17 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Ülker, Lady Godiva’ya alkolü bıraktırdı!
Haberler

Ülker, Lady Godiva’ya alkolü bıraktırdı!

Marketing Türkiye
6 Eylül 2017
2 dk okuma

Kerim Ülker bugün Dünya gazetesindeki köşesinde “Ülker, Lady Godiva’ya alkolü bıraktırdı!” başlıklı çarpıcı bir makaleye imza attı. Kerim Ülker’in yazdıklarına bakılırsa Godiva artık alkollü çikolata üretmeyecek. İşte Kerim Ülker’in o çarpıcı makalesi…

“2007’de Godiva’yı satın aldığında Yıldız Holding’in bir anda küresel gıda piyasasında yıldızı parlamıştı. Yıldız Holding’in patronu Ülker Ailesi, o dönemde büyük bir cesaret örneği gösterip neredeyse asırlık bir tarihe ulaşan Godiva’ya 850 milyon dolar ödemişti. Türk yatırımcılarını küresel arenaya açılmada cesaretlendiren bu adımın üzerinden 10 yıl geçti. Önemli bir karar aldı.

Hatırlanacağı gibi Yıldız Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Murat Ülker, likörlü çikotala da üreten Godvia’yı almadan önce bir hocaya danıştığını, “Godiva böyle çalışabilir” cevabı aldığını söylemişti. “Seyrek de olsa likörlü çikolata üretimine devam ettiklerini ve Türkiye dışında bazı ülkeler için yaptıklarını anlatan Ülker, “Müslümanlığın bana müsade ettiği şeyleri yapıyorum” demişti.

Belçika çikolatasının simge markası

1926 yılında kurulan Godiva’da artık bir dönem işte bu sözlerin ardından kapanıyor. Godiva, alkollü çikolatalarını üretmeme kararı aldı.

Bilindiği üzere çikolata üretiminde Belçika oldukça önemli bir ülke. Hatta çikolata konusunda ülkenin sembolü. Adına Hollywood’un filmler yaptığı Lady Godiva’dan esinlenilen marka nisan ayından itibaren alkollü çikolata üretimini sessiz sedasız durdurdu.

Bu karar Belçika’da büyük yankı uyandırdı. Belçika’da yayın yapan La Liberte Gazetesi’nde yer alan haberde marka için “Helal Godiva” ifadesi kullanılırken, bazı yayınlarda ise “Müslümanları memnun etmek için yapıldı” diye yer aldı. Ülker’in 91 yıllık Godiva’daki alkol hamlesinin ana sebebi neydi?

Ulaştığım bilgilere göre Yıldız Holding, alkol içeren Godiva ürünlerine ilginin düştüğünü, bu nedenle üretimi durdurduklarını belirtiyor. Bir de Godiva’nın son yıllarda büyüme gösterdiği bölgeler var. Japonya, Çin, Güney Kore gibi Asya ülkelerinin yanı sıra Katar, Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan gibi ülkeler de bu büyümede önemli role sahip.

Ülker Ailesi’nin ticari sebeplerden dolayı attığı bu adım, Körfez pazarında büyümesine olumlu etki gösterebilir…”

Kaynak: dunya.com

1 IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
IMDb, 2025’in en popüler dizilerini açıkladı: İşte yılın ilk 10’u
2 Pinterest, 2026'nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
Pinterest, 2026’nın öne çıkan 21 trendini açıkladı!
3 Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
Türkiye’nin en hızlı büyüyen teknoloji şirketleri belli oldu!
4 Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
Fraksiyonel CMO’lar çağı başlıyor!
5 Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk...
Yandex Türkiye, yapay zeka destekli 2025 yılı verilerini açıkladı: Yüzde 75 arama artışı, 43,8 milyar km yolculuk…
Güncel Haberler
Epica Awards'tan Türkiye'ye 2 ödül!
Epica Awards’tan Türkiye’ye 2 ödül!
Türkiye'de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de taksi en çok nerelerden ve hangi durumlarda çağrılıyor?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Türkiye’de gıda takviyesi pazarı büyüyor: Peki, sebep sağlıklı yaşam mı yoksa pazarlama sihri mi?
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Haberler
Kültür sanatta “etki ekonomisi”
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Haberler
Beymen Tersane-Galleries of Luxury kapılarını açtı!
Marketing Türkiye
4 hafta önce
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report'u kaynak göstererek haberleştirdi…
Haberler
Time, Fatih Altaylı’nın “boş koltuğunu” Marketing Türkiye YouTube Rating Report’u kaynak göstererek haberleştirdi…
Nafizcan Önder
8 Ekim 2025
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Haberler
Çalışanlar yorgun olduğu için değil, görülmediği için tükeniyor!
Marketing Türkiye
10 Ekim 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.