10 Aralık Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Haberler

Türkler Dünyanın En Sadık Taraftarları!

Marketing Türkiye
25 Mayıs 2016
2 dk okuma

Mortar tarafından Türkiye, İngiltere, Almanya, İspanya, Fransa, Hollanda, İtalya, Rusya, İsveç, Portekiz, Yunanistan, Ukrayna, Romanya, İsrail, Çek Cumhuriyeti ve Polonya olmak üzere 16 ülkede 5000’in üzerinde taraftar ile gerçekleştirilen ve sosyal medyadaki fanatizmin haritasını çıkaran Social Fanalytics raporunun sonuçlarına göre, futbol taraftarlarının %69’dan fazlası stadyumlarda wi-fi olmasını istiyor. Taraftarlar arasında en çok kullanılan sosyal medya kanalı ise %63 ile Facebook. Desteklemedikleri başka bir takımı da sosyal medyada takip eden erkek taraftarların oranı kadın taraftarlardan 2 kat daha fazla. Futbol taraftarlarının %64’ü en son gelişmelerden haberdar olmanın kendileri için çok önemli olduğunu belirtiyor. Özellikle 25-35 yaş arası taraftarlar için bu konunun oldukça önemli olduğu sonucu göze çarpıyor.

Bir maçı TV’de canlı olarak izlerken İspanyol taraftarların %24’ü, İtalyan taraftarların %15’i, İngiliz taraftarların %33’ü sosyal medyada paylaşım yaparken Türk taraftarların %84’ü sosyal medya paylaşımları ile de takımlarını destekliyorlar. Herhangi bir galibiyet durumunda ise haklı bir şöhrete sahip Türk taraftarının tutkusu, sosyal medyada da rekor kırıyor. Taraftarların yüzde 71’i galibiyeti sosyal medyada kutluyor. Bu oran, %29 oranında olan İngiliz taraftarların 2,5 katına denk geliyor.  
 

Türk taraftarların %97’si takımını sosyal medya üzerinden takip etmek gerektiğini belirtirken, Avrupa’daki taraftarlar bu konuda ikiye bölünmüş durumda. Facebook %63 ile en popüler sosyal medya kanalı ve en çok 45-54 yaş grubu tarafından kullanılıyor. Bazı Avrupa ülkelerinde oran daha yüksek çıksa da Youtube %13 oy alırken, Twitter sadece %8 kullanıma sahip.

Her ne kadar Türk taraftarlar, her zaman her yerde sonuna kadar takımlarının yanındaysalar da takımlarının en çok eleştiren taraftarlar da onlar. Twitter genel olarak az kullanılmasına rağmen Türk tarafların %27’i Twitter’ı takımlarını desteklemek veya eleştirmek, son gelişmelerden haberdar olmak için kullanıyorlar.

Avrupa genelinde taraftarların %31’i stadyumlarda temassız işlem seçeneği olmasını istiyor. Türk taraftarların %54’ü temassız ödeme seçeneğinden faydalandıklarını dile getiriyor.

Türkler Dünyanın En Sadık Taraftarları!

1 Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
Türkiye’nin En İtibarlı İş Ortakları B2B Excellence Awards’da ödüllerine kavuştu
2 The TECH Summit'in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
The TECH Summit’in ilk günü yapay zeka gündemiyle dolu dolu geçti
3 The TECH Summit'in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
The TECH Summit’in ikinci gününde finans ve ticaretin yapay zekayla dönüşümü masaya yatırıldı
4 AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit'te geleceğin iş modelleri konuşuldu
AI devrimi tüm sektörleri sardı: The TECH Summit’te geleceğin iş modelleri konuşuldu
5 Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards'da ödüllendirildi
Müşteri deneyiminin en iyileri The TECHX Awards’da ödüllendirildi
Güncel Haberler
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
İş dünyasının 2026 asgari ücret beklentisi belli oldu!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
ON Dijital’e global ödül: "Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası" seçildi
ON Dijital’e global ödül: “Türkiye’nin En İyi Dijital Bankası” seçildi
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Haberler
İki ikon bir arada: Coca-Cola × Converse Chuck 70 koleksiyonu
Nafizcan Önder
13 Ekim 2025
Rekabet Kurumu'ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
Haberler
Rekabet Kurumu’ndan ilaç sektöründeki 17 firmaya 244,8 milyon TL ceza
İrem Alimoğlu
17 Ekim 2025
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya "gülümseme"
Haberler
25 yıl sonra gelen büyük dönüşüm: PepsiCo’dan dünyaya “gülümseme”
Nafizcan Önder
31 Ekim 2025
Gençler "sözleşmeyi" bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe "güven ve takdir"
Haberler
Gençler “sözleşmeyi” bozdu: İş dünyasında artık geçer akçe “güven ve takdir”
Nafizcan Önder
2 hafta önce
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.