Ürün yerleştirme nasıl yapılmalı?
Yurt dışından gelen uzmanlar; ABD,Avrupa örnekleri ve uygulamalarını, çalışma şekil ve süreçlerini paylaştılar. Waldner TV Ajans Başkanı Andreas Waldner, ABD’den UPP Ajans Başkanı Gary Mezzatesta, Branded Marketing Group Ajans Başkanı Alison E. McManus ve TNT (USA) Turner Broadcasting Director Amy Sue Elliott; Amerika Birleşik Devletleri, Avrupa uygulamaları, yasaları ve Dünya ekonomisinde ürün yerleştirmenin yeri konularında sunumlar yaptılar. Kanal D, Show Tv, ATV ve Fox Tv yöneticileri Türkiye’deki 1 yıllık uygulama süreçlerini değerlendirdiler. Riak Başkanı Bahar Soysal Özpınar; Radyolarda uygulama biçimlerini, TRT Reklam ve Tasarım Dairesi Başkanı Altan Bahadır; kamu yayıncılığı açısından konuya yaklaşımlarını paylaştılar. Ali Saydam, Yrd. Doç. Dr. Fatoş Karahasan, Turan Başartan gibi duayen reklamcılar; pazarlama iletişimi açısından Türkiye’de ürün yerleştirmeyi değerlendirdiler. Arçelik, Unilever, Mercedes-Benz pazarlama direktörleri; ürün yerleştirmeyi markaları açısından uyguladıkları örnekleri ve değerlendirmelerini aktardılar.
Türkiye İhracatçılar Meclisi Yönetim Kurulu üyesi Sayın Bülent Aymen; ihracatçılar açısından ürün yerleştirmenin yarattığı fırsatları paylaştı. Yurt dışına ihrac edilen dizilerimizle birlikte marka ve ürünlerimizinde bu süreçte değerlendirilmesinin yaratacağı pozitif algıya dikkat çektiler. Ekonomi Bakanlığı Markalaşma ve Ar-Ge Daire Başkanı Sayın Bünyamin Kutlu; Turquality kapsamındaki markalarımız açısından ürün yerleştirmenin markalara olası katkıları ve yurt dışındaki yapımlarda yer alacak markalara devlet tarafından sunulan fırsatları paylaştı. Ürün Yerleştirmenin sosyal medyada uygulama örnekleri, dijital entegrasyon tekniği ve ürün yerleştirmenin ölçümlenmesi sempozyumda dikkat çeken diğer konulardı. Sempozyum değerlendirmesinde 1 Nisan 2011 tarihi ile başlayan uygulamanın kamuoyunca algılanmasının daha kreatif uygulamaların gerçekleşmesine sağlayacağı katkıya dikkat çekildi. Bu anlamda ürün yerleştirme konusunda kamuoyunu bilgilendirmek için kamu spotu hazırlanmasının önemi paylaşıldı. Ürün yerleştirmenin geleneksel reklamdan farklılığından dolayı, birden çok disiplinin biraradalığına ihtiyaç duyması, bu anlamda odaklı hizmet veren ajansların önemine dikkat çekildi. İletişim fakültelerinde bu konuda dersler verilerek sektöre istihdam yaratılabileceği değerlendirildi. 2. Ürün Yerleştirme Sempozyumunun, tüm yetkili kuruluşların organizasyonda yer almasıyla gerçekleştirileceği kararı alındı.