“Ülker Roll” projesi Yıldız Holding’de staj kazandırdı
Yıldız Holding’in üniversite öğrencilerine yönelik başlattığı Bizz@Kampus proje yarışmasının, ikincisi düzenlendi. Üniversite öğrencilerinin stratejik düşünme, takım çalışması ve inovatif düşünme becerilerini geliştirmesine yönelik tasarlanan yarışmaya geçtiğimiz yıl 84 üniversiteden 1.233 öğrenci 411 takımla başvuru yaparken, bu yıl bu sayı 3.496 öğrenci ve 1.164 takıma ulaştı. Yarışmaya katılan öğrenci sayısındaki yaklaşık % 300’lük artış, aslında öğrencilerin iş sahibi olma sorununu mezun olmadan çözmeye yönelik stratejilerinin de önemli bir göstergesi… Ayrıca yarışmanın sadece facebook üzerinden yapılmasına rağmen bu kadar yüksek başvuru alınması, bu tür yarışmaların öğrenciler arasında ne kadar önemsendiğini de gösteriyor.
Büyük ödülün Yıldız Holding’de uzun dönemli staj imkanı olduğu yarışmanın bu yılki konusu Ülker Çikolata için bir ürün ve o ürün için 360 derece pazarlama projesi tasarlamaktı. 3 Şubat – 25 Mart 2013 tarihleri arasında Yıldız Holding’in facebook sayfasına başvuran 3.492 öğrenci, üçer kişilik takımlar halinde ürünlerini ve pazarlama projelerini oluşturdu. Geçen yıl üniversitelerin 3 ve 4’üncü sınıfları ile yüksek lisans bölümlerinden öğrencilerin katıldığı yarışmaya gelen yoğun talep üzerine bu yıl, 2. sınıf öğrencileri de dahil edildi. Öğrenciler, Ülker Çikolata için, ürün tasarımından ambalaja, logodanlansman kampanyasına kadar 360 derece inovatif çözümler oluşturdu.
4.5 aylık zorlu mücadelenin ardından yarışmanın birincileri belli oldu. Yıldız Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ali Ülker, Çikolata İş Birimi Başkan Yardımcısı Ahmet Özokur, Yıldız Holding İnsan Kaynakları Genel Müdürü Ege Karapınar, Ülker Çikolata Genel Müdürü Hüseyin Sevim, Ülker Çikolata Pazarlama Direktörü Cengiz Acar, Çikolata Ar-Ge Direktörü Arda Diribaş’ın yanı sıra marka danışmanı Güven Borça ve DDB Kreatif Direktörü KurtçebeTurgul’un da bağımsız üye olarak yer aldığı jüri, 10 proje arasından en başarılı üç projeyi belirledi.
Bu yılın en başarılısı “Ülker Roll”ürünüyle “TheHunger Games” Takımı
Jüri değerlendirmeleri sonucunda bu yılın birincisi Ülker Roll ürünüyleİstanbul Teknik ve Doğuş üniversitelerinden “TheHunger Games”takımı oldu. Halil Doğan, Pelinsu Güner ve İlay Yılmaz’dan oluşan TheHunger Game ekibi “Hayatta Herkesin Bir Roll’ü Var” mottosu ile hazırladıkları projeyle jüriden tam not almayı başardı.
Birinci takım üyelerinin Yıldız Holding’de staj imkanı kazandığı yarışmada, ikinciliği İstanbul Teknik Üniversitesi’ndenElif Kaya, Ayfer Karagöz ve Sait Can Bilir’den oluşan “Çikocanlar” “Ülker Çiko Ailesi” ürünüyle alırken, ODTÜ’den Ayşe Ayça Vanlı, Yasemin Canik ve Şirin Öz’den oluşan “A Pinch of Flavor” takımı “Ülker Sarmal” ürünüyle üçüncü oldu. İkinci ve üçüncü takım üyelerinin istedikleri bir alanda eğitim hakkı kazandığı yarışmada, facebook üzerinde en fazla beğeni alan reklam videosunun takımı da özel ödüle layık görüldü.
Çalışanlarımızın üçte biri Y kuşağı
Yıldız Holding İnsan Kaynakları Genel Müdürü Ege Karapınar, ödül töreninde yaptığı konuşmada, bu yıl aldıkları başvurunun şaşırtıcı derecede yüksek olmasından duyduğu mutluluğu dile getirdi. Yıldız Holding tüketicilerinin çoğunun ve 36 bin çalışanının üçte birinin Y kuşağı olduğuna işaret eden Karapınar, “Bu nedenle insan kaynakları projelerimizde sosyal medya uygulamalarını kullanmak ve alternatif yetenek kazanım araçları ile güçlü bir işveren markası oluşturmak insan kaynakları stratejimizin de öncelikli hedefleri arasında yer alıyor” dedi.
Her yıl Yıldız Holding’e katılan çalışanların üçte birine yakınının yeni mezunlardan oluştuğuna işaret eden Karapınar, şöyle devam etti: “Yarışma boyunca facebook sayfamızdan yürütülen interaktif iletişim yenilikçi sosyal medya uygulamaları ile birçok kişiye ulaştık. Yarışmanın detaylarının paylaşılması için aralarında İstanbul, Marmara, ODTÜ, Boğaziçi, Koç, Sabancı, Bilkent, Ege, Karadeniz Teknik, Selçuk, Çukurova, Anadolu gibi Türkiye’nin önde gelen üniversitelerinin de bulunduğu 20 üniversitede tanıtım toplantıları düzenledik. Öğrenciler tarafından çok büyük ilgi gören yarışmada hem Yıldız Holding’i gençlere daha fazla tanıtmak, hem de genç yeteneklerden ortaya çıkan parlak fikirleri değerlendirerek, pazarlama alanına farklı bir bakış açısı kazandırmak amacını gerçekleştirdiğimizi düşünüyoruz.”