15 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Viski’deki ÖTV düşüşü, Türk Rakısı’nın geleceğini tehdit mi ediyor?

Marketing Türkiye
7 Mayıs 2012
2 dk okuma
Alkollü içkide ÖTV düzenlemesi hakkında bir açıklama yapan GİSDER (Geleneksel Alkollü İçki Üreticileri Derneği) Başkan Yardımcısı Egemen Demirtaş, viskide gerçekleştirilen ÖTV düşüşünün, Türk Rakısı’nın geleceğini tehdit ettiğini belirtti. Demirtaş, kamuyona yaptığı açıklama şöyle: “Yüksek alkollü içkilerin AB mevzuatı çerçevesinde vergi oranlarının yeniden belirlenmesi” ile ilgili düzenlemeler geleneksel alkollü içkimiz Rakı’nın yok edilerek onun yerini, yabancı içkilerin alacağı konusundaki endişelerimizi arttırmaktadır. Bugün yürürlüğe giren Özel Tüketim Vergisi Kanunu ile aralarında viskinin de bulunduğu bazı alkollü içkilerin ÖTV’si düşürülürken maalesef milli içkimiz Rakı’da ÖTV artırımına gidilmiştir. Rakı’da litre başına alınan asgari maktu vergi tutarı 63,48 TL’den 66 TL’ye çıkarılırken, viskinin vergisi 105,8 TL’den 87,12 TL’ye düşürülmüştür. Viskiye uygulanan ÖTV tutarındaki düşüş, Türk Rakısı’ndakinin 7 katından fazladır.

 

Konu Türk Rakı sektöründe milyonlarca üreticiyi, aracıyı ve sektör çalışanını yakından ilgilendirmektedir. Türk Rakısı yerli hammadde ve tarımsal ürünlere yüksek katma değer sağlayan, ithal ürünler yerine yerli üretim alkollü içeceklerin tüketilmesi sağlayan, coğrafyamızla bütünleşmiş bir yerel alkollü içkidir.  IBS araştırma kuruluşunun raporuna göre Türkiye’deki yıllık rakı tüketimi 40 milyon litre civarındadır ve bu da boyları 20–100 cl arasında değişen 80 milyon adet şişe demektir. Üretimde kullanılan üzüm yıllık 280.000 tondur. Alkollü içki üreticileri rakı üretimi için 2.000 kişiyi doğrudan istihdam etmektedir. Şehirleşmiş bölgelerde ortalama hane halkı büyüklüğü 4,5 olarak kabul edildiğinde, 9.000 kişinin geçiminin rakı üretimine bağlı olduğu ortaya çıkmaktadır. Rakının üretim, dağıtım ve tüketimi faaliyetleriyle geçinen toplam 1,3 milyon kişi bulunmaktadır. GİSDER (Geleneksel Alkollü İçki Üreticileri Derneği) olarak rakının vergisinin Yunanistan’da Uzo’ya uygulandığı gibi diğer içkilerin yüzde ellisi dolayında tutulmasının doğru olacağını savunuyoruz. Bu yönde ülkemize yapılan baskıları haksız buluyoruz. Bugün AB’nin tam üyesi ve finansal kamburu haline gelmiş olan Yunanistan’da, yerel içki olan Uzo’nun vergisi dahi %50 seviyesinde korunmaktadır. Yunanistan’da yabancı içki firmalarının pazara üretici olarak girişi sonrasında yaşananlara bakarsak, yaklaşan tehlikeyi daha net biçimde görebiliriz. Bugün Yunanistan’ın milli içkisi Uzo, yerini hızla ithal ürünlere terk etmiş durumdadır. Yunanistan’da artık raflarda en alt yerlerde kendine yer bulabilen Uzo, restoranlarda yerini çoktan viskiye bırakmış durumdadır. Aynı akıbetin Türk Rakısının başına da gelmemesi için Türk Rakısı’na uygulanan vergilerin mevcut seviyelerde korunması gerekmektedir. GİSDER, Türk Rakısı’nın içki tüketimindeki yerini korumasını amaç edinmiş olan bir dernektir. Bu yüzden derneğimiz kamuoyunu  konu ile ilgili bilgilendirmeye devam edecektir.

 

1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
3 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde...
Yaşlanan nüfus ile evde bakım talebi artıyor. Çözüm ise akıllı evlerde…
Markalar “AI slop” ve "dijital yorgunluk" çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
Markalar “AI slop” ve “dijital yorgunluk” çağında çareyi deneyimsel pazarlamada arıyor
"Enerji canavarı" yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
“Enerji canavarı” yapay zeka iklim krizine çözüm olabilir mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Doğan Burda'nın ticari unvanı "Big Medya Teknoloji" olarak değişti
Haberler
Doğan Burda’nın ticari unvanı “Big Medya Teknoloji” olarak değişti
İrem Alimoğlu
16 Ekim 2025
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Haberler
Kusursuzluk devri kapandı: Victoria’s Secret podyumunda kapsayıcılığın yeni yüzleri
Nafizcan Önder
16 Ekim 2025
Black Friday'de yeni rekor: Amerikalılar dakikada 12,5 milyon dolar harcadı!
Haberler
Black Friday’de yeni rekor: Amerikalılar dakikada 12,5 milyon dolar harcadı!
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
"Bağımsız liderler" bir araya geliyor: "Fractional Leadership Community" kuruldu
Haberler
“Bağımsız liderler” bir araya geliyor: “Fractional Leadership Community” kuruldu
Nafizcan Önder
23 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.