7 Temmuz Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Veriyi oku, rakamlara güven, rasyonel ol
Haberler

Veriyi oku, rakamlara güven, rasyonel ol

Marketing Türkiye
3 Nisan 2015
2 dk okuma

Veriye yatırım yapan ilk yerel ajans olan Speed matematiği sürecin merkezine koyan uzmanlıklar ve denetim mekanizmaları oluşturarak yenilendi.

Reklamverenler çok hızlı hareket eden ve oldukça karmaşık bir pazarlama atmosferinde ürünlerini tüketicilerle buluşturmaya çalışıyor. Bu koşullar altında hızlı ve rasyonel karar vermek gittikçe güçleşiyor. Bunun için veriye sahip olmak yetmiyor. Çok farklı kaynaklardan gelen verilerin anlaşılması kolay okunması birbiriyle konuşması takip edilebilir olması gerekiyor.

Veriye yatırım yapan ilk yerel ajans olan Speed matematiği sürecin merkezine koyan uzmanliklar ve denetim mekanizmaları oluşturarak yenilendi. Müşterilerinin pazarlama sorunlarını çözmek, tüketicilerine ulaşmalarını sağlamak ve iletişim yatırımlarının karşılığını maksimum seviyede almaları için matematiği esas alan Marketing Math, Human Math, Design Math ve Operation Math irimlerini oluşturdu.

Veriyi oku
Speed Marketing Math

Pazarın tüm kanallarından veri toplayıp birleştirerek ortak pazarlama bakışı oluşturur. Karmaşık ve büyük veri setlerini rafine edip, görselleştirir, kolay okunur hale getirir, rakamsal sonuçlar üretir. Matematik, istatistik gibi bilim dallarında ve veri görselleştirme konularında uzmandır. Teknolojik araçları kullanır ve etkin veri tabanı yönetir. İletişim becerileri ve hikaye anlatımı konusunda yetkin ve yaratıcıdır. İş hedeflerini ve süreçlerini anlar, yorumlar. Reklam yatırımlarının satış, tüketici algısı gibi performans kriterleri olarak geri dönüşünü (ROI) ölçer optimize eder. Marketing math uzmanlığı veriden iş kararları üretir. “Big Data” yı “Big Decision” a çevirir.

Speed Human Math
Hedef kitleyi tanımlamak ve doğru anlamak için çok fazla verinin işlenmesi, okunması ve anlamlandırılması gerekir. Veriyi kaynaklarından geldiği gibi kullanmaya çalışmak sizi karara götürmez. Doğru veriyi doğru okumak ve anlamlı sonuçlar çıkartmak uzmanlık gerektirir. Markanın kiminle, nerede, nasıl, neden, ne zaman ve ne konuşmalı sorularının yanıtlarını müşteri verileri,pazarlama verileri, niteliksel/niceliksel araştırmalar ve endüstriyel veriler içerisinde arar. İnsanı anlama işini içgüdüsel sezgisel bir iş olmaktan çıkarıp, modele mantıga analitige bağlı bir bilime çevirir. Bunu yapabilmek için antropoloji, dijital insights , linguistik neuromarketing gibi uzmanlık alanlarından da faydalanır

Rakamlara güven
Büyük rakamlar kullanarak büyük rakamlara ulaşmak kolaydır. Speed’de amaç her zaman en küçük rakamları harcayıp en büyük rakamlara erişmektir. Bunun için doğru çarpanları, güvenilir rakamları bulmak gerekir.

Speed Design Math
Design Math, kısaca iletişimin medya stratejisinin matematiği kullanarak tasarlanmış halidir. Marketing Math ve Human Math birimlerinden gelen veriler ışığında markanın iletişim çözümünü ve çıktıları hayata geçirmek için gerekli operasyon stratejisini tasarlar, ihtiyaca uygun yaratıcı projeler üretir.

Speed Operation Math
Ana strateji doğrultusunda yine matematiği kullanarak optimum medya planlama ve satın alma stratejilerini oluşturur, uygular ve değerlendirir. Medya planlarının oluşturulmasını, satın alma araçlarının belirlenmesini ve pazarlama hedeflerinde en iyi sonuca ulaştıracak uygulama sürecinin yönetilmesini gerçekleştirir. Bütün sürecin ölçümleme ve matematik üzerine kurgulandığı Speed sisteminde sonucun rasyonelliğinin de ölçümlenebilir olması gerekir. Burada devreye SAT Score ürünümüz girer.

Speed SAT Score
Speed Satisfaction (SAT) Score ile, Medya planlaması ve satınalma sürecinin tüm gereksinimlerinin, şirket ve reklamveren kararları doğrultusunda yerine getirilip getirilmediğini kontrol eder ve her kampanyaya SAT puanı vererek bir denetleme mekanizması oluşturur. Human Math – Marketing Math – Design Math – Operation Math birimlerinin süreçteki rollerini ve aralarında koordinasyonunu belirler. Süreci 3 ana başlık altında değerlendirir. Planlama, Uygulama, Değerlendirme. Tüm süreç 72 madde ile kontrol edilir. Genel marka/ kampanya skoru yanında mecra ve uzmanlık birimi bazında skorlar oluşturulur. SAT score değerlendirilmesi, tüm medya planlarının planlamacı ve marka/kampanya’dan bağımsız olarak en yüksek standartlarda oluşturulmasını hedefler. SAT Score sadece planlamayı ve medya ajansını değil markayı da değerlendirir. Bu sebeple süreç marka bazında farklılık göstermez. Yıllık stratejisi, medya brief’i, araştırma verisi olmayan markalar farklı değerlendirmeye tabi tutulmaz.

Veriyi oku rakamlara güven rasyonel ol
Bütün kaynaklardan gelen veriyi doğru okumak güvenilir rakamlara ulaşmanızı sağlar. Bizim için rasyonel olmak, dinamik ve yaratıcı olabilmek, rakamların çizdiği çerçevenin dışına da çıkabilmektir.

1 Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
Starbucks’ı Çin’de tahtından indiren Luckin Coffee, şimdi ABD pazarında
2 Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
Bentley, 100 yılı aşkın tarihindeki en büyük logo değişikliğini yaptı
3 Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil...
Suriyeliler dönmek istemiyor! Nedeni ise Suriye değil…
4 Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
Tüketicilerin yeni gözdesi: Giyilebilir ambalajlar!
5 Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Haziran ayının reyting şampiyonu gazetecileri
Güncel Haberler
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Tatil değil temkin dönemi: 2025 yazında tüketici durdu!
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok "uzaktan çalışma izni" talep ediyor
Çalışanlar, yıllık izinden sonra en çok “uzaktan çalışma izni” talep ediyor
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Çalışanlar arasında yapay zeka kullanımı yüzde 233 arttı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Haberler
Ülker, Osimhen ve Çizimen’i aynı sahnede buluşturdu
Sena Tufan
7 Mayıs 2025
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Haberler
Sinem Sandıkçı Gökçen, 25 Avrupa ülkesinin bağlı olduğu bölgede tüketici ürünleri bölümünü yönetecek
Nafizcan Önder
2 hafta önce
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Haberler
Kültür-sanat: Sponsorluk mu, sosyal sorumluluk mu?
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Logoyu "bir tık" büyütebilir miyiz?
Haberler
Logoyu “bir tık” büyütebilir miyiz?
Nafizcan Önder
3 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.