Türkler’in dünyayı ‘fethettiği’ altı reklam

Geniş kitlelere seslenmenin en etkili ve doğrudan yollarından birisi olan milliyetçilik teması, özellikle Türkiye pazarında her zaman ses getirmeyi başaran reklamların altyapısını oluşturmaya devam ediyor. Çoğunlukla bir tür “fetih” algısı üzerinden yürütülen söz konusu reklamlar, markaların en çok tercih ettiği pazarlama stratejilerinin de başında geliyor. İşte bu anlayıştan yola çıkarak hazırlanan altı reklam:

Akbank – Yürüyelim Arkadaşlar

Akbank’ın reklamlarında uzun bir süredir başrolde olan “Zıt İkizler” bu maceralarında KOBİ’lerin dünyaya açılma hedeflerini bir milli mesele haline getirdiklerini görüyoruz. Bankanın küresel ticaret desteği uzmanlarının yardımıyla çantalarını yurt dışında satışa çıkarmaya karar veren Hilmi Bey’in Gençlik Marşı eşliğinde İngiltere’ye kadar ulaşıyor. Kıvanç Tatlıtuğ ve İlker Ayrık’ın canlandırdığı “Zıt İkizler”in vatani duygulara da hitap ettiği bu kampanya TBWA/ISTANBUL tarafından hazırlandı.

 

Türk Hava Yolları – Bu Gurur Hepimizin

Her reklamıyla adından söz ettirmeyi başaran Türk Hava Yolları’nın iki yıl önce yayınlanan İstiklal Marşı’nın çalındığı reklamı büyük ses getirmişti. Ulusal marşın bir reklamda yer alması bazı tepkilere neden olsa da, dünyanın en çok ülkesine uçan havayolu ünvanını kutlayan şirketin bu reklamı amacına ulaştı. İstiklal Marşı’nın, THY’nin uçtuğu her ülkede farklı bir enstrümanla parça parça çalındığı reklam şöyle:

 

Cola Turka – New York’ta Bir Morning

Ülkemizde de ABD’li markaların domine ettiği bir pazara hızlı bir giriş yapan Cola Turka’nın çok ses getiren ilk reklam filmi son derece zekice kurgulanmış eğlenceli bir öyküye sahipti. Ünlü ABD’li aktör Chevy Chase’in New York’ta normal başlayan bir günde, Cola Turka’nın etkisiyle giderek her yerde “Türkleşen” arkadaşları ve ailesinin karşısında yaşadığı şaşkınlığı izlemek bütün Türkler için bir hayli eğlenceliydi.

 

Mavi Jeans – Çok Oluyoruz

Cola Turka gibi ABD’yi içten fethetmese de, ABD’li firmalara doğrudan meydan okuyan bir diğer Türk markası ise “Çok Oluyoruz” reklamıyla Mavi Jeans’ti. Kayseri’den alınan aynı kalitedeki bir malı ABD’li rakibine göre daha uygun fiyata sunan Mavi Jeans’in bu reklamının sonunda beliren ay ve yıldızı çağrıştıran logosu ise “milliyetçi” temayı tamamlayan bir diğer önemli ayrıntıydı.

 

Turkcell – Türkiye’nin Çekim Gücü Amerika’nın Önünde

Milliyetçilik duygularımıza hitap eden reklamların mantığının aradan geçen zamana rağmen pek değişmediğini gösteren Turkcell’in yeni reklamlarında arka plan olarak yine ABD’nin tercih edildiğini görüyoruz. Rapçi bir grup siyahın Ankara’nın misket havasını keşfederek adeta kendilerinden geçişine tanık olduğumuz reklam, Turkcell’in çekim gücünün ABD’deki GSM firmalarından bile daha ileride olduğunu eğlenceli bir biçimde gösteriyor.

 

Turkcell – Türkiye’nin İnterneti İngiltere’nin Önünde

Turkcell’in bir önceki reklamıyla aynı konspette hazırlanan yeni öyküsü bu defa İngiltereli aristokrat bir ailenin evinde geçiyor. Çiğ köfteyle iyice içli dışlı olan aile reisinin Elazığlı çiğ köfte ustalarını aratmayan tavırlarının sonunda eşiyle karşılıklı çektikleri ziyafet; cep telefonlarındaki internetin Turkcell’in interneti kadar hızlı olmadığını görmelerine rağmen bozulmadan devam ediyor.

İLGİLİ HABERLER