28 Haziran Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Uyumadan önce sosyal medya mesaisi

Marketing Türkiye
7 Şubat 2012
2 dk okuma

TNS, tüketicilerin dijital dünyayı nasıl kullandıklarını ve bu dünyada nasıl yaşadıklarını araştırdı. 7 Şubat 2011 Salı günü gerçekleştirilen toplantıda TNS Teknoloji ve Medya Direktörü Dirk Steffen dijital dünyanın detaylarını anlattı. 60 ülkede 72 bin kişi ile gerçekleştirilen araştırma tüm dünyada kullanıcıların yüzde 93’ünü temsil ediyor. Dirk Steffen, araştırmanın “kullanıcılara ulaşmak”, “tüketicilere ulaşmak”, “marka savunucularını belirlemek” ve “müşteriler” olmak üzere dört temel üzerine kurulu olduğunu belrtti. Bu temellere bağlı olarak rakamlar ise şaşırtıcı:

Araştırmada yer alan 60 ülkede, her ay toplam 1.938.059.098 kişinin çevrim içi olduğu anlaşıldı. Bazı ilgi çekici bulgular ise şöyle:

  • 1.627.969.642 kişi sosyal paylaşım sitelerinde ve 767.471.403 kişi bu sitelerde markalarla ilişki kuruyor.
  • 846.931.826 kişi markalar hakkında yazıyor. 1.391.526.432 kişi ise yazılanları okuyor ve bu yorumlardan etkileniyor.
  • 1.577.580.106 kişi satın alacakları ürünü ve hizmetleri araştırmak için interneti kullanıyor.

TNS Türkiye Genel Müdürü Arzu Kumar; “TNS Digital Life araştırması hem küresel hem de Türkiye pazarındaki internet kullanıcı tutum ve davranışlarının gelişimini, yönünü ve hızını her yıl izleyerek dijital dünyadaki ‘büyüme’ fırsatlarını görmemize imkan sağlıyor. Çalışma burada da kalmıyor; en büyük farklılığı TNS Digital Life kullanıcı segmentlerinin müşterilerimize sunduğumuz marka-iletişim-işpaydaşları memnuniyeti-marka imajı-yeni ürün ve hizmet geliştirme ve alışveriş alışkanlıkları gibi tüm stratejik pazar araştırması konularına da entegre edilerek ilerleyebilmesinin verdiği holistik güçtür” diyor.

Türkiye rakamları
Dirk Steffen, Türkiye’nin online pazarlama ve iletişim yatırımları açısından cazip bir ülke olduğunu belirtiyor. Araştırmaya göre Türkiye ile ilgili bulgular ise çarpıcı:

  • Çalışmaya katılan 60 ülkeyle kıyaslandığında, Türkiye internet penetrasyonu ortalama düzeyde (yüzde 44) buna karşın dijital büyüme indeksi yüksek: Belli başlı Güneybatı Asya ve Eski Sovyet Ülkelerini takiben 10’uncu sırada yer alıyor. Türkiye’de internet kullananların yüzde 71’i her gün internete giriyor. En önemli motivasyon ise “eğlenmek”.
  • Her 10 internet kullanıcısından dokuzu markalar hakkında internetten araştırma yapıyor, bilgi alıyor. Bu oran dünya ortalamasının üzerinde.
  • Bir diğer ilginç bulgu ise cep telefonundan internete giriş ile ilgili. Türk halkının yüzde 22’si cep telefonundan internete giriyor. Cep telefonunda internete en çok girilen saatlerin, işe giderken ya da eve dönüşte, yani trafikte geçirilen zamanlar ya da gece yatarken, uykuya dalmadan önceki dakikalar olduğu göze çarpıyor. Çoğumuz gece yatmadan önce son birkez acaba Facebook’ta ya da Twitter’da neler oluyor diye bakıyoruz.
  • Geçtiğimiz yıl 191 olarak gerçekleşen ortalama arkadaş sayımız bu sene 219’a yükseldi ve Dijital Dünyada sekizinci sıradayız.
  • Türk halkı Facebook gibi sosyal paylaşım sitelerine sıklıkla giriyor. İnternet kullanıcılarının yüzde 36’sı hergün sosyal paylaşım sitelerinde geziniyor. Aynı zamanda sosyal mecralarda markalar ile arkadaşlık yapmayı da seviyoruz. Yine sosyal mecralarda dünya ortalamasına göre yüksek düzeyde “marka” arkadaşlığı kuruyoruz ve temel motivasyonumuz markalardan elde edeceğimiz promosyonlar.
1 Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
Şirketlerin yüzde 90’ı üretken yapay zeka uzmanı arıyor
2 Genna Reklam'ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
Genna Reklam’ın Kurucusu A. Selim Tuncer hayatını kaybetti
3 İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
İkinci el araç fiyatları yükselişe geçti. Peki ortalama fiyatlar ne kadar oldu?
4 Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
Araştırma: Elektrikli mi yoksa hibrit mi almalı? Kararsızlar buraya!
5 ÖTV düzenlemesi Meclis'ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
ÖTV düzenlemesi Meclis’ten geçti: Hangi değişiklikler geliyor?
Güncel Haberler
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
Çalışana yemek desteği sunan işveren sayısı arttı
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
İş dünyasında haftanın atamaları (20-26 Haziran)
Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Evcil hayvanlar için açılan kapılar, iş dünyasında bambaşka bir dönüşümü beraberinde getiriyor
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kriz yönetiminin yeni kodları
Haberler
Kriz yönetiminin yeni kodları
Sena Tufan
2 hafta önce
MNG Kargo'dan DHL'e dönüşümün perde arkası
Haberler
MNG Kargo’dan DHL’e dönüşümün perde arkası
Marketing Türkiye
23 Mayıs 2025
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
Haberler
Builder.ai iflas etti: “Yapay zeka” arkasında 700 kişilik yazılım ekibi çıktı
İrem Alimoğlu
3 hafta önce
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu'nda
Haberler
IAB TR Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Cüneyt Devrim, IAB Europe Yönetim Kurulu’nda
Nafizcan Önder
26 Mayıs 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.