'in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
Black Friday’in Z raporu: Bu yıl en çok hangi ürünlerde indirim yapıldı?
5 YouTube'ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri...
YouTube’ta Kasım ayının en çok izlenen gazetecileri…
Güncel Haberler
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Vibe’ı yakala: Marketing Türkiye Aralık sayısı yayında!
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

"Birleşen Sular, Filizlenen Umutlar": Sanatın umuda açılan kapısı
Haberler
“Birleşen Sular, Filizlenen Umutlar”: Sanatın umuda açılan kapısı
Nafizcan Önder
30 Ekim 2025
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
Haberler
Yapay zeka kadınları iki kat daha fazla tehdit ediyor!
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Marketing Türkiye
5 Kasım 2025
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Haberler
TVekstra, VIDAA ile Türkiye’de Connected TV reklamcılığında yeni bir dönemi başlatıyor
Marketing Türkiye
3 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.