10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Ünlü yüzlere ödenen astronomik paralar

Marketing Türkiye
4 Temmuz 2013
1 dk okuma

Cannes Lions Yaratıcılık Festivali’nde büyük ödül dahil kazanan işlerde ünlü yüzler yok. Hatta 5 Grand Prix alan iş Dumb Ways to Die çizgilerden oluşan bir animasyon. Oysaki bizde giderek artan bir biçimde markaların mesajları ünlülerin ağzından veriliyor. Bu bir kestirmeden tüketiciye ulaşma yöntemiyken oyuncuların aldığı bedeller de magazin sayfalarında PR malzemesi, adeta reklamın izlenilirliğini artırıyor. Son dönemde yine Opet Kadir Çöpdemir’i, Simit Sarayı futbolcu Arda’yı ve Media Markt Yalan Dünya dizisinin Vasfiye Teyze’sini “şimdilik” marka yüzü olarak kullanıyor. Vasfiye Teyze bir yana bırakılırsa pek çok markanın yüzü olan Kadir Çöpdemir ve Arda’yı en çok hangi marka ile hatırladığımı düşünüyorum. Bana göre Kadir Çöpdemir “İllaki Pınar sucuk”, Arda ise Paris Hilton’lu Defacto ile uzun yıllar hatırlanacak. Peki, neden? Kadir Çöpdemir, sucuk reklamında rol yapmadığı ve uzun zamandır tutarlılıkla marka yüzü olmaya devam ettiği için. Arda ise Paris Hilton ile karşılaşınca gençlerin benzer tepkiler vereceği içgörüsünden yola çıkıldığından. Ancak nedendir bilinmez bazen markalar ünlüyü çabuk tüketiyor, vazgeçiyor. İşte böyle zamanlarda ortalıkta gezen rakamlar daha da büyüyor gözümüzde. Böylesine kolay kazanılan paralar aklımızı karıştırıyor. Gelelim Yalan Dünya’nın Vasfiye Teyze’sine. Huysuz tiplemesiyle Media Markt’ın bundan önceki kampanyalarındaki agresif ve eleştiren tonuna uygun bir seçim. Umalım ki tek atımlık bir reklam değil de uzun soluklu bir ilişki olsun. Çünkü Vasfiye Teyze kızdıran, provoke eden haliyle markanın mesajını iyi taşıyacaktır. Eğer Media Markt agresif kampanyalarına devam ederse de reklam şikâyet mercilerinden ses gelmesi yakındır.

 

 

Bu yazı Günseli Özen Ocakoğlu’nun Zaman gazetesindeki köşesinden alınmıştır. 

1 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
2 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
3 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
4 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
5 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
Güncel Haberler
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
ON Dijital’e global ödül: "Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası" seçildi
ON Dijital’e global ödül: “Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası” seçildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart'ın...
Haberler
17. İnsana Değer Ödülleri sahiplerini buldu! Büyük ödül Pluxee ve Folkart’ın…
İrem Alimoğlu
2 hafta önce
Zorunlu servis ve masa ücretleri tarihe karışıyor
Haberler
Zorunlu servis ve masa ücretleri tarihe karışıyor
Sena Tufan
1 hafta önce
İDA’da 11. dönem başladı: Yeni Başkan Burçak Taşkın Yurdakul
Haberler
İDA’da 11. dönem başladı: Yeni Başkan Burçak Taşkın Yurdakul
Nafizcan Önder
3 hafta önce
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Haberler
“Sağlıklı beslenme her çocuğun hakkı” diyen Humm Organic ve AÇEV, güçlerini birleştirdi
Marketing Türkiye
6 Kasım 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.