16 Eylül Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma
  • Abone Girişi
  • Abone Ol
Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?
Haberler

Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?

Marketing Türkiye
31 Ocak 2021
5 dk okuma

İnovasyonun sık ve rekabetin yoğun olduğu sektörlerde müşteri sadakatinin merkezinde ürünün kalitesi, fiyatı ve elbette talep ve ihtiyaçları ne kadar karşılayabildiği konumlanıyor. Saç bakım pazarı hem zaruri bir ihtiyaç olması hem de en karşılanabilir “lükslerden” olmasıyla tüketicinin vazgeçilmezi. Peki, özünde benzer, ancak performansta farklı sonuçlarıyla bir haftadan diğerine çeşitli ürünleri piyasaya süren saç bakım sektörü, Türk kadınlarının hangi ihtiyaçlarına yanıt veriyor? Birçok saç türünü içinde barındıran genetik kodumuz göz önünde bulundurulduğunda, hangi şampuan markaları hangi ihtiyaçları karşılamasıyla en çok tercih ediliyor? Ülkemiz kadınlarının saç bakım alışkanlıklarını Marketing Türkiye için DORinsight araştırdı.

Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?Derdimiz yağ, devamız şampuan

Araştırmaya göre genel olarak homojen bir saç karması oluşturuyor olsak dahi Türk kadınlarının en yaygın olarak sahip olduğu saç türü yüzde 28 ile yağlı saç. Yağlı saçı yüzde 16 ile ince telli saç tipi takip ederken; normal, karma ve kuru saç tipi yüzde 15 ile en yaygın üçüncü saç olarak ölçümlendi. En sonda ise yüzde 10 ile kıvırcık saç bulunuyor.

 

Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?Şampuan kullanma oranı yüzde 93

En yaygın saç tipi olan yağlının da, en az bulunan kıvırcık saçın da yoldaşı elbette ki şampuan. Yüzde 93 ile en çok kullanılan saç bakım ürünü olan şampuan, yüzde 70 ile ikinci sık kullanılan saç kremini bir hayli farkla geride bırakıyor. Çoğumuza göre ayda diğer saç bakım ürünlerine göre daha az kullanılmasıyla “lüks” kategorisine girebilecek saç bakım yağı, saç maskesi ve saç serumuysa sırasıyla yüzde 47, yüzde 36 ve yüzde 32 oranında tüketiliyor. Saçlarını jöle, sprey gibi şekillendirmeyi tercih eden kadınların oranı yüzde 36 olurken günün hızından saçlarına çabuk çözüm olarak kuru şampuan kullananların oranıysa yüzde 20 olarak ölçümleniyor.

Saç hijyeni ilk, saç şekli ikinci önceliğimiz!

Katılımcılara hangi ürünleri ne sıklıkla kullandıkları sorulduğunda şampuanı her gün veya haftada 4-5 defa kullanan kadınların toplam oranı yüzde 52 olarak öne çıktı. En yaygın kullanım sıklığı haftada 2-3 defa olarak belirtilirken iki haftada bir veya daha seyrek kullanan hiçbir katılımcının olmaması da dikkat çekici. Saç kremi kullanımı da şampuanla benzer bir şekilde seyrediyor. Bu bulgulardan hareketle her şampuan kullanımından sonra saç kreminin de kullanıldığı sonucuna varmak mümkün. Dikkat çeken bulgulardan biri, saç şekillendirici ürünlerin neredeyse şampuan kadar sık kullanılması oldu. İki haftada bir veya daha seyrek kullanımın yüzde 16 olmasına rağmen ayda ortalama 13 kez kullanılan saç şekillendiriciler şampuan (ayda 17) ve saç kreminden (ayda 15) sonra üçüncü en sık kullanılan ürün olarak öne çıktı. Saç maskesi, serumu ve kuru şampuan ise genel kullanım olarak ilk üçün gerisinde kalıyor. En sık kullanılan ürünler olan şampuan ve saç kremi sırasıyla katılımcıların 462’si ve 347’si tarafından tercih edilirken bu üç ürünü kullananların sayısı 157, 120 ve 98 olarak saptandı.

Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?

Her 3 kişiden 2’sinin saçı boyalı; 1’ininki röfleli

Araştırma dahilinde katılımcılara saçlarına en sık uyguladıkları işlemin ne olduğu sorulduğunda yüzde 77 ile saç boyatmak ilk sırayı alıyor. Ancak özellikle bu soruda ortaya çıkan sonuç, saç boyatmayı takip eden işlemlerin tamamının saçın rengini değiştirmekle ilgili olmasıyla ilginç hale geliyor. Saç rengi açtırmak, röfle yaptırmak, gölge yaptırmak listede saç boyatmanın ardından en popüler tercihler olurken daha geçici olan işlemlerden kına ve papatya suyu bu dörtlüyü takip ediyor. Listenin en sonunda ise yüzde 25 ile bir dönemin en yaygın işlemi olan ombre alıyor.

Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?

Yüzde 10 saçını neden boyatmıyor

Saçına hiçbir işlem yapmayan katılımcıların oranı yüzde 10 olarak öne çıkıyor. Her 10 kadından 9’unun saçını boyadığı düşünüldüğünde bu kararı neden verdiklerini sormamak elbette olmaz. Öyle ki katılımcıların yüzde 85’i boyayı saçlarına zarar verme ihtimaline karşı tercih etmiyor. Yüzde 63 ile “kendi saçımın rengini seviyorum” diyenler güçlü bir çoğunluğu oluştururken üçüncü sırada ise boyanın uzun vadeli bir yatırım olması, yani her zaman saç boyamaktan kaçınmak istemek yer alıyor.

Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?

Kadınlar şampuan için aylık 42 TL harcıyor

Araştırma bulgularından saç bakım ürünlerine aylık ne kadar harcandığının sonucu, her geçen gün yeni ürünlerin piyasaya sürüldüğü bu uçsuz bucaksız sektöre hakim olanlar tarafından kolaylıkla tahmin edilebilecekken, saç bakım dünyasının kapılarını sadece aralamış olanları şaşırtacaktır. Öyle ki, şampuan, saç bakım ürünleri arasında en çok kullanılan olmasına rağmen şampuan için aylık 42 TL harcanırken, saç kremi başta olmak üzere diğer zaruri olmayan saç ürünler için harcanan ortalama bütçe 83 TL’yi buluyor. Bir şampuan şişesinin tüketim süresiyse değişkenlik gösteriyor. Katılımcıların yüzde 24’ü şampuan şişelerini iki ila üç haftada bitirdiklerini belirtirken yüzde 45’i şampuan stoklarını ayda bir yenilediklerini belirtti. Şampuanını 2-3 ayda bir yenileyenlerin oranı yüzde 29 olarak ölçümlenirken dört ay ve üzeri süre boyunca aynı şampuanla idare edenlerin oranı yüzde 2 oldu.

Hangi şampuan nereden, neden alınıyor?

Katılımcılara şampuan alırken hangi özelliklere dikkat ettikleri sorulduğunda ilk sırayı yüzde 54 ile yıkama sonrası kepek yapmaması alıyor. İkinci sırada yıkama sonrası rahat taranabilirlik bulunurken yüzde 41 ile yumuşaklık ve temizlik üçüncü sırada konumlanıyor. Tercih nedenlerinin en sonlarında ise ilginçtir ki yüzde 8 ile uzmanlar tarafından tavsiye edilmesi alıyor. Yüzde 7 ile şampuanın kıvamı ve yüzde 5 ile şampuanın rengi ise şampuan seçiminde önemsenmeyen kıstaslardan.

Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?Şampuanıma dokunma!

En popüler saç bakım ürünü olan şampuanın nasıl bu kadar uzun süre dayandığını veya nasıl diğer ürünlerden daha az bütçe ayrıldığını merak edenlerdenseniz yanıtı ne paketlemede ne de fiyat etikenlerinde arayın… Öyle ki araştırma katılımcılarından yüzde 60’ı, şampuanlarını kimseyle paylaşmadığını ifade ediyor! Tüm katılımcıların yüzde 40’ını oluşturan şampuanlarını aile bireyleriyle paylaşan tüketicilerin yarısından çoğuysa (yüzde 52) bir şampuanı en fazla iki kişi paylaştıklarını belirtiyor. Bir şampuanı üç kişi kullananların oranı yüzde 27 ve dört kişi kullananların oranı yüzde 12 olarak ölçümlenirken 5 ve daha fazla kişi kullananların oranı yüzde 9 ile sınırlı kalıyor.

Elidor zirvede, Pantene takipte

Tüm bu tercih sebepleri göz önünde bulundurulduğunda hangi markanın yaygın olarak kullanıldığı da önemli bir soru haline geliyor. Katılımcıların yüzde 38’inin ilk tercihi Elidor olurken onu az bir farkla Pantene (yüzde 35) takip ediyor. Rekabetin yoğun ve inovasyonun sık olduğu bu pazarda en çok tercih edilen ilk beş marka arasında sırasıyla Elseve (yüzde 29), Head&Shoulders (yüzde 27) ve Gliss (yüzde 23) yer alıyor. Blendax, Bioblas ve Clear’ın da yüzde 17 ile altıncılığı birlikte göğüslediği öne çıkan verilerden.

Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?

Türkiye saçlarına nasıl bakıyor?İlk adres market

Şampuan artık büfelerde dahi bulunan bir ürün. Peki bu kadar ulaşılabilir olan şampuan en çok nereden alınıyor? Her 10 kişiden 7’si şampuanlarını marketlerden alırken daha nadir bulunan markaların ürünlerini de stoklarında bulunduran zincir kozmetik mağazalarından alışveriş yapanların oranı yüzde 62 olarak belirlendi.

 

bioblas blendax clear Dove Elidor elseve gliss havı şakir Head&Shoulders herbal essences hobbi ipek ogx otacı Pantene restorex saç bakım ürünleri şampuan kullanımı sebamed syoss urban care zigavus
1 Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
Beyaz yakalıların yeni krizi: Sessiz çatlama!
2 Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi'nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
Tamamlayıcı Emeklilik Sistemi’nde tarih belli oldu: Maaşlardan her ay yüzde 3 kesinti yapılacak
3 Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler...
Apple iPhone 17 serisini tanıttı: İşte Türkiye fiyatı ve öne çıkan özellikler…
4 Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
Sosyal medyanın etkileşimi en yüksek influencer’ları!
5 Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Aktif giyim trendinin önlenemeyen yükselişi
Güncel Haberler
Japonya Altes Prensesi Mikasa'dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Japonya Altes Prensesi Mikasa’dan “Türkiye Dostluğu” konferansı 
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Ya çalışanınız size rakip olursa?
Sigortam.net, Türkiye'de bir ilke imza atarak "kuş pisliği haritası"nı yayımladı
Sigortam.net, Türkiye’de bir ilke imza atarak “kuş pisliği haritası”nı yayımladı
Sosyal Medya
  • FACEBOOK
  • TWITTER
  • LINKEDIN
  • INSTAGRAM
  • YOUTUBE

İlgili Haberler

Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Haberler
Marketing Türkiye WhatsApp kanalı açıldı!
Marketing Türkiye
4 Ağustos 2025
Google, Apple ile dalga geçti: "Belki de telefonu değiştirmenin zamanı gelmiştir"
Haberler
Google, Apple ile dalga geçti: “Belki de telefonu değiştirmenin zamanı gelmiştir”
İrem Alimoğlu
5 Ağustos 2025
Araştırma dünyasının en iyileri 13. Baykuş Ödülleri'nde buluştu!
Haberler
Araştırma dünyasının en iyileri 13. Baykuş Ödülleri’nde buluştu!
Marketing Türkiye
1 hafta önce
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Haberler
Yazlıklara talep yok, kapanın değil satanın elinde kalıyor
Nafizcan Önder
13 Temmuz 2025
  • Yarışmalar
  • Temsilcilikler
  • Etkinlikler
  • Yayınlar
Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar Yarışmalar
Temsilcilikler Temsilcilikler Temsilcilikler
Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler Etkinlikler
Yayınlar

Esentepe Mahallesi, Kore Şehitleri Caddesi, No:7, Yegane Apartmanı, Kat: 2, Daire: 4,
Şişli/İstanbul

[email protected]
0 (212) 211 11 12

  • Haberler
  • Yazarlar
  • Söyleşiler
  • Yaratıcı İşler
  • Etkinlikler
  • Kariyer
  • Üye Girişi
  • Kayıt Ol
  • Hakkımızda
  • Künye ve İletişim
  • KVKK Açık Rıza Beyanı
  • Mesafeli Satış Sözleşmesi
  • Gizlilik, Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Politikası

©2025 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Abone Ol
  • Haberler
    • Ajanslar / Konkur
    • Atamalar
    • Dijital
    • KSS
    • Haberler
    • Insights
    • Trend
    • Marketing Türkiye 101
    • Türkiye’nin Gündemi
  • Yaratıcı İşler
  • Dergiler
  • Etkinlikler
  • Söyleşiler
  • Kariyer
  • Yazarlar
  • Araştırma

© 2001 Rota Yayın Yapım Tanıtım Tic. Ltd. Şti. Bu Sitede Bulunan Yazı Ve Çizimlerin Her Hakkı Saklıdır.

Asquared WordPress Agency tarafından tasarlanmış ve kodlanmıştır.