5 Kasım Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Türkler Dünyanın En Sadık Taraftarları!

Marketing Türkiye
25 Mayıs 2016
2 dk okuma

Mortar tarafından Türkiye, İngiltere, Almanya, İspanya, Fransa, Hollanda, İtalya, Rusya, İsveç, Portekiz, Yunanistan, Ukrayna, Romanya, İsrail, Çek Cumhuriyeti ve Polonya olmak üzere 16 ülkede 5000’in üzerinde taraftar ile gerçekleştirilen ve sosyal medyadaki fanatizmin haritasını çıkaran Social Fanalytics raporunun sonuçlarına göre, futbol taraftarlarının %69’dan fazlası stadyumlarda wi-fi olmasını istiyor. Taraftarlar arasında en çok kullanılan sosyal medya kanalı ise %63 ile Facebook. Desteklemedikleri başka bir takımı da sosyal medyada takip eden erkek taraftarların oranı kadın taraftarlardan 2 kat daha fazla. Futbol taraftarlarının %64’ü en son gelişmelerden haberdar olmanın kendileri için çok önemli olduğunu belirtiyor. Özellikle 25-35 yaş arası taraftarlar için bu konunun oldukça önemli olduğu sonucu göze çarpıyor.

Bir maçı TV’de canlı olarak izlerken İspanyol taraftarların %24’ü, İtalyan taraftarların %15’i, İngiliz taraftarların %33’ü sosyal medyada paylaşım yaparken Türk taraftarların %84’ü sosyal medya paylaşımları ile de takımlarını destekliyorlar. Herhangi bir galibiyet durumunda ise haklı bir şöhrete sahip Türk taraftarının tutkusu, sosyal medyada da rekor kırıyor. Taraftarların yüzde 71’i galibiyeti sosyal medyada kutluyor. Bu oran, %29 oranında olan İngiliz taraftarların 2,5 katına denk geliyor.  
 

Türk taraftarların %97’si takımını sosyal medya üzerinden takip etmek gerektiğini belirtirken, Avrupa’daki taraftarlar bu konuda ikiye bölünmüş durumda. Facebook %63 ile en popüler sosyal medya kanalı ve en çok 45-54 yaş grubu tarafından kullanılıyor. Bazı Avrupa ülkelerinde oran daha yüksek çıksa da Youtube %13 oy alırken, Twitter sadece %8 kullanıma sahip.

Her ne kadar Türk taraftarlar, her zaman her yerde sonuna kadar takımlarının yanındaysalar da takımlarının en çok eleştiren taraftarlar da onlar. Twitter genel olarak az kullanılmasına rağmen Türk tarafların %27’i Twitter’ı takımlarını desteklemek veya eleştirmek, son gelişmelerden haberdar olmak için kullanıyorlar.

Avrupa genelinde taraftarların %31’i stadyumlarda temassız işlem seçeneği olmasını istiyor. Türk taraftarların %54’ü temassız ödeme seçeneğinden faydalandıklarını dile getiriyor.

Türkler Dünyanın En Sadık Taraftarları!

1 Zen Pırlanta'nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
Zen Pırlanta’nın marka elçisi Jennifer Lopez oldu
2 Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
Cumhuriyet vurgusu dijitalde artıyor, geleneksel medyada geriliyor!
3 Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
Düğün masraflarını karşılamak isteyen damat, damatlığına reklam aldı
4 Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
Cadılar Bayramı’nda MINI, rakibinin kostümünü giydi!
5 Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Nvidia, 5 trilyon dolar piyasa değerine ulaşan ilk şirket oldu
Güncel Haberler
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Sosyal medyanın en başarılı markaları açıklandı!
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Ekim ayının en çok izlenen gazetecileri
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Yapay zeka çağında geleceği tasarlamak: The Tech Summit başlıyor…
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Türkiye, dünyanın en işlek yolları listesinde ilk 5’te
Haberler
Türkiye, dünyanın en işlek yolları listesinde ilk 5’te
İrem Alimoğlu
30 Eylül 2025
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
Haberler
McDonald’s Happy Meal kutularını çocuklar için tuvale dönüştürdü
Sena Tufan
1 gün önce
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
Haberler
RTÜK’ten dijital platformlara ceza yağdı
İrem Alimoğlu
18 Eylül 2025
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Haberler
Küresel eğlence ve medya sektörü 2029’da zenginleşecek! Gelir 3,5 trilyon dolara ulaşacak…
Sena Tufan
6 Eylül 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.