13 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Ürünün seni tanımasını istiyor musun?

Marketing Türkiye
7 Şubat 2012
1 dk okuma

Teknoloji şirketlerinden Xerox, araştırma şirketi Harris Interactive’e, satış ve pazarlama dokümanlarında kişiselleştirmenin önemini sorgulayan bir araştırma yaptırdı. Araştırma, dünya genelinde 18 yaşın üzerindeki 1.000 yetişkin ile gerçekleştirildi. Harris Interactive’in yaptığı araştırma sonucu,  tüketicilerin “kişiselleştirilmiş” mesajlara daha yüksek oranlarda geri dönüş yaptığını ortaya koyuyor. Araştırma sonucunda ortaya çıkan ana veriler şu şekilde sıralanıyor:

  • Her 10 kişiden dördü (yüzde 41), özel ilgi alanları ile ilgili kampanyaları, kendilerine özel gelen mesajlardan takip ettiklerini söylüyor.
  • Kadınların yüzde 45’i isimlerine ya da kendi ilgi alanlarına göre gönderilmiş kişiselleştirilmiş ilanları okuyor, saklıyor ve bu ilanlara geri dönüş yapıyor. Kadınların geçmiş satın almalarına göndermede bulunan benzeri teklifler yeni satın alımları arttırıyor.
  • Araştırma ayrıca, herkese tek tip yaklaşımının da işe yaramadığını, müşterilere farklı yollarla yaklaşmak gerektiğini ortaya koyuyor. 35 yaş altında yaklaşık her dört yetişkinden biri (yüzde 24) e-posta yolu ile iletişime olumlu veya olumsuz geri dönüş yapıyor. Bu oran, 55 yaş ve üstünde ise yüzde 8’e düşüyor.
  • 55 yaş ve üstü yetişkinlerin yüzde 41’i gazete reklamlarına tepki verirken, bu oran 35-54 yaş aralığında yüzde 50’ye çıkıyor.
  • Akıllı bir telefona sahip olmama oranının yüzde 57 çıktığı araştırma sonuçlarına göre, geleneksel pazarlama yöntemleri halen çok etkili görünüyor.

Bugüne kadar yapılan pek çok araştırma da kişiselleştirmenin önemini gösteriyor. Araştırmalardan elde edilen verilere göre; kişiselleştirilmiş baskı sayesinde geri dönüşlerde yüzde 34, sipariş değerinde yüzde 25 ve toplam ciroda yüzde 32 artış sağlanıyor. Pazarlama ve satış dokümanların isme özel ve renkli yollandığında geri dönüş oranının yüzde 36 arttığı biliniyor.

Xerox’un şirketlerinden XMPie’nin sahip olduğu teknolojik çözümler, basit ve kişiselleştirilmiş iletişimle, müşterilerinin kişisel ihtiyaçlarını ve koşullarını belirlemek için şirketlere yardımcı oluyor. Xerox’un yazılım çözümleri, mevcut veri tabanında yer alan bilgiler ışığında ilgili kişinin ihtiyaç ve beklentilerini göz önüne alarak kişiye özel pazarlama materyalleri hazırlıyor ve geri dönüşü yüksek sonuçlar ortaya koyuyor.

1 Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
Sosyal medyanın zirvesindeki markalar
2 Apple'da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor...
Apple’da son yılların en büyük yönetim depremi yaşanıyor…
3 İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
4 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
5 Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Chanel, New York metrosunu podyuma çevirdi
Güncel Haberler
2026'da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri...
2026’da pazarlama dünyasına yön verecek dijital pazarlama trendleri…
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Çocukların ana ekranı değişti: Artık her şey cebe sığıyor
Türk hanelerinde "kahve" devrimi: Makine sahipliği yüzde 79'a ulaştı...
Türk hanelerinde “kahve” devrimi: Makine sahipliği yüzde 79’a ulaştı…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Haberler
Reboom, influencer marketing sahnesine giriş yaptı
Nafizcan Önder
6 Ekim 2025
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Haberler
Rekabet otoriteleri tarihin akışını değiştirebilir mi?
Marketing Türkiye
17 Ekim 2025
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Haberler
AWS kesintisi dijital dünyayı sarstı: Canva’dan Snapchat’e çok sayıda platform etkilendi
Nafizcan Önder
20 Ekim 2025
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030'dan bildiriyor: "Reklamcının bir günü"
Haberler
WPP Media Başkanı Scott-Dawkins 2030’dan bildiriyor: “Reklamcının bir günü”
Nafizcan Önder
4 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.